Avrupa'nın sayılı Porsche merkezlerinden biri olarak gösterilen Maslak Showoom'u için 10 milyon TL'lik yatırım yapılırken, 1400 metrekare satış ve 750 metrekare servis alanıyla 14 Porsche aynı anda sergilenebiliyor. Toplantıda ekonomik sıkıntıların gölgesinde düşen satış rakamlarına nazaran lüks sınıfta daralmanın az olduğuna dikkat çeken Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu, toplam pazarda yüzde 20'lik daralma öngörürken, Porsche'nin bulunduğu segmentteki daralmayı yüzde 7 civarlarında nitelendirdi. "Bu Showroomumuz'da yılda yaklaşık 200 Porsche satışını gerçekleştirmeyi ön görüyoruz" diye konuşan Bilaloğlu, Porsche'nin sportif kimlikten asla uzaklaşmayacağının altını çizdi.
Toplantıya Almanya'dan katılan Porsche AG Satış ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Bernhard Meier, Bu yıl en önemli duraklarımdan birinin Türkiye ve İstanbul olmasından mutluluk duyuyorum. İstanbul dinamizmi ve her tarafta bulunan kültürel atmosferi ile dünyanın en sayılı kentlerinden biri. Porsche olarak Türkiye'nin başarı hikayesinin bir parçası olmak bizim için çok önemli" diye konuştu. Yeni Showoom'da daha önce Los Angeles ve Tokyo Otomobil Fuarı'nda tanıtılan ve gelecek ay düzenlenecek Cenevre Otomobil Fuarı'nda Avrupa prömiyeri gerçekleşecek olan Kompakt SUV Macan da gösterildi. İlk etapta merakla beklenen 2.0 lt'lik dizel versiyonun 2015 yılına kaydırılmış olması satış beklentilerini aşağıya çekerken, 3.0 lt'lik motorlarla yola çıkılıyor. Henüz fiyatlandırması belli olmayan Macan'ın 125.000 Euro civarında satılması bekleniyor. Türkiye'de nisan ayında satışına başlanacak Macan'da 258 HP güç üreten 3.0 lt'Lik dizel ve 340 HP güç üreten çift turbo V6 Macan S ve 400 HP'lik 3.6 lt'lik Turbo versiyonlar bulunacak. Lansman yılında Macan'ın Türkiye'de 40-50 adetlik bir satış yakalayacağı da öngörüler arasında.
Volkan Demirkuşak