Eğitmenlere göre Avrupa ülkelerinde Belçikalı genç acemi sürücüler yol güvenliğinde araç bakımının önemi konusunda en düşük orana sahip. Avrupalı sürüş eğitmenlerine göre, acemi sürücülerin üçte birinden daha azı testi geçtikten sonra lastik değiştirebilmektedir.Türkiye ise yüzde 54 oranıyla lastik değiştirmeyi bilme konusunda Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesinin lastik değiştirebilme şampiyonu !
Sürüş eğitmenlerine göre genç sürücülerin sadece dörtte biri (yüzde 24) testi geçtiğinde araç ışıkları, sileceklerini kontrol etmeyi ve değiştirmeyi biliyor. Eğitmenlere göre acemi sürücülerin sadece üçte ikisi düzgün şekilde bir lastik basıncı izleme sistemi (TPMS) kullanabiliyor. Bilindiği gibi lastik hava basıncı, ve çalışma göstergeleri ve ışıkların standart düzeyleri yol güvenliği için kritik öneme sahip.
Eğitmenlere göre Lastik Basıncı İzleme Sistemi Kullanma oranı AB ortalamasında yüzde 21 iken Türkiye'de bu oran yüzde 42'ye çıkıyor. AB ortalamasında sürüş eğitmenlerinin yüzde 6'sı acemi sürücülerin lastik değiştirmeyi bildiğini söylerken, Türk eğitmenler Türkiye'deki acemi sürücülerin yarısından çoğunun (yüzde 54) lastik değiştirmeyi bildiğini ifade ediyor. Bu oran İsviçre'de yüzde 1, Danimarka'da yüzde 8, Avusturya'da yüzde 10 olarak ortaya çıkıyor. Türkiye yüzde 54 ile, lastik değiştirmeyi bilme konusunda Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'da en yüksek orana sahip ülke.