Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden olan Mazda, yeni motoru Skyactiv-X'İ tanıttı. The Guardian'ın haberine göre, Mazda, yakıt verimliliğini % 30'a kadar artırarak benzinli motorlarda bujilere olan ihtiyacı büyük oranda ortadan kaldıracak bir tasarım yaptığını duyurdu.
Bu gelişme, dizel motorların karşı karşıya kaldığı varoluş tehdidini de arttırıyor. Çünkü Mazda'nın yeni motoru emisyon azot oksitleri veya kurumumsu partiküller olmaksızın dizel performansını karşılayabiliyor.
Mazda, Daimler AG ve General Motors gibi zengin rakipleri de dahil olmak üzere otomotiv üreticilerinin yıllardır peşlerinden koştuğu bu yeni geliştirilmiş motoru 2019 yılında çıkardığı modellerinde kullanacak.
Yeni motor kompresyon yoluyla benzini ateşliyor, buji ihtiyacını ortadan kaldırıyor ve böylece yakıt verimliliğini artırıyor. Fakat Mazda, Skyactiv-X motorunun düşük sıcaklıklarda olduğu gibi bazı durumlarda kullanılacak bujileri olacağını söyledi.
Otomobil mühendisliği şirketi AEMSS Başkanı Ryoji Miyashita, Mazda'nın yeni motorunu devrim niteliğinde bir gelişme olarak tanımladı. Buna ek olarak, Mazda, 2025 yılına kadar tüm modellerinde otonom sürüş teknolojisini standart hale getirmeyi amaçladığını ve bunun birçoğunun, batarya ile çalışan elektrikli otomobillerle bağlantılı olarak gördüğünü belirtti.