TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Mini'nin en büyük otomobili Countryman yenilendi. Yenilik sonrasında ilk dikkatimizi çeken otomobilin daha iri olduğuydu. Tüm yenilikleri keşfetmeye başlayalım.
Mini uzun süredir epey geniş bir ürün yelpazesi sunuyordu. Bu yelpazenin ürünleri her yeni nesilde fark yaratacak gelişimler gösteriyor. Bunun son örneği olarak ikinci nesliyle karşımıza çıkan Countryman'i görüyoruz. Birinci nesil Mini Countryman ile 2011 yılında tanışmıştık. Mini'nin en büyük üyesi, 4097 mm uzunluk, 1789 mm genişlik, 1561 mm yükseklik ve 2595 mm dingil mesafesine sahipti. Yeni nesilde ise yepyeni bir platform ve yeni ölçüler var.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi oldukça başarılı.
Önden ya da dört tekerlekten çekişli otomobiller için geliştirilen modüler platform UKL1 ve UKL2 olarak adlandırılıyor. UKL1 platformundan 2014'te Mini Hatch, 5 Kapı ve 2016 yılında da Convertible yükseldi. UKL2'den 2014 yılında BMW 2 Serisi Active Tourer yükselirken sonra BMW 2 Serisi Grand Tourer, BMW X1, Mini Clubman ve son olarak da Countryman üretildi.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Sürüş moduna göre orta konsol aydınlatması da değişiyor. Sürüş modu hız göstergesi içinden takip edilebiliyor.
UKL2'yi kullanan Countryman de, BMW X1 ve Mini Clubman'deki gibi 2670 mm'lik dingil mesafesine sahip. 4299 mm'lik uzunluğu BMW modellerinden kısa olsa da Mini ailesinin en büyüğü. Selefine göre ise daha uzun, daha geniş ve daha alçak bir karosere sahip. Bu sayede daha güçlü bir görünüm elde edilmiş. Yeni farlar, ön panjur ve tampon, selefine yakın çizgilere sahipken, arkadaki değişim daha net algılanıyor. Plakalık arka tampon üstünden bagaj kapağına taşınmış. Küçük stoplar büyütülüp bagaj kapağına kadar taşmış.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Multimedya sistemi vites konsolundaki kumanda ile yönetiliyor.
Otomobilin içerisine baktığımızda kalite algısını arttıracak yeniliklerle karşılaşıyoruz. Genel tasarım çizgisi selefine çok yakın. Ancak tüm ön konsol elden geçirilmiş. Yapılan yenilikler fonksiyonelliği biraz daha arttırmış. Gelişmiş bir multimedya sistemi, elektrikli bagaj kapağı ve head-up display gibi yeniliklerle otomobilin konfor ve teknoloji donanımları listesi zenginleştirilmiş. Şehir içi çarpışma uyarısı ve otonom fren sistemi, adaptif hız kontrolü gibi donanımlarla aktif güvenlik arttırılmış.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Sürüş modu vites çerçevesine ustaca uyarlanmış. Geri vites kamerası görüntüleri kılavuz çizgiler ile daha anlaşılır yapıda.
Countryman, Mini tarzından hiçbir eksiltme yapılmadan tasarlanmış. İşin en güzel kısmı sürüşü de Mini gibi. Her bir Mini modelinin testinde sürüş keyfi ve kalitesine methiyeler düzüyoruz. Yeni platformda da bu değişmemiş. Direksiyonun geri bildirimi çok iyi. Yönlendirme hassasiyeti iyi ayarlanmış. Manevralara yormayan direksiyon yüksek hızlarda ya da ani şerit değişimlerinde yeteri kadar sıkı hissettiriyor.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Makyaj sonrasında plakalık bagaj kapağına taşındı.
Sıkı kelimesini karoser için de kullanmalıyız. Beş kapılı, yerden yüksek tasarımlı bir karoserdeki en sportif süspansiyon sistemine sahip otomobillerden biri. Ayarlar sert ama çok konforsuz olduğu da söylenemez. Bu sertliğin faydasını sert virajlarda, ani şerit değişimleri ve ağırlık transferlerinde görüyorsunuz.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Vites konsolu arkasında arkadakiler için de havalandırma bulunuyor.
Sert yapı, sürüş keyfi ve güvenliği olarak olarak yansıyor. Chill donanımıyla gelen Mini Sürüş Modu'nda motor tepkileri kişiselleştirilebiliyor. Vites kolundaki dev çerçeveden MID ya da Green seçilirse motor ve şanzıman tepkileri daha konforlu, Spor seçilirse atak yapıya bürünüyor
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Arka koltuk sırtlıkları üç parça olarak yatırılabiliyor.
Dört tekerlekten çekiş sistemi de dönüşlerde ve tutunmanın zayıf olduğu zeminlerde yol tutuşunu arttırıyor. Normal yol koşullarında gücün tamamı ön tekerleklere iletiliyor. Virajlarda güç dört tekerleğe değişken oranla dağıtılıyor. Yol tutuş kaybının olduğu karlı zemin gibi koşullarda sistem gücün tamamını arka tekerleklere iletebiliyor.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Bagaj zeminin altında da küçük eşyalar için yer var. Bagaj içinde de 12V çıkışı var.
Mini Countryman'de de markanın geri kalanında olduğu gibi yeni modern motorlar kullanılıyor. Dizel motorlar, Cooper D ALL4, 2,0 litre 150 HP ve Cooper SD 190 HP'den oluşuyor. Benzinli motorları Cooper ALL4, 1.5 136 HP ve Cooper S 2.0 192 HP oluşturuyor. Hibrit seçeneği olarak da 1,5 litre turbo benzinli ile 65 kW'lik elektrikli motorlara sahip Cooper S E ALL4 sunuluyor. Ancak fiyat listesinde sadece 1,5 litrelik olan yer bulmuş.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Yeni nesilde elektrikli bagaj kapağı opsiyonel olarak sunuluyor.
Üç silindirli 1,5 litrelik turbo benzinli motorun sesi sportif. Egzozdan da sportif tınılar duyuluyor. Hızlanırken çok atak değil. Countryman'in ağırlığı ve dört tekerlekten çekiş sistemi Hatch kadar atak olmasını engelliyor. Ancak bu çok hantal olduğu anlamına gelmiyor. Özellikle şehir kullanımında tatminkar olabiliyor. Elde edilen test verileri, benzer güç ve ağırlıktaki rakiplerinden çok farklı değil.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Çift parçadan oluşan cam tavanda öndeki parça açılabiliyor.
Standart olarak sunulan 6 ileri vitesli Steptronik isimli şanzıman oldukça hızlı çalışıyor. Vites geçişleri zamanında ve sarsıntısız gerçekleşiyor. Yakıt tüketimine baktığımızda ortalama 7 lt/100 km test verisi elde ettik. Genel değerlendirmede yeni Countryman'in daha ergonomik, daha zengin donanımlı olduğunu ve selefinin etkileyici sürüş özelliklerini koruduğunu söylemeliyiz.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
1,5 litrelik turbo benzinli motor ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman uyumlu.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
1,5 litrelik turbo benzinli motor ve 6 ileri vitesli otomatik şanzıman uyumlu.
TEST · Mini Cooper Countryman ALL4
Motor, orta konsoldaki şalter şeklindeki düğmeyle çalışıyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.