
Mazda3

Kumarda risk almak başarı getirebilir ama tamamen çuvallama ihtimaliniz de vardır! Mazda, CX-5 ile başlayan süreçten memnun olmalı ki; Skyactiv teknolojili yeni Mazda3'ünde de bu teknolojilerin yoğunluğunu arttırarak, en çok satılan modelini geleceğe emin adımlarla ilerletiyor.
Mazda3

Kodo tasarım felsefesi kapsamında, koşan bir çitadan esinlenilerek oluşturulan tasarımda kaslı hatlar etkin.
Mazda3

Logonun arkasındaki radar, adaptif hız sabitleyici için gerekli iken, plakanın yerleşimi tasarımı etkiliyor.
Mazda3

Mazda3'ün havayı yardığı her halinden belli olan tasarımı, hatchback'te 0.275, sedan'daysa 0.258 Cd'lik sürtünme katsayısıyla perçinleniyor. Bu başarının ardında, radyatör ızgarasının açılıp kapanması etkili oluyor.
Mazda3

Mazda, Skyactiv teknolojisinde, hacim küçültmek yerine, sıkıştırma oranlarıyla verimliliği gerçekleştiriyor. Mazda3'de kullanılacak olan 2.0 lt 120 HP'lik benzinli motor, Volkswagen'in 1.4 lt'lik bir TSI'ndan daha ekonomik yakıt tüketimi veya daha çevreci emisyon değerlerine ulaşabiliyor. 2.2 lt'lik Skyactiv-D ise 99 gr/km'lik değeriyle daha şimdiden Euro 6 emisyon normlarına, AdBlue gibi katkılar olmaksızın ulaşılabileceğinin kanıtı. Türkiye'deki vergi mevzuatının değişmesi halinde satış şanslarının çok fazla yükseleceğine inandığım bu motorlar ile yeni Mazda3'ü kullanmak çok keyifli idi. Ancak güncel mevzuattan dolayı 1.5 lt 120 HP'lik versiyona mahkumuz!
Mazda3

Mazda3'ün baz versiyonu 1.5 lt 100 HP. Ancak Türkiye'deki rekabet ortamından dolayı bu rakamı yetersiz bulan Mazda'nın Türkiye yöneticileri aracın 120 HP'lik bir versiyonunu sipariş ettiler. Araçla bu ilk tanışmamızda 100 HP'lik motorun tipik atmosferik benzinli karakteri turbo beslemelilerin iştahlı hızlanmalarını aratsa da; düşük yakıt tüketimiyle göz doldurdu. Üstelik aracın düşük ağırlığı sayesinde de ara hızlanma ve yol tutuş gibi özellikler de hiç yabana atılmamalı.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.