otohaber_logo
Test Merkezi
Küçük Sınıfta Büyük Makyaj
Makyajla birlikte yeni tasarım anlayışına bürünen Yaris, daha modern görünüyor. Kapsamlı tasarım değişikliklerine rağmen 1.33 VVT-i motor ve CVT şanzıman ikilisi korunmuş.
Küçük Sınıfta Büyük Makyaj

Yeni tampon, ön panjur, motor kaputu ve farlarla birlikte çok daha modern görünen Yaris, sıradanlıktan uzak. Otomobilin içerisine geçildiğinde, orta konsolda da yenilik izleri görülüyor. Tasarımcılar, kokpiti tamamen değiştirmek yerine küçük düzenlemeler yapmayı tercih etmişler. Havalandırma ızgaraları yenilenirken, kokpitin üst kısmındaki yumuşak plastik kaplamanın tasarımı değiştirilmiş. Gösterge grubu içerisindeki küçük değişikliklerle daha rahat izlenmesi sağlanmış. Direksiyon solunda yer alan ayna düğmelerinin yer aldığı plastik kaplama yeniden tasarlanmış.

Makyaj sonrasında güncellenen multimedya sistemi ekranı çözünürlüğü daha da iyileştirilebilirdi. Direksiyon tasarımında ergonomi gözetilmiş. Ele iyi oturan direksiyon simidi üzerindeki iri tuşlarla da kullanım kolaylığı sağlanıyor.

Motor seçeneklerine baktığımızda baz fiyat seviyesinde 1,0 lt 69 HP'lik, atmosferik motoru görüyoruz. Sadece manuel şanzımanla alınabilen 1.0 VVT-i'dan farklı olarak 1.4 D-4D turbo dizel seçeneği de sunuluyor. Planlar arasında makyaj öncesinde olduğu gibi 1,5 lt Hybrid seçeneğinin de fiyat listesine eklenmesi var. Bir diğer benzinli motor seçeneği de test aracımızdaki 1.33 VVT-i.

Atmosferik motor 6000 d/d'de 99 HP güç üretiyor. 125 Nm'lik maksimum torka da 4000 d/d'de ulaşan otomobil için ilk kalkış anında "atak" yorumunu yapamayız. Devir yükseldikçe daha yeterli bir tablo çizen 1.33, CVT şanzımanın da etkisiyle, şehiriçindeki düşük hızlarda yeterli hissettiriyor. Tam bir şehir otomobili olan Yaris 1.33 CVT, yüksek hızlara çıkmada çok istekli değil. CVT şanzımanın, otomatikleştirilmiş manuellere göre çok daha konforlu ve hızlı çalıştığını söyleyebiliriz. Konforu bozacak bir vites değişimi olmaması sarsıntısız bir sürüş anlamına geliyor. Ancak sürekli değişken oranlı CVT'nin, ani hızlanma isteklerinde motor gürültüsünü arttırması konforu olumsuz etkiliyor. Bu durumda iyi ki direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları var diyoruz. Manuel olarak şanzımanı kontrol etmenizi sağlayan bu kulakçıkların kullanımı hem motor freni yapmak istediğinizde güvenliği arttırıyor hem de ses konforunu. Ortalama yakıt tüketimine baktığımızda 6,2 lt/100 km'lik test tüketimi makul görünüyor.

Yaris'in iyi bir şehir otomobili olduğunun bir diğer göstergesi de yumuşak direksiyon sistemi. Manevra ve park sırasında büyük kolaylık sağlayan yumuşak direksiyon sistemini yönlendirmek çok kolay. Bu yumuşaklık hız arttığında daha sportif bir hale gelmiyor. Ani şerit değişimlerinde sürücünün isteklerinin çok hızlı bir şekilde cevap bulduğunu ve yeteri kadar hassas olduğunu söylemek zor. Aynı yumuşaklık süspansiyon sisteminde de kendini gösteriyor. Bu da hızlı girilen keskin dönemeçlerde karoserin aşırı esnemesine yol açabiliyor. Ama bozuk zeminlerde bu yumuşaklığın sürüş konforunu olumlu etkilediği de bir gerçek. Standart olarak sunulan VSC sistemi, aracın kontrolsüz bir şekilde kaymaya başlayacağı anda, tam zamanında devreye girerek tekrar kontolü kazanmanıza fırsat tanıyor.

Bir şehir otomobili olarak Yaris 1.33 CVT, tatminkar bir tablo çizmeyi başarıyor.

Yazı: Koray Kodal

Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.