otohaber_logo
MULTIMEDYA
Mercedes’in kompakt geleceği
Mercedes’in kompakt geleceği
1 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes-Benz tekrar zirvede: 2016'da dünyanın en çok satan premium markası olmayı başaran Mercedes, sekiz yeni kompakt modelle bu başarının daimi olmasını hedefliyor. AMG de GT'nin dört kapılı bir versiyonunu gündemine aldı.

Mercedes alfabesi bundan 20 yıl öncesine kadar C harfiyle başlıyordu. Ancak 1997 yılında yollara çıkan A Serisi bir şeylerin değişimine neden oldu. Öncelikle markanın ilk önden çekişli modeli olan birinci nesil A Serisi, yerden yüksek yapısı, geniş ve kullanışlı iç mekanıyla özellikle kadınların ve emeklilik çağını yaşayanların şehir otomobili olarak kendine bir kitle oluşturdu. Model ayrıca ESP'nin yaygınlaşmasında da zorunlu olarak öncü rolü oynadı.

2004 yılında satışa sunulan ikinci nesil A Serisi'nden sonra 2005'te Mercedes alfabesi ikinci harfi yani B Serisi ile de tanışmış oldu. Bu aynı zamanda Mercedes'in kompakt sınıftaki yayılmasının da başlangıcı anlamına geliyordu. Küçük sınıf A'da sonra sırayı kompakt bir MPV olan B Serisi almış oldu. 2012'de yollara çıkan üçüncü nesil A Serisi ise Mercedes için tam anlamıyla bir kırılma noktasıydı.

2 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

CLA Serisi Dar cam yüzeyler ve basık bir tavan gibi karakteristik özellikler korunurken yeni nesilde karoser oranları daha dengeli bir hale geliyor.

Her şeyden önce küçük sınıf, yerden yüksek bir hatchback karakterinden kurtulup, sportif bir kompakt hatchback haline gelen model aynı zamanda kompakt Mercedes ailesinin de doğumunu sağladı. Halen yollarda olan A Serisi, kompakt MPV B, kompakt crossover GLA, kompakt dört kapılı coupe CLA ve station versiyonu CLA Shooting Brake olmak üzere tam 5 kompakt modelin temelini oluşturuyor.

3 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

B Serisi Üçüncü nesilde de MPV felsefesine sadık kalınacak. Rahat iniş-biniş ve yüksek oturma pozisyonu güncel modelde büyük beğeni topluyor.

2016'da kompakt Mercedesler rekor kırdı

Mercedes, 2016 yılında dünya genelinde A Serisi ve türevlerinden 636.903 adet sattı. Başka bir deyişle 2016'da satılan neredeyse her üç Mercedes'ten biri kompakt bir modeldi. 2011'le karşılaştırıldığında A Serisi müşterilerinin yaş ortalaması tam 13 yaştan fazla gençleşmiş.

Ayrıca Mercedes'in bir aile haline getirdiği kompakt modelleriyle şimdiye kadar markadan uzak durmuş olan önemli bir çoğunluk da ilk Mercedes'ini kullanıyor. Uzun lafın kısası, kompakt sınıf Mercedes için bugün çok önemli ve yarın da bu önemini koruyacak.

4 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

A Serisi Sedan İlk kez sunulacak olan A Serisi Sedan, C Serisi'ne alternatif olacak. Çin pazarı için uzatılmış bir versiyon da üretilecek.

İşte böylesine kilit bir rol üstlenen bir modelin, daha doğrusu ailenin yenilenmesi için işler sıkı tutuluyor ve Mercedes'in en büyük üretim ve geliştirme tesisleri arasında yer alan Sindelfingen'de yoğun bir tempo sürüyor. Bugün beş modelden oluşan kompakt Mercedes ailesi gelecekte sekiz üyeden oluşacak.

