
TEST . Mercedes-Benz C 300 Coupe AMG

Bütün spor otomobillerin pistlere çıkmaya hazır bir yarış otomobili gibi görünmesi beklenemez. C 300 Coupe de zarif çizgileriyle farklılaşırken, AMG'ye en yakın sivil motorunda 245 HP sürprizi saklıyor.Daha önce "küçük" motorlu, 1,6 litre turbo benzinliyle konuğumuz olan C Coupe bu sefer AMG'ye en yakın güçteki, "sivil" 245 HP'lik turbo benzinlisiyle karşımızda. İkinci kez konuğumuz olan C Serisi Coupe'de bu sefer karoserden çok önceliğimiz motor kaputu altındaki cevher olacak. Ama yine de önce C 180 Coupe'de bahsettiğimiz konuları da kısaca hatırlatalım. Otomobilin tasarımının C Sedan ile benzer olmasına rağmen arkadan ve profilden sportifliği arttıran geniş "kalça" ve eğimli tavan çizgisiyle farklılaştığını görüyoruz. Sedan karoser göre 15 mm daha alçak olan süspansiyon, 37 mm daha alçak olan toplam yüksekliği fark etmek için iki karoseri de yanyana görmek gerekli.
TEST . Mercedes-Benz C 300 Coupe AMG

Uzun kapılar arka koltuklara daha rahat ulaşabilmek için tasarlanmış. Coupelerde arka koltuklar çok konforlu bir yolculuk seçeneği olmasa da C Coupe'de sınıf standartlarına göre daha konforlu bir alan sunuluyor. İç mekanın tamamında malzeme ve işçilik kalitesi başarılı. Ön konsolun sadeliği kaliteli malmzemelerle gelen şıklıkla harmanlanmış. Daha alçak sürüş pozsiyonu dışında direksiyonda C Sedan'dan çok da farklı bir his yaratılmamış. İç mekan C Sedan ile aynı. Sıra bu AMG yavrusunun gücünü hissetmeye geldi. Metal start düğmesine basıp uzunlamasına yerleştirilen 2,0 litrelik motorun uyanmasını sağladık. Çıkan ses çok etkileyici olmasa da egzozlardan yükselen küçük homurtu sportif hissettiriyor.Yola çıktığımızda gaz pedalının küçük ayak hareketlerine duyarlı olduğunu fark ediyoruz. Hızlanma isteğine hızlı cevap verebilmek için gaz pedalından, motor ve şanzımana kadar her ünite hazır hissettiriyor. Güç, arka tekerleklere akıcı bir şekilde iletiliyor. Arada duraksama yok. 7 ileri vitesli G-Tronic Plus isimli otomatik şanzıman sarsıntısız ve hızlı çalışıyor. Vites değiştirme tercihlerini kendiniz de seçip daha dinamik bir sürüş elde edebilirsiniz.
TEST . Mercedes-Benz C 300 Coupe AMG

Ama normal şartlarda otomobilin hızlanması sinirli bir yapıda gerçekleşmiyor. Bizim bu otomobilin sinirli halini de görmemiz gerkiyor. Test ölçümleri için elektronik sürüş yardımcılarını devre dışı bırakıp sürüş modlarından Sport+'yı yani en keskin olanını seçiyoruz. Arka tekerleklerde bir tutunma çabası başlasa da doğru zamanlama ile C 300 fazla bir güç kaybı olmadan hızla öne atılıyor.Test ölçümlerindeki 6,4 saniye ile 6,0 saniyelik fabrika verisi 0-100 km/s değerinin hayal olmadığını gördük. Bu değerin performans otomobilleri seviyesinde olması, C 300 Coupe'nin ne kadar dinamik olduğunun bir ölçüsü. Sonuç olarak C 300 Coupe, hızlı, konforlu ve kaliteli bir spor otomobil isteyenleri memnun edecektir.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer
TEST . Mercedes-Benz C 300 Coupe AMG

Sürüş modları arasında en keskin olan Sport+ ile C 300 Coupe beklenen dinamizmi sağlıyor.
TEST . Mercedes-Benz C 300 Coupe AMG

İç mekandaki kalite, sınıfının en iyilerinden. Tablet görünümündeki renkli ekrandan 360 derece kamera ve sürüş modları da izlenebiliyor.
TEST . Mercedes-Benz C 300 Coupe AMG

Önde uzunlamasına yerleşirilen 2,0 litre sıralı dört silindirli turbo destekli motor AMG'ye ulaşana kadar en güçlü seçenek.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.