Sayın Hamit İPEK,
Avcılar ile Söğütlüçeşme arasında faaliyet gösteren Metrobüs hattında Mercedes-Benz'in Citaro ve Capacity modelleri ve APTS-Phileas olmak üzere 3 farklı model otobüs görev yapıyor. Bunların arasında sürekli ön plana çıkan Phileas VDL çatısı altında 3 farklı uzunlukta model üretiyor.
İstanbul'da görev yapan Phileas 4 akslı, 26 m (25.970 mm) uzunluğa, 2.55 m genişliğe ve 3.20 m yüksekliğine sahip. Bu araçta sıralı 6 silindirli 340 HP'lik güç ve 1500 Nm tork üreten Cummins ISLe4 marka 8.9 lt'lik dizel motor, Allison Ep50 marka şanzımanla birlikte görev yapıyor. Müsaade edilen maksimum ağırlığı 27.060 kg olan aracın, maksimum hızı 80 km/s. Yüksüz olarak 0-30 km/s hızlanmasını 6.20 sn'de tamamlayan Phileas'ın teknik olarak azami ağırlıkla tırmanabileceği eğim yüzde 9 olarak verilmiştir.
Birinci aksta 9 bar'lık basınca sahip Michelin 275/70R 22.5 XZU ve diğer üç aksta ise 10 Bar'lık Michelin 385/65R 22.5 XFA 158L lastikleri görev yapıyor. Euro 4 standartlarına göre Phileas'da 240 lt'lik yakıt deposu ve DIN 70070 Ad Blue özelliklerine uygun 28 lt'lik Ad Blue tankı bulunmaktadır. Phileas, paralel bir hibrit tahrik sistemine sahip. Tahrik, elektrik motorları yardımıyla dizel motorlar tarafından sağlanıyor. Elektrik motorları, özel bir otomatik şanzımanla kombine edildi. Bu motorlar aynı zamanda bir jeneratör gibi hizmet ederek frenleme esnasında enerjinin geri kazanılmasını sağlanıyor. Elektrik motorları (Jeneratörler), enerji depolama ünitesine bağlı ve sistem kontrol üniteleri vasıtasıyla kumanda edilirken, Phileas'lar rejenaratif fren sistemine sahipler. Dururken ya da yavaşlarken aracın enerjisi elektrik enerjisine dönüştürülür ve depolanır. Yani gaz pedalı serbest konumda iken elektrik motorları jeneratör olur. Hızlanırken, depolanan elektrik enerjisi elektrik motorlarının güçlendirilmesi için kullanılır.