Koenigsegg, 1994'te kuruldu ve ilk konsepti de aynı yıl tanıtıldı. İsveçli üreticinin 2002 ile 2003 yılları arasında 6 tane imal edilen CS8S modelinin 20'nci yılına özel tasarladığı CC850 ise geçmişten izler taşıyor. CC850 özellikle farlarındaki detayları, hava kanallarının tasarımları ve stop lambasının görünümüyle de CS8S'ten ayrılıyor.
Uzunluğu 4364 mm olan bu aracın dingil mesafesi 2700 mm ve ağırlığı ise 1.385 kg olarak açıklandı.
Yeni teknolojilere sahip olan CC850 modelinde çift turbo beslemeli 5,0 litrelik V8 motor görev yapıyor. Bu motor 1185 HP güç üretiyor ama E85 (Amerika'da yaygın olan etanol) yakıtıyla 1385 HP güç ve 1385 Nm tork sunduğu belirtiliyor.
Koenigsegg tarafından geliştirilen ve dünyada bir ilk olduğu belirtilen ESS (Engage Shift System) şanzıman 6 ileri manuel olarak kullanıyor ama sürücü isterse 9 ileri otomatik şanzımanlı (LST'li) olarak da aracı sürebiliyor. Sistemin debriyaja sahip olduğu ve manuelden otomatiğe geçişlerde özel bir sistemin görev yaptığı belirtiliyor. Şirket yöneticileri, bu aracın dünyanın en hızlı manuel şanzımanlı otomobili olduğunu söylüyor ama maksimum hız verileri belirtilmedi.
Koenigsegg modellerinde gördüğümüz tasarım diline sahip iç mekanda karbon fiber ile deri, ağırlıklı kullanılıyor ve multimedya ekranıyla kablosuz şarj özelliği gibi yeni nesil sistemler de bu araçta görev yapıyor.
Christian von Koenigsegg'in 50'nci yaş gününe özel sadece 50 tane üretilecek olan bu aracın fiyatı ise açıklanmadı.