Ford'un en önemli modellerinden biri olan Focus, geçtiğimiz aylarda makyajlanmış haliyle Türkiye yollarında satışa sunulmuştu. 1.0 litrelik 1.6 litreye kadar benzinli ve dizel motor seçenekleri sunulan Focus'ta Türkiye pazarı için en önemli eksik olan dizel otomatik kombinasyonu da mayıs ayı itibariyle satışa sunulacak.
Markanın yeni tasarım diline uygun ve müşterilerin talepleri doğrultusunda yeniden yorumlanan Focus, trapezoid ön ızgarası ile daha güçlü görünürken, yeni nesil tasarımına uygun olarak dörtgen formlu sis farlarına, kaslı motor kaputuna ve tampon tasarımına sahip.
Arka bölümde ise ufaltılan stop grubu, aracın dinamik görünümünü pekiştirirken, yeni bagaj kapağı ve yalnızca hatchback modellerde sunulacak yeni bir spoylere yer veriliyor.
İç mekanda ise kullanıcıların istekleri doğrultusunda bir dizi yeniliğe gidildi. Örneğin; orta konsolun üzerindeki tuş karmaşası yerini daha sade ve ergonomik bir buton yapılandırmasına bıraktı. Yeni 3 kollu direksiyon tasarımı gösterge paneli için daha fazla görünürlük sağlarken yalın tasarımında dikkat çekici detaylarından. Orta konsolun üzerinde bulunan 8 inçlik dokunmatik renkli multimedya ekranı sayesinde ise araç içerisinde birçok şey kontrol edilebiliyor.
Makyajlanan model, temel tasarım değişikliklerinin yanı sıra yeni teknolojileriyle de dikkat çekiyor. Focus'ta sunulan otomatik park sistemi, paralel park yapmanın yanısıra, dikey park etme sistemi ve paralel parktan çıkmayı sağlayan paralel park çıkış yardımı özellikleri de sunuluyor. Halihazırda sunulan Ford SYNC araç içi iletişim sisteminin 2. jenerasyonu SYNC 2, 8 inçlik yüksek çözünürlüklü dokunmatik renkli ekran ile müzik sistemi, navigasyon, iklim kontrolleri ve uyumlu cep telefonlarına daha kolay erişim sağlayan kontrol sistemini içeriyor. Ayrıca makyajlı modelde Elektronik Denge Programına (ESP) entegre Gelişmiş Proaktif Denge (ETS) teknolojisi gibi yepyeni bir teknoloji de yer alıyor. Sistem, aracın hız, direksiyon konumu ve direksiyonun hangi hızlarda döndürüldüğünden yola çıkarak aracın kayma ihtimalini hesaplıyor. Eğer sistem çok muhtemel bir kayma algılar ise (Sürücü daha kaymayı hissetmeden) ESP sistemini devreye sokarak aracın kontrolünün sürücüde kalmasına yardımcı oluyor.