otohaber_logo
Haberler
Maybach 100 yaşında
Mercedes’in doğmasında Maybach’ın büyük katkısı vardı. Günümüzde Maybach, Mercedes-Benz sayesinde ayakta dururken 100 yıldır, lüks kavramından ve logosundan vazgeçmedi.
Maybach 100 yaşında

İlk otomobilin tasarımında ve üretilmesinde büyük bir emek harcayan Gottlieb Daimler'in, ilk kez 1886 yılında patentini aldığı aracın motorunun geliştirilmesinde Wilheim Maybach, büyük rolü vardı. Ayrıca Bay Maybach, benzinli motorlarda uzun yıllar görev yapan karbüratörün de üreticisiydi. Wilheim Maybach 1907 yılında spor otomobil üretmek amacıyla Daimler çatısından ayrılarak kendi adı altında bir şirket kurmaya karar verdi. Ancak Wilheim Maybach, ortağı Kont Graf Zeppelin ile 23 Mart 1909 tarihinde motor üretimi için Maybach Motorenbau GMBH şirketini kurdu.

Bu ikili, 1917 yılında motorlu ve uçan yolcu taşıma araçlarını yani zeplin (balon) üretimine başladı. Maybach'ın 1919 yılında geliştirdiği
ilk otomobil motoru 6 silindirliydi ve L tipi yani silindir bloğunda görev yapan supap sistemine sahipti. 46 HP güç üreten bu makine ilk otomobilde kullanılacaktı. Bu yeni motor 1921 yılında üretilen ilk model yani G3'de kullanıldı. Mercedes şasisi üzerinden üretilen G3, tasarımıyla 1920'lerin sıradan bir modeli gibi görünse de konforu, güçlü motoru ve yüksek fi yatıyla öne çıkıyordu. İlk Maybach'ın ardından Alman üretici, 1930'da Zeppelin DS 7 modelini üretmeye başladı. Bir mühendislik şaheseri olarak nitelendirilen bu otomobilde 150 HP gücünde 7.0 lt'lik V 12 motor görev yapıyordu. Efsane Zeppelin Serisi'nin ilk modeli olan DS 7'nin motoru; soğutma ve yağlama sistemi ve gücüyle otomobil kullanıcılarını şaşırtıyordu. DS 7'nin şanzımanıysa ZF markaydı. 5 ileri manuel ve 2 de takviyesi bulunan bu şanzımanın kullanımı son derece kolaydı.

Zepplin DS 7'yi DS 8 takip ederken Maybach bu modellerin iki ve dört kapılı cabrio modellerini de üretmeye başladı. 1930'lu yıllarda lüks otomobil kavramını sunan az sayıdaki markadan biri olan Maybach, 1938 yılında tasarlanan ve kağıt üzerinde kalan SW 38 modelini zeplin ve uçakların aerodinamik özelliklerinden yola çıkılarak geliştirdi. Maybach bir yanda havacılık tekniklerini otomobil gelişimiyle birleştirirken diğer yanda trenler için dizel motor üretiyordu. 1930'ların sonlarında yaşanan ekonomik kriz, Maybach'ın pahalı ve lüks otomobillerinin üretiminde son noktayı koydu. Maybach otomobil üretimine 1941 yılında ara verdi ama şirket kapanmadı. Motor üretimine devem eden Maybach 1961 yılında Daimler-Benz Grubu'na katıldı. Dünyanın en büyük otomotiv gruplarından olan Daimler, 2002 yılında Maybach'ı yeniden hayata geçirdi.

Maybach 100'üncü yılında Daimler çatısı altında yeniden dirilişinin ardından 62, 62 S, 57, 57 S, Landaulet yeni Zeppelin modelleriyle üretimine devam ediyor. Bugün dünyada süper lüks otomobil üreten az sayıdaki markadan biri Maybach, birçok markanın yaptığı logo değişime furyasını katılmadı.

Diğer Haberler