
Lamborghini 350 GT

Lamborghini’nin ilk modeli olan 350 GTV ile 350 GT’nin ortaya çıkış öyküsünün altında, canla başla çalışan bir otomotivcinin tutkusu yatıyor. İşte o otomobil tutkusunun sahibi olan Feruccio Lamborghini, Bolonya yakınlarında çiftçi bir ailenin çocuğu olarak dünyaya geldi. İkinci Dünya Savaşı ve sonrasında tarım traktörleri üretmeye başlayan bay Lamborghini, canlanan ekonomiye paralel olarak kendine hızlı otomobilleri hobi olarak seçti. O yıllarda hız ve adrenalin denince akla gelen ilk marka Ferrari idi. Burada farklı rivayetler anlatılsa da olay, Feruccio Lamborghini’nin kullandığı Ferrari’nin sürekli arıza yapması üzerine Enzo Ferrari ile görüşüp ona şikayetlerini belirtip çözüm yollarını üretmek istemesi olarak biliniyor. Ancak Enzo Ferrari ile anlaşamaz. Rivayetin sonucunda da bay Ferruccio, Ferrari’den daha iyi bir spor otomobil üretmeye karar verir. Yeni model çalışmalarına 1962 yılında başlayan Lamborghini, Ekim 1963’te Automobili Ferruccio Lamrborghini adlı şirketi kurdu.
Lamborghini 350 GT

Üretim için Modena yakınlarındaki Sant Agata’da kurulan tesiste ilk konsept model 350 GTV geliştirildi. Franco Scaglione ile Carrozzeria Touring tarafından tasarlanan 350 GTV, Kasım 1963’te Torino Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Aynı yıl İtalyan gazeteci Athos Evangelisti’ye denemesi için tahsis edildi. Evangelisti, otomobili test ettikten sonra “bugüne kadar çok fazla GT sınıfı araç kullandım ama onlardaki sorunlar bu araçta yok” açıklamasını yaptı. Genel olarak 350 GTV’nin oluşturduğu izlenimler oldukça iyiydi ve Lamborghini, fabrikanın inşasını hızlandırdı. 350 GTV, sadece 1 tane üretildi ve bugün Lamborghini’nin müzesinde bulunuyor.
Lamborghini 350 GT

350 GTV’nin hatchback ya da liftback görünümlü tasarımı yeniden geliştirilmeye başlandı. Bu yeni model yani 350 GT’nin de motor tasarımında Ferrari’nin motor tasarımcısı olan Giotto Bizzarrini görev yaparken Giampaolo Dallara ve Giampaolo Stanzani isimli iki genç mühendis de vardı. Yapılan çalışmalarda otomobilin kapaklı farları, yerini normal fara bırakırken tampon tasarımı tamamen değişti. Köşeli arka tasarımı da biraz yuvarlatıldı. Bombeli arka camı küçültülürken kelebek camı kaldırıldı ve arka camı da büyüdü. Yani tamamen bir yeni model ortaya çıktı.
Lamborghini 350 GT

Carrozzeria Touring tarafından tasarlanan 350 GT’de üstten çift eksantrikli V12 motor görev yapıyordu. 3.5 lt, 320 HP’lik motoruyla 350 GT, 250 km/s’ye çıkarken bu otomobilin 4 tekerleğinde disk frenler vardı. 1964 yılında üretilmeye başlanan bu otomobilin önden arkaya doğru daralan karoseri, biraz Amerikan otomobillerini hatırlatsa da şasi yapısı, bağımsız süspansiyonları ve viraj demir çubukları sayesinde oluşan yol tutuş özelliklerine eklenen performans ve konfor ile oldukça keyifliydi.
Lamborghini 350 GT

Ancak Ferruccio Lamborghini’ye göre bir şeyler eksikti ve bu onu Ferrari’ye karşı düşündürüyordu. Bunun üzerine üstü açık modeli üretmeye başladılar. Bu model Temmuz 1965’te satışa sunuldu. Bu aracı test eden Amerikalı gazeteci Henry Manney III, “Bu otomobil şimdiye kadar kullandığım en keyifli araç ve Ferrari’ye ciddi bir rakip olacak” dedi.
Lamborghini 350 GT

Lamborghini, 350 GT modelinden 135 adet ürettikten sonra 1966’da bu model yerini 2+2 kişilik 400 GT’ye bıraktı. Lamborghini 400 GT 2+2, 270 km/s maksimum hıza ulaşırken silindir başına 4 supap düşen V12 motor bu araçta da görev yaptı. Toplamda 250 adet üretildi. 1968’den itibaren İtalyan süperspor üreticisi ortadan motorlu modeller üretmeye başladı. Ortadan motorlu otomobilleriyle Lamborghini, Ferrari karşısında daha da dimdik duracağını gösterirken bu rekabet günümüzde de devam ediyor.
Lamborghini 350 GT

Sadece 1 tane üretilen 350 GTV modelinde, köşeli, keskin ve yuvarlak çizgileri vardı. Bu Fastback görünüm seri üretimde elden geçti.
Lamborghini 350 GT

Uzun yıllar kullanılan V12 silindirli motor bloğu yine üreticinin kendisi tarafından geliştirilip üretiliyordu.
Lamborghini 350 GT

Lamborghini’nin yeni bir model sunmak için geliştirdiği 350 GTS Spider’da 2+1 oturma düzeni vardı. Aracın motoru, 350 GT’de kullanılan 3.5 lt’lik V12 idi.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.