Ana modeli, W177 kodlu 5 kapılı hatchback A Serisi oluştururken, yeni nesille birlikte modelin ilk kez sedan versiyonları da olacak. Versiyonları diyoruz çünkü A Serisi Sedan'da bir normal dingil mesafeli, bir de Çin'e yönelik uzatılmış dingil mesafeli versiyon olmak üzere iki alternatif bulunacak. CLA Serisi yine dört kapılı coupe ve sportif station Shooting Brake olarak iki karoserle yollara çıkarken, B Serisi'nin yerini bir crossover'ın alacağı dedikoduları karşılıksız çıktı.

5 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

CLA Shooting Brake Sportif kompakt station da tıpkı A Serisi'nin diğer türevleri gibi daha fazla baş ve diz mesafesi sunma iddiasında.

Rahat iniş-biniş, kullanışlı ve değişken iç mekan gibi modelin çok beğenilen özellikleri yeni nesilde de bir MPV bedeninde karşımızda olacak. Bununla birlikte 7 kişilik bir kompakt model isteyenler için uzatılmış bir B Serisi yerine Mercedes'in crossover planı GLB Serisi ile devreye girecek. GLA ise şu anda yollarda olan güncel nesil gibi kompakt SUV'ların en sportiflerinden biri olmayı sürdürecek. Yeni modellerin hala yollarda olan seleflerine göre daha geniş yaşam alanı sunmaları Mercedes'in öncelikleri arasında yer alıyor.

6 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

A Serisi'nin yeniden keşfi

2011 yılında tanıtılan Concept A, pek çokları için Mercedes'in imza attığı en genç ve dinamik konseptlerden biri olarak kabul edildi. Küçük MPV'den sportif kompakta dönüşümü gerçekleştiren bu konseptin yarattığı etkiyi yeni A Serisi'nde göremeyeceğiz. Zira yeni modele verilen görev devrimsel bir otomobil olmasından çok, en küçük Mercedes modeli olarak markanın temsil ettiği zarafet ve seçkinliği kompakt sınıfa taşımak.

Kırmızı bir ojeden yapılmış bir heykel gibi duran bu konsept bir sonraki A Serisi'nde bizi nelerin beklediğini ana hatlarıyla gösteriyor. Öncelikle köşeler ve konturlar yerini akıcı hatlara bırakıyor ve heykelsi yüzeyler ön planda tutuluyor. Konseptin "Panamericana Ön Izgarası" gelecekteki AMG versiyonlarını simgeliyor.

Tasarım heykeli: Kıvrımlar, uzun motor kaputu ve belirgin tekerlek yuvaları.

7 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

Sindelfingen'deki Advanced Design Center geleceğin tasarımlarının tohumlarının yeşerdiği yer.

Üstelik bunu sağlarken boyutlarda önemli bir değişiklik olmaması markanın olmazsa olmazlarından biri. Çözüm: Dingil mesafesindeki artışla birlikte A, CLA ve GLA serilerinde tavanın kırılma noktası daha geriye çekilerek tavan daha geç alçalacak. Bunun dışında kapı içlerindeki kaplamalardan koltuklara, iç mekandaki neredeyse her parçanın mümkün olduğunca ince tutulması hedefleniyor.

Güncel A Serisi'nin tasarım ekibinde yer alan tasarımcılardan birinin açıklaması modelin varoluş şeklini özetliyor: "Güncel A Serisi gerçek bir devrimci olmalıydı. Ve bu yüzden de tasarım milimetrelerin önünde tutuldu." Başka bir deyişle, bir Volkswagen Golf 'ün her şeyi daha iyi yapıyor olmasının hiçbir önemi yoktu.

8 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

Geleceğin Mercedes kokpitinde düğme sayısının azaltılmasının üzerinde duruluyor.

