otohaber_logo
Test Merkezi
Lastik - Yaz lastiği karşılaştırması
Havalar ısınıyor ama önümüz yağmur mevsimi. Bu yüzden de 10 yaz lastiğini ıslak ve kuru zemin performanslarına göre test ettik. Lastiklerin hepsi tavsiye edilmeyi hak etmiyor.
Lastik - Yaz lastiği karşılaştırması

Testteki Lastikler

1 Avon ZV7

2 Bridgestone Turanza T001

3 Conti PremiumContact5

4 Falken Ziex ZE914 Ecorun

5 Goodyear EfficientGrip Perf.

6 Hankook Ventus Prime 3

7 Michelin Primacy 3

8 Nokian zLine

9 Pirelli Cinturato P7 blue

10 Vredestein Ultrac Satin

Volkswagen'in emisyon skandalı ve bazı lastik testlerinde lastiklerin manipüle edilmesi sonucunda otomotiv ve lastik endüstrisine karşı bir tür güven kırılması ortaya çıktı. Biz de bu yüzden test yönteminde bazı değişikliklere gittik. Artık sadece testi gerçekleştirdiğimiz tarihte piyasada olan ürünler teste katılabilecek.

Bu durum bazı lastiklerin karşılaştırmalı testi kaçırmasına neden olsa da ilerleyen süreçte bu durumun telafisini gerçekleştiriyor olacağız. Bunu yapmamızın nedeniyse sadece sizin de satın alabiliyor olduğunuz ürünleri test etmek. Bu arada bazı durumlarda yaptığımız karşılaştırma yayınlanana kadar karşılaştırmadaki lastiklerin revize edilmiş veya tamamen yeni nesilleri de piyasaya sürülmüş olabiliyor. Bridgestone ve Continental'de durum böyle:

Test ettiğimiz Bridgestone Turanza T001 şu artık üretilmeyen bir lastik ancak piyasada hala bulunabiliyor. T001'ün yerini alan T001 EVO, DOT 4316'ya sahip. Yani 2016'nın 43'üncü haftasından bu yana üretiliyor. T001'in üretimiyse DOT 2816 ile sona erdi. Bridgestone'un iddiasına göre T001 EVO, yeni hamur karışımı sayesinde daha iyi bir ıslak zemin tutunması sunuyor. Continental'de ise durum biraz daha farklı. Alman lastik üreticisi PremiumContact serisinin altıncı neslini tanıttı. Ancak bizim test ettiğimiz ölçü daha bir süre ContiPremiumContact5 olarak satılacak. Bu seri için söz konusu ölçünün yeni neslinin üretilmesine daha zaman var.

Michelin: ıslak zeminde güçlü ve kuru zeminde zirvede

Michelin'in Primacy 3 modeli karşılaştırmada birinciliği elde ediyor. Islak zeminde önemli zaaflar göstermeyen lastik, karşılaştırmanın en yüksek ikinci ara puanını elde ediyor. Zemin kuru olduğu zamansa Fransız lastiği gücünü tam anlamıyla gösterip çok yüksek bir tutunma düzeyi ortaya koyuyor. Bu sayede en kısa fren mesafesi ve en yüksek sürüş güvenliği ortaya çıkıyor. Ancak Michelin'in yuvarlanma direnci yüksek kalıyor

Test Otomobili

150 HP güç ve 250 Nm maksimum tork değerlerine sahip olan VW Touran 1.4 TSI BMT piyasadaki en dinamik MPV'ler arasında yer alıyor.

Test Jantı

Tüm testlerde ortak alaşımlı jant olarak Dezent TD kullanıldı. 7 x 17 ölçüsündeki jantın mat siyah ve gri renkleriyle dört ve beş bijonlu seçenekleri de var. 6 x 14'ten başlayan ölçüler 7,5 x 18 inçe kadar uzanıyor.

215/55 R 17 Bu otomobillere de uygun:

•Audi A6, Q2

• DS 4, DS 5

• Fiat 500X

• Ford C-MAX, G. C-MAX, Focus

• Honda HR-V

• Kia Optima, Soul

• Mazda 6

• Nissan Juke

• Opel Ampera (A), Insignia

• Peugeot 407, 508

• Renault Laguna, Latitude

• Seat Ateca

• Subaru Forester, Outback

• Suzuki SX4 S-Cross, Vitara

• Toyota Avensis, Mirai, Verso

• VW Beetle, Passat, Touran

En düşük yuvarlanmayı sunan lastik olarak Vredestein dikkati çekerken, Bridgestone, Goodyear, Hankook ve Pirelli de makul yuvarlanma dirençlerine sahip. Pirelli sadece viraj içindeki kızaklamada zaaf gösterdiği için puan kaybedip üçüncü sırayı Goodyear ile paylaşıyor. Goodyear biraz hantal bir izlenim bıraksa da daima güvenli bölgede kalıyor. Bu arada ıslak zemindeki en kısa fren mesafesinin de Goodyear'a ait olduğunu hatırlatalım. Continental ikinci sırayı elde ediyor. Alman lastiği ıslak zeminde en kolay kontrol edilebilen lastik olurken kuru zeminde de iyi sonuçlara imza atıyor. Beşinci sırayı elde eden Nokian, olası suda kızaklama riskine karşı en düşük rezervleri sunuyor ancak ıslak zemin yol tutuşunda çok yüksek bir tutunma potansiyeline sahip. Buna karşılık karşılaştırmadaki en yüksek yuvarlanma direnci de Finlandiyalı lastiğe ait. Altıncı sırayı alan Hankook ve yedinci sıranın sahibi Bridgestone, tavsiye edilir etiketini almayı çok küçük bir farkla kaçırıyor. İki lastik de daha iyi ıslak zemin tutunmasına ihtiyaç duyuyor. Avon ve Vredestein'ın lastikleri daha büyük zaaflar gösteriyor. Avon ZV7 kuru zeminde çok düşük bir tutunma ortaya koyarken ıslak zeminde de ancak ortalama performans gösteriyor. Vredestein Ultrac Satin de yağmurdan pek hoşlanmıyor ve aynı zamanda en uzun kuru zemin fren mesafesine imza atıyor. Islak zemin fren testinde 60 metrede durabilen ve başka bir deyişle Goodyear'ın durduğu noktada hızı 40 km/s olan Falken'e sadece son sıra kalıyor.

Yazı: Paul Englert, Martin Urbanke, Eray Özgür

Fotoğraflar: Jürgen Zerha

Böyle Test ediyoruz

1 TEST LASTİKLERİ

Olası manipülasyonları önlemek için testte kullanılacak olan lastikleri üreticilerden temin etmek yerine rastgele bayilerden satın alıyoruz. Bunun sonucu olarak da 2016 sonbaharında piyasada bulunan lastikleri test edebiliyoruz. Testteki lastiklerin karşılaştırma yayınladığı tarihte uğradığı değişiklikleri puan tablosunun altındaki kutuda görebilirsiniz.

2 ISLAK FREN

Avrupa Birliği'nin lastik etiketi için yaptığından farklı olarak tüm lastikleri aynı ve günlük kullanıma yakın şartlar altında test ediyoruz. Elde edilen değerler ancak bu şekilde kendi içlerinde karşılaştırılabilir.

3 GÜRÜLTÜ

Yine AB lastik etiketinden farklı olarak gürültüyü aynı hava basıncı ve yük konumunda aynı otomobilde ölçüyoruz.

4 SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ

Tecrübeli test pilotlarımız lastiklerin tutunma limitlerinde sunduğu kontrol edilebilirliği sübjektif olarak değerlendiriyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.