Otomobilin gelişiminde emeği olan Wilhelm Maybach, Daimler bünyesinde çok sayıda projeye imza atmıştı. Ardından Wilhelm Maybach, Daimler markasından ayrılarak ortağı Kont Graf Zeppelin ile birlikte 1909 yılında Maybach Motorenbau GMBH markasını kurarak motorlu zeplin üretmeye başladı. Birinci Dünya Savaşı’nda uçak üretiminin yasaklanması üzerine zeplinlerde kullanılan motorlara da ihtiyaç kalmadı.
ZEPLİNDEN OTOMOBİLE
Alman üretici bu sefer ilk otomobilini 1919’da geliştirip 1921’de üretmeye başladı. İlk modeller 6 silindirliydi ancak Maybach mühendisleri ve teknisyenleri hep V12 motora sahip otomobillerin üretilmesinden yanaydılar. Sonunda istedikleri oldu ve 1930’da V12 motorlu Zeppelin DS 7 modelinin üretimine başlandı. Zeppelin DS 7 isimli otomobil, hem Maybach’ın hem de Almanların ilk V12 motorlu modeliydi.
SIRA DIŞI V12 MOTOR
Yeni V12 motorda silindir bloğu ve karter hafif alaşımlı malzemelerden üretildi. Tek parçadan oluşan ve alüminyumdan üretilen silindir kapağının içerisinde su soğutma kanalları yer alıyordu. Piston tepeleri magnezyum alaşımlı, silindirler ise alüminyum alaşımından üretilmişti. V motor olduğu için devirdaim pompası, distribütör ve şarj dinamosu gibi parçalar motorun merkezindeydi. Maybach bu motorda elektronik ateşleme sistemini kullanmıştı ancak bu sistem görev yapmazsa otomobilin iç bölümünde yer alan bir düğme ile klasik ateşleme sistemi de devreye giriyordu. Çift boğazlı karbüratöre sahip olan bu otomobilin ağırlığı ve V12 motoru dikkate alındığında ise 29.0 lt/100 km’lik ortalama yakıt tüketimi de çok yüksek değildi. Bosch tarafından geliştirilen hidrolik fren sistemi bu otomobilde görev yapıyordu. Özellikle ZF marka 2 takviyeli 5 ileri manuel şanzıman da dikkat çekiciydi. Zeppelin’in 2 ve 4 kapılı cabrio modelleriyle sedan karoser seçeneği de vardı.
4 KAPILI CABRIO
Tüm modellerde benzer bir şasi yer alırken özellikle 4 kapılı cabrio öne çıkan araçtı. Maybach’ın 4 kapılı cabriosu DS 8, geniş iç mekana sahip 4 kapılı ve üstü açık bir modeldi. Ön kapıların arkaya doğru açılması sayesinde iniş ve binişler kolaydı. Otomobilin deri tentesini açmak ve kapamak pratikti. Özel olarak el işçiliği ile üretilen koltukların tasarımını aynı malzemeye sahip kapı içleri tamamlarken küçük detaylarıyla bile farklı bir otomobil olduğunu hissettiriyordu. Özellikle ahşap kaplamalı ön panel üzerinde bulunan göstergeler ve torpido gözleri aracın daha sportif bir görünüm kazanmasını sağlarken panjurun içerisinde bulunan Maybach logosu da bu modeli sıradanlıktan çıkartıyordu. Lüks ve görkemli modelleriyle öne çıkan Maybach, 1930’ların sonlarında doğru yaşanan ekonomik kriz sonucu 1941’de üretimini sona erdirdi. Ardından 1961 yılında Daimler-Benz Grubu’na katılan Maybach, 2001 yılında yeniden üretilmeye başlandı.