Önemli olan zincirleri kırmaktı. Ve zincirler kırıldı.Şimdi sırada ikinci adım var. Kompakt Benz, ikinci neslinde daha sakin, daha akıcı ve daha zarif bir tarza bürünecek. "Duyusal Saflık" olarak adlandırılan yeni tasarım felsefesine göre şekillenecek yeni otomobillerde mümkün olduğunca az kat izi ve eklemeler kullanılacak. Markanın geleceğine mükemmel oranlar ve heykelsi biçimde şekillendirilmiş yüzeyler yön verecek.

9 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

"Duyusal saflık olarak adlandırdığımız tasarım felsefemiz duyguları uyandırıp harekete geçiriyor"

Gorden Wagener, Daimler AG Tasarım Şefi

Aynı temelde yükselen sekiz yeni kompakt model

Volkswagen, MQB ile ortak platformun maliyetler ve ürün geliştirilmesi üzerinde ne kadar olumlu etkileri olduğunu ortaya koydu. Mercedes de elindeki mevcut kompakt platformu evrimleştirerek MFA2 adını verdiği yeni bir kompakt temele geçecek. Yeni platform 4x4 aktarmalı 4Matic versiyonlarına ve alternatif yakıtlı modellere de tam uyum gösterecek. MFA2 platformu sadece motor ve aktarma alternatifleri açısından uygulama kolaylığı sunmakla kalmayacak.

10 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

Sindelfingen'den elektrikli otomobiller

Mercedes'in Sindelfingen'deki fabrikası Bremen'den sonra markanın elektrikli otomobillerinin üretileceği ikinci tesis olacak. 2025 yılına kadar EQ markası altında farklı boyutlarda ve sınıflarda 10 yeni elektrikli modelin üretilmesi planlanıyor.

Sindelfingen marka geleneklerinde üst ve lüks sınıfın doğduğu yer olarak kabul görüyor. Buradan hareketle kaymak tabakanın elektrikli otomobillerinin buradaki bantlardan ineceğini tahmin etmek zor değil. Bu arada tüm EQ modellerinde aynı ortak ölçeklenebilir platform kullanılacak.

Mercedes EQ: Üreticinin yeni elektrikli markasının ilk ürününün bir SUV olacağı kesinleşti. Tasarımda konsepte sadık kalınacak.

11 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

Montaj: Sindelfingen'de E Serisi, CLS, S Serisi ve AMG GT bantlardan iniyor.

Ayrıca mevcut asistan sistemlerin daha iyi çalışmasına ve yenilerinin adapte edilmesine yardımcı olacak. Geleceğin kompakt Mercedes modelleri telematik anlamında markanın lüks ve üst sınıf modellerinden geri kalmayacak. Kokpitteki yüksek çözünürlüklü büyük ekranlar klasik göstergelerin yerini alırken, direksiyon üzerindeki dokunmatik paneller gibi E Serisi'nden alınan detaylar 2018'den itibaren kompakt sınıfta da karşımıza çıkacak.

Orta konsoldaki bas-çevir mekanizmalı kumanda sisteminin yerini dokunmatik yüzeyli bir panel alacak. Masaj yapan koltuklar ve Vital Coach (ambiyans yönetimi) gibi özellikler de yine üst sınıftan transfer edilecek güzellikler arasında yer alıyor. İyileştirilmiş sesli komut sistemi ve head-up display de sürücünün otomobile hakim olmasını kolaylaştıracak donanımlar arasında yer alıyor.

12 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

GLA Serisi En küçük Mercedes SUV'u da gelecekte daha geniş bir yaşam alanı sunacak. Önden çekiş ve 4x4 versiyonlar sunulmaya devam edecek.

Opsiyon listesine yönelecek olan müşteriler kompakt otomobillerini küçük bir S Serisi haline getirebilecekler. Zira otomobillerde sunulacak olan asistan sistemler markanın en güncel seviyesini temsil edecek. Buna göre Drive Pilot donanımıyla birlikte kompakt Mercedesler kısmi otonom sürüş özellikleri kazanacak. Kavşak fonksiyonlu aktif fren asistanı ve engel aşma destekli direksiyon asistanı da sunulması beklenen özellikler arasında yer alıyor.

