otohaber_logo
MULTIMEDYA
Mazda3
Mazda3
1 / 10

Mazda3

Mazda3

Kumarda risk almak başarı getirebilir ama tamamen çuvallama ihtimaliniz de vardır! Mazda, CX-5 ile başlayan süreçten memnun olmalı ki; Skyactiv teknolojili yeni Mazda3'ünde de bu teknolojilerin yoğunluğunu arttırarak, en çok satılan modelini geleceğe emin adımlarla ilerletiyor.

2 / 10

Mazda3

Mazda3

Kodo tasarım felsefesi kapsamında, koşan bir çitadan esinlenilerek oluşturulan tasarımda kaslı hatlar etkin.

3 / 10

Mazda3

Mazda3

Logonun arkasındaki radar, adaptif hız sabitleyici için gerekli iken, plakanın yerleşimi tasarımı etkiliyor.

4 / 10

Mazda3

Mazda3

Mazda3'ün havayı yardığı her halinden belli olan tasarımı, hatchback'te 0.275, sedan'daysa 0.258 Cd'lik sürtünme katsayısıyla perçinleniyor. Bu başarının ardında, radyatör ızgarasının açılıp kapanması etkili oluyor.

5 / 10

Mazda3

Mazda3

Sürücü odaklı kokpitte vites kolunun önünde küçük bir alan yaratılmış.

6 / 10

Mazda3

Mazda3

Active Driving Display adındaki Head-Up Display, Mazda için bir ilk.

7 / 10

Mazda3

Mazda3

Sabit, merkezi 7 inçlik ekran dokunmatik.

8 / 10

Mazda3

Mazda3

Direksiyonun solu kalabalık!

9 / 10

Mazda3

Mazda3

Mazda, Skyactiv teknolojisinde, hacim küçültmek yerine, sıkıştırma oranlarıyla verimliliği gerçekleştiriyor. Mazda3'de kullanılacak olan 2.0 lt 120 HP'lik benzinli motor, Volkswagen'in 1.4 lt'lik bir TSI'ndan daha ekonomik yakıt tüketimi veya daha çevreci emisyon değerlerine ulaşabiliyor. 2.2 lt'lik Skyactiv-D ise 99 gr/km'lik değeriyle daha şimdiden Euro 6 emisyon normlarına, AdBlue gibi katkılar olmaksızın ulaşılabileceğinin kanıtı. Türkiye'deki vergi mevzuatının değişmesi halinde satış şanslarının çok fazla yükseleceğine inandığım bu motorlar ile yeni Mazda3'ü kullanmak çok keyifli idi. Ancak güncel mevzuattan dolayı 1.5 lt 120 HP'lik versiyona mahkumuz!

10 / 10

Mazda3

Mazda3

Mazda3'ün baz versiyonu 1.5 lt 100 HP. Ancak Türkiye'deki rekabet ortamından dolayı bu rakamı yetersiz bulan Mazda'nın Türkiye yöneticileri aracın 120 HP'lik bir versiyonunu sipariş ettiler. Araçla bu ilk tanışmamızda 100 HP'lik motorun tipik atmosferik benzinli karakteri turbo beslemelilerin iştahlı hızlanmalarını aratsa da; düşük yakıt tüketimiyle göz doldurdu. Üstelik aracın düşük ağırlığı sayesinde de ara hızlanma ve yol tutuş gibi özellikler de hiç yabana atılmamalı.

Diğer Haberler