Lotus, 1948'de Colin Chapman tarafından kuruldu ve tarihi boyunca hep spor otomobiller imal etti. Aslında mühendislik şirketi de olan ve çok sayıda otomobilin de geliştirilmesine imza atan Lotus'un hisselerinin yüzde 51'i, 2017'de Çinli Gelly tarafından satın alındı. Şirketin diğer ortağı ise Malezyalı Etika Automotive. Ortakların desteği ile yeni bir yapılanmaya giren Lotus'un planlarında tam elektrikli üç SUV ve bir de spor otomobil geliştirmeye projesi var.
Bu çalışmaların ilk meyvesi olarak geliştirilen Lotus Eletre, 5.105 mm uzunluğa sahip. Porsche Cayenne'den 179 mm daha uzun ve 66 mm daha alçak. Eletre modelinin dingil mesafesi 3.109 mm.
SPORTİF TASARIMINDA DETAYLAR ÖNE ÇIKIYOR
Tamamen elektrikli olan Eletre, yeni bir platform üzerinden geliştirildi. Bu aracın kısa ön çamurluk bölümü, şişkin çamurlukları ve C sütünün eğimi de hem kaslı, hem de sportif bir görünüme sahip olmasını sağlarken bumerang şeklindeki farları, ince yatay stop lambaları ve hava kanalları da bu aracın iddialı olmasını sağlıyor.
İÇ MEKANIYLA DA İDDİALI
Karbon fiber ve alüminyum parçalara sahip iç mekanda, cam tavan ve kelebek camı sayesinde aydınlık bir ortam olduğu belirtiliyor. Bol miktarda eşya gözünün olduğu söylenen iç mekanda büyük bir ekran var. 4 veya 5 kişilik olan Eletre'de 400 litre bagaj hacmi bulunuyor ve ayrıca ön bölümde ise 77 litrelik küçük bir bagaj daha yer alıyor.
YENİ BİR PLATFORMA SAHİP
Lotus'a özel, geliştirilen 800 volt özellikli sistemin 18 dakikada tam şarj olduğu belirtiliyor. Eletre'de çift elektrikli motor olduğu belirtiliyor ama detayları açıklanmadı. Bu araçta batarya kapasitesinin 100 kWh, menzilin 600 km olduğu söyleniyor. Eletre, 350 kW şarj cihazıyla 20 dakika şarj olduğunda 400 km menzil sunabiliyor.
Eletre'nin 600 HP sistem gücü olduğu belirtiliyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 3,0 saniyeden daha kısa sürede tamamlayan bu araç, 257 km/s'ye ulaşıyor. 700 HP'lik Eletre'nin ilerleyen zamanda tanıtılması planlanıyor. Eletre'nin boş ağırlığı açıklanmadı.
Radar, lidar ve kameralar da bulunan bu araçta ayrıca yan aynaların yerini kameralar alıyor. Havalı süspansiyonlara sahip Eletre'de 4 tekerleğinde direksiyondan yönlendirilmesi özelliği isteğe bağlı olarak sunulurken limitli kilitli diferansiyel gibi sistemler de var. Elektre, 2023'ten itibaren Çin'de üretilecek ve ardından İngiltere ile Avrupa'da satışa sunulacak. Bu aracın 2024'te Amerika satışa sunulacağı belirtiliyor.