otohaber_logo
Haberler
Lastiklerde doğru hava basıncı aktiviteleri başlıyor
Michelin’in, sürücüleri lastiklerde düşük hava basıncının trafikte yarattığı tehlikelere karşı bilinçlendirmek için düzenlediği Lastiklerde Doğru Hava Basıncı aktivitelerinin 5.si bu yıl 15 Ekim’de İstanbul’da başlıyor.
Lastiklerde doğru hava basıncı aktiviteleri başlıyor


Michelin'in yol güvenliğinde doğru hava basıncının önemini vurgulamak için düzenlediği Lastiklerde Doğru Hava Basıncı aktiviteleri kapsamında sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Denizli ve Antalya ziyaret edilecek. Aktiviteyle geniş kitleleri güvenli ve ekonomik sürüş için bilinçlendirmeyi amaçlayan Michelin, bu sayede trafik kazası risklerini de azaltmayı hedefliyor.

Lastiklerde Doğru Hava Basıncı aktivitelerinde, Michelin tarafından kurulacak kontrol noktalarında sürücülerin yalnızca birkaç dakikasını alacak lastik hava basıncı ölçme işlemi uzman Michelin ekiplerince gerçekleştirilecek ve ölçüm sonrasında araç üreticisinin tavsiyesine uygun olarak doğru hava basıncı ayarlanacak.

Michelin, bu aktivitelerle karayolu taşımacılığının daha güvenli olması için araç lastiklerinde uygun hava basıncının kullanılmasının önemini bir kez daha vurgulamayı ve eksik hava basıncından doğabilecek kazalara karşı sürücüleri uyarmayı amaçlıyor. Etkinliklerde, karayolu hareketliliğinin daha güvenli ve ekonomik hale getirilmesi için lastiklerin rolüne dikkat çekiliyor.

2008 Ekim-Kasım aylarında yapılan aktiviteler kapsamında toplam 3.696 aracın lastikleri incelenmiş ve araçların %61'inin düşük havalı lastiklerle kullanıldığı, her 10 araçtan 1'inde ise lastik hava basıncının tehlikeli sonuçlara yol açabilecek kadar düşük olduğu saptanmıştı.

Michelin Lastiklerde Doğru Hava Basıncı aktivitesi 15-16 Ekim'de İstanbul Avrupa yakasında, 19-20 Ekim'de İstanbul Anadolu yakasında, 5-6 Kasım'da Ankara'da, 11-12 Kasım'da İzmir'de, 14-15 Kasım'da Denizli'de ve 17-18 Kasım'da Antalya'da gerçekleştirilecek.

Düşük hava basıncı neden tehlikeli?

Lastiklerde düşük hava basıncı, lastiğin esnekliğinin dolayısıyla yol tutuşunun azalmasına neden oluyor. Eksik basınçlı lastikler, ıslak zeminde de sorunlara yol açıyor. Diğer bir ifadeyle, basınç ne kadar az ise, lastiğin yolla teması da o kadar az oluyor ve bu da araç kontrolünün kaybedilmesine ve kazalara yol açabiliyor.

Lastik hava basıncı, karayolu güvenliği kadar ekonomik araç kullanımını da doğrudan etkiliyor. Lastik hava basıncı düştükçe, lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelemesi daha fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Eksik hava basıncı ayrıca lastiklerde yıpranmaya yol açarak, lastik ömrünü %30'a varan oranda azaltıyor.

Sürücüleri lastik hava basınçlarını düzenli olarak kontrol ettirmeleri konusunda uyaran Michelin, lastiklere en az ayda bir kez ve uzun yolculuklar öncesinde araç üreticilerinin tavsiyesine uygun olarak hava basılmasını öneriyor.

Michelin'in 2004 yılında 18 Avrupa ülkesinde gerçekleştirdiği "Doğru Hava Basıncı" aktivitesi sırasında yaptığı araştırmada, karayolundaki araçların %66'sının düşük basınçlı lastiklerle kullanıldığı ortaya çıktı. Bu taşıtların % 42'sinde ise lastik hava basıncının kısa ya da orta vadede aniden bozulmaya yol açabilecek kadar düşük olduğu saptandı.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.