Akaryakıt fiyatları her geçen gün artarken benzine veya mazota karşı daha ekonomik olan otogaz, araç sahiplerinin ekonomik kurtarıcısı olmaya devam ediyor. Bu alternatif yakıtın kullanımı da gün geçtikçe yaygınlaşırken LPG sistemini araca monte ettirdikten sonra motor veriminin düşmemesi ve sistemin avantajlarından daha fazla yararlanmak için birkaç konu ön plana çıkıyor.
Otogazlı bir aracın silindirlerinde daha iyi bir yanma sağlanması için motorun bakımlı olması gerekir. Yani su sistemde oluşan bir kirlenme veya tıkanma LPG'nin çalışmasını etkiler. Bunun için ilk olarak ateşleme sisteminde bujinin kontrol edilmesi gerekir. Klasik tek tırnaklı bujinin tırnak aralıkları, üzerinde oluşan yanmalar ve elektrot seviyesinin kontrolü için bu parça yaklaşık 10.000 km'de bir incelenmelidir.
LPG'li araç sahipleri için çift tırnaklı bujileri öneriyoruz. Bütün motorlarda olduğu gibi LPG'li araçlarda da hava fi ltresinin düzenli olarak değiştirilmesi gerekir. Bu değişim, üreticinin önerileri doğrultusunda 5.000 km ile 15.000 km arasında uygulanır. Otogazlı motorlarda motor yağı düzenli olarak değiştirildiği taktirde otogazın yağlayıcı özelliğiyle birlikte motor ömrü daha da uzar. Son olarak her iki yakıtın temizlenmesinde görev yapan fi ltreler ihmal edilmemeli. Bunlar zaten değiştirilmesi gereken periyodik parçalardır.
Ancak LPG'li otomobillerde otogaz sistemin bağlantı parçaları dışarıdan gelecek darbelere karşı dirençli olsa da düzenli olarak kontrol ettirmek yararlı olacaktır. Özellikle çelik alaşımlı parçaların paslanma ihtimalinin olması kontrolleri gerekli kılar. LPG tankının hortum bağlantıları ve elektronik parçalar ihmal edilmemeli. Otogazlı bir motor rölantide çalışırken titreme veya soğukta geç çalışma ya da stop etme problemleri motorun yakıt ve ateşleme sisteminden de kaynaklanır. Çevreyi benzin ve dizelden daha az kirleten, motorun temizlenmesinde yardımcı olan ve düşük litre fiyatıyla ekonomimize katkı sağlayan LPG sisteminde en iyi verimi almak için aracın tüm bakımları ve sistemin kotrolü ihmal edilmemeli.