Sayın İsmail ÖZYURT,
Kuru karterli yağlama sisteminde, daha fazla miktarda yağın bulundurulması ve ısının daha hızlı tasfiye edilmesi amacıyla yağ deposu motordan ayrı olarak monte edilmiştir. Bu tip motorlarda da karter bulunmaktadır. Ancak karterin asıl görevi yağı toplayarak ayrık yağ deposuna göndermektir. Traktör, yarış ve ralli araçlarında kuru karterli yağlama sistemleri kullanılmaktadır. Bu araçlardaki uygulamalarda yağ pompası genellikle dışarıda bulunmakta ve krank milinden güç almaktadır. Bu yağlama sistemlerine sahip motorun karter boyutları düşürülerek araçta yere daha yakın konumlandırılması sağlanmaktadır. Doğal olarak aracın ağırlık merkezi de yere yaklaştırılır. Performans amaçlı otomobillerde, kuru karterli yağlama sistemleri yaş olanlara göre daha çok tercih edilmektedir. Ancak kuru karterli tip yağlama sistemlerinin pahalı ve kompleks olması en büyük dezavantajlarıdır. Daha detaylı okuma için M. J. Nunney tarafından yazılan "Light and Heavy Vehicle Technology" kitabının 112 ve 113'üncü sayfalarında yazılan "Dry sump system" ve "Operation of the dry sump system" bölümleri okumanızı tavsiye ederim.
Haberler
Kuru karter yağlama nedir?
Kuru karterli yağlama sistemi nedir, hangi otomobillerde kullanılır? Bu sistemin faydaları nelerdir?
- 21 Mayıs 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.