Ürettiği modellerdeki sportif tarzıyla otomotiv endüstrisinde farklı bir yeri olan Mazda, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda coupe modeli RX-8'in makyajlı versiyonuyla, kült roadster'ı MX-5'in fuara özel bir versiyonunu sergileyecek. Wankel motoru ve geriye doğru açılan arka kapılarıyla en özgün seri üretim modellerden biri olan RX-8'in 231 HP'lik motor gücü makyajla birlikte değişmezken, motorun çalışma karakteri ve tekniğinde iyileştirmeler yapılmış. Motorda daha iyi bir yağlama için bugüne kadar kullanılan mekanik yağ pompasının yerine elektromanyetik bir pompanın kullanıldığı yeni bir sisteme geçen Mazda, bu sayede motorun 9000 d/d seviyelerine daha rahat çıkmasını hedeflemiş. MX-5'te de görev yapan daha kısa oranlı 6 ileri manuel şanzımanın görev yapacağı aracın 6.4 saniyelik 0-100 km/s süresi ve 234 km/s'lik maksimum hızı da korunmuş. Yürüyen aksamı ve süspansiyon sistemi de elden geçirilen sporcunun dış tasarımında yeni tamponlarla birlikte farlar ve stoplarda da küçük ancak etkili değişiklikler yapılmış. İç mekan tasarımı korunurken, devir göstergesinde kırmızı bölge motor sıcaklığına bağlı olarak otomatik olarak değişir hale gelmiş.
Seri üretim RX-8'in yanında sergilenecek olan fuara özel MX-5 Superlight konsepti, 1930'lu yılların yarış otomobillerine göndermelerde bulunan bir tasarıma sahip. Ağırlığı düşürmek için ön camın kullanılmadığı araçta koltuk kafalıklarının arkasında da yeni nostaljik eklentiler kullanılmış. Mazda, aerodinamik özellikleri iyileştirilen aracın standart MX-5'lere göre daha başarılı sürüş özellikleri ve tüketim değerleri sunduğunu iddia ederken, aracın seri üretim şansı yok.