13 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

GLB Serisi Tasarımcılar B Serisi'ni uzatmak yerine daha karlı bir çözüm olarak bir crossover'da karar kılmışlar. 2019'da yollara çıkacak yeni model GLA ve GLC arasında yer alacak.

Motor cephesinden bakıldığında Renault'dan alınan 1,5 lt'lik dizelin yanında OM654 kodlu yeni nesil 2,0 lt'lik dizel de seçenekler arasına eklenecek. Baz benzinli motorun artık 1,2 lt'lik ünite olması konuşulurken, litre başına 136 HP'ye kadar çıkabilen 2,0 lt'lik benzinli motor da yenilikler arasında yer alıyor. 48 Volt sisteminin kullanılacağı yeni A Serisi ve türevlerinde kullanılacak olan kayışlı alternatör motorun üst devirlere çıkmasına destek olacak.

14 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

Dört kapılı Mercedes-AMG GT, 2018'de geliyor

Porsche'nin Panamera ile S Serisi'nin sularında yüzmesine Mercedes'in vereceği yanıt biraz sıra dışı. Daha keskin bir CLS Serisi'ni de gündeme alan yönetim kurulu bunun yerine daha aykırı bir seçenekte karar kılmış. Kendine has bir karoserin altında güncel E Serisi'nin revize edilmiş altyapısını kullanacak olan yeni model özellikle sürüş dinamiklerinde rekabeti üst seviyeye taşıyacak.

Yürüyen aksam, direksiyon ve şanzıman gibi sürüşle doğrudan ilgili 1997 yılını hatırlıyor musunuz? Mercedes A Serisi ortaya çıktı, herkesi şaşırttı ve takla attı. O tarihten bu yana herkes "geyik testi"nin ne olduğunu biliyor. Yüksek tavanlı küçük otomobilin bugünkü başarı öyküsünün temelini attığını kim bilebilirdi ki? Bugün beş modelden oluşan kompakt ailesi yakın gelecekte neredeyse iki katına çıkacak. Eklenen yeni versiyonlar tüketici çeşitliliğini sağlarken, Mercedes'e erişimi de kolaylaştırıyor. Bu sayede Mercedes dünyasına bir baz versiyonla adım atan tüketiciler, yaşları ilerledikçe markanın çemberi içinde kalabiliyorlar.

Yeni kompakt modellerin tasarımlarına bakıldığında bu kez bir kırılma noktası yerine olgunluk çağından bahsedilebilir. elemanlar AMG'nin imzasını taşıyacak. Motor olarak GT'nin 462 ile 585 HP arasında değişen 4,0 lt'lik çift turbo V8'inde karar kılınırken, elektrik desteğiyle daha yüksek performans ve düşük tüketim de gündemde. Hibrit versiyonun yanında sıralı 6 silindirli yeni nesil 3,0 lt'lik motor da giriş seviyesi için düşünülüyor. Dizel içinse henüz verilmiş kesin bir karar yok. Ancak Panamera'da olduğu düşünüldüğünde dizelin de vize alması olası.

Dört kapılı AMG GT'nin üretileceği kesinleşti. 2017 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan konsept de bunun onayı anlamına gelmişti.

15 / 15

Mercedes’in kompakt geleceği

Mercedes’in kompakt geleceği

Elektrikli ve şarj edilebilir hibritlere kesin gözüyle bakılırken, yakıt hücreli versiyonlar şimdilik araştırma aşamasında. Peki, daha fazla güç ve performans isteyenler? AMG versiyonları sunulmaya devam edecek. Üstelik bu kez AMG 45 için 450 HP civarında güçlerden bahsediliyor. 320 HP civarında bir giriş AMG versiyonu da gündemde.

Yazı: Stefan Miete-Eray Özgür

Bilgisayar çizimi: Patrick Bücker

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.