Bu yeni kampanyayla; Avrupa'da ve ülkemizde lastik bilincinin artırılmasıyla; yol güvenliği, yakıt verimliliği ve lastiklerin çevresel performansı üzerinde olumlu etkiler yaratılması hedefleniyor.
Mikro sitede lastiğini tanı testi!
TyreAWARE/Lastiğini Tanı kampanyası kapsamında; interaktif bir mikro site (www.tyreaware.org) kurularak ilgili materyaller bir araya getirildi ve Türkçe dahil 14 dile tercüme edildi. Ücretsiz olarak indirilebilecek bilgilendirme broşürlerinin de yer aldığı mikro siteyi ziyaret edenler TyreAWARE testine katılarak lastik bakımı hakkında bilgilerini test edebilecekler.
Kısa videolarla lastik hakkında her şey!
Lastiğin hayati önemi konusunda tüketici farkındalığının ve genel lastik bilincinin artırılmasını amaçlayan kampanya kapsamında lastik depolama, satın alma, bakım ve kullanım ömrü gibi lastikle ilgili bilgi ve tavsiyelere doğrudan erişim sağlanabilecek. Ayrıca, mikro site üzerinden lastik değişimi için doğru zaman, doğru hava kontrolünün önemi ve kış lastiklerinin ne zaman takılacağını anlatan videolar da izlenebilecek.
Daha emniyetli ve uzun ömürlü, daha sessiz lastikler!
Merkezi Brüksel'de bulunan ETRMA'in Genel Sekreteri Fazilet Çınaralp; ''TyreAware/Lastiğini Tanı'' bilinçlendirme kampanyası hakkında şunları söyledi: "Lastik, karmaşık ve yüksek teknolojiye sahip bir üründür ve aracı yola bağlayan tek unsurdur. Bu kampanya ile sağlanan bilgiler ve tavsiyeler takip edildiğinde lastikler daha emniyetli ve daha uzun ömürlü olacak, daha az yakıt tüketecek, daha az CO2 yayacak ve daha sessiz olacaktır."
LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal ise kampanya hakkındaki görüşlerini şöyle ifade etti; "Birkaç yıldır www.lasid.com.tr sitemizde değerli kullanıcılara lastik hakkında iletmeye çalıştığımız bilgiler, ETRMA tarafından farklı bir formatta bilgilendirici olarak düzenlenmiş. Başarılı bir bilgilendirme/ bilinçlendirme projesidir. Avrupa'da yürütülen bu projenin LASİD olarak bir parçası ve Türkiye ayağı olmaktan gurur duyuyoruz. Ülkemizdeki sürücüler için de yararlı olacağını düşünüyoruz. "