otohaber_logo
Haberler
Mercedes'in amiral gemisi Türk oluyor
Mercedes-Benz, Türkiye’de üretilen Atego ve Axor modellerine yılın sonlarına doğru ekleyeceği Actros ile taşımacılık sektörünün yüzünü biraz daha güldürürken başta ihracat olmak üzere yan sanayinin de gelişimine katkı sağlayacak.
Mercedes'in amiral gemisi Türk oluyor

İlk kamyonunu 1896 yılında üreten Mercedes-Benz, aradan geçen 114 yılda ticari araç üretiminde dünya genelinde çok sayıda üretim tesisi açarken bunların arasında Türkiye ayrı bir önem taşıyor. Alman üretici, otobüs üretiminde Avrupa'nın en büyük tesisine İstanbul'da sahipken, İç Anadolu bölgesinin mütevazi şehri Aksaray'daki fabrikasında Axor ve Atego modellerini üretiyor. Bu modellere yıl sonuna doğru eklenecek Actros ile Aksaray, Almanya Wörth'ten sonra markanın ikinci önemli kamyon üretim tesisi olmayı sürdürüyor.

Mercedes-Benz'in kamyon ve çekici pazarındaki Premium modeli Actros, 1996 yılında üretilmeye başlamasının ardından 1997 ve 2004'de Yılın Kamyonu ödüllerini aldı. Avrupa pazarında yirminin üzerinde farklı model sunan Actros, 2008'de makyajlanmasının ardından aynı yıl, yüklü bir Actros 1844 LS modeli ile gerçekleştirilen 10.000 km'lik testinde ortalama 19.44 lt/100 km yakıt tüketerek "Dünyanın en az yakıt tüketen 40 tonluk kamyonu" unvanı ile Guinness Rekorlar Kitabı'na girdi. Actros 2009'da bir kez daha "Yılın Kamyonu" ödülünü de kazandı. Tam otomatik Mercedes-Benz PowerShift şanzımanı çekicilerinde seri donanımı kapsamında sunan Actros, yüksek yakıt ekonomisi ve düşük emisyon değerleriyle dikkat çeken çevreci BLUETEC motor teknolojisine sahip. Son 8 yıldır kamyon pazarında satış liderliğini elinde tutan Mercedes-Benz Türk, 2009 yılında yüzde 33.5'lik pazar payına sahipti. Üretime başladığı 1986 yılından günümüze 120.000'in üzerinde kamyon üretilen ve 22.000'den fazla kamyonun ihraç edildiği Aksaray fabrikası, 1.300 çalışana sahip. Yıllık 14.500 adetlik kamyon üretim kapasitesi bulunan Mercedes-Benz Aksaray Kamyon Fabrikası'na bugüne kadar toplamda 210 Milyon Euro'luk yatırım yapıldı. Araçların motor, şanzıman ve aktarmaya sahip aks gibi yüksek üretim maliyetine sahip parçaları Almanya'dan gelirken, şasi imalatı, çelik sacın kabine dönüşümü, trim montajı ve daha birçok nokta Aksaray'da yine fabrika içerisinde yapılarak üretim maliyetleri azaltılıyor. Ayrıca Almanya ve Türkiye'de üretilen modellerin aynı kalitede olması yan sanayi parçalarının ihracatında da önemli bir potansiyel oluşturuyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.