Sportif bir otomobil güçlü olmalıdır. Peugeot de bizler gibi düşündüğünü son Paris Otomobil Fuarı'nda 260 HP'lik RCZ R konseptiyle belli etmişti. Tanıtıldığında Peugeot'nun en güçlüsü olan kompakt coupe konsepti seri üretim halindeyse fazladan bir 10 HP'ye daha kavuşmuş. 270 HP maksimum güç ve 330 Nm maksimum tork değerleri sunan turbo destekli 1.6 lt'lik benzinli ünite kompakt coupeyi 5.9 saniyede 0'dan 100 km/s'ye ulaştırırken, maksimum hız 250 km/s'de sınırlandırılmış. Standart RCZ modellerine göre 10 mm alçaltılan R versiyonuna dışarıdan bakıldığında, aracın gelmiş geçmiş en güçlü seri üretim Peugeot olduğunu belli eden detaylar oldukça kısıtlı. Bunlar arasında ön panjur ve bagaj kapağındaki R logosu, sabit arka spoyler, iki adet büyük egzoz çıkışı ve 19 inçlik özel tasarımlı jantlar yer alıyor. 1.6 lt kategorisinin en güçlüsü olan motorun ürettiği güç ön tekerleklere sadece 6 ileri manuel şanzıman üzerinden aktarılırken, yüksek gücün sürüşe ve yol tutuşa olumsuz etkilerine karşı araçta mekanik bir Torsen kilitli ön diferansiyel görev yapıyor. Standart bir RCZ'ye göre 17 kg hafifleyen R versiyonunun iç mekanında da sportifliği belli eden detaylar kullanılmış.
Yazı:Eray Özgür
Diğer versiyonlarda hareketli olan arka spoyler R versiyonda sabit hale getirilmiş.