Corvette'lerin, 911'lerin, SL'lerin ve GTO'ların Avrupa yollarında giderek artarken orta gelire sahip otomobil tutkunları Opel Manta üretilene kadar bu araçlara bakmakla yetiniyorlardı. 1970 yılında üretime başlayan Opel Manta, sportif tasarımı, uygun fi yatı ve keyifli sürüşüyle gelir seviyesi düşük olan kişilerin de sahip olabileceği bir model olarak yollarla buluşmuştu. Ford Capri'ye ciddi bir rakip olan Manta, sedan görünümlü tek kapılı Avrupalı modellerin de müşterilerini kapmıştı.
Yakın zamanda 40 yaşına girecek olan Manta; geniş iç mekana, yeterli bagaja, yuvarlak farlara ve uzun kapılara sahip ekonomik bir coupe idi. Bu araç kendisinden birkaç ay sonra piyasaya çıkacak olan Ascona'nın tek kapılısı gibiydi ancak yuvarlak hatları ve coupe tasarımıyla Opel bu araca Manta adını vermişti. İlk nesil Manta'da manuel ve otomatik şanzımanlar, 1.6 lt'lik 68 HP ya da 80 HP'lik benzinli motor seçeneklerine 1.9 lt'lik 90 HP gücündeki diğer bir güç alternatifi de eklenmişti. Opel Manta, 173 km/s maksimum hıza ulaşırken 90 HP gücündeki motorunu Record'dan almıştı. Manta'nın arka dingil düzeneğini de Kadett üzerinden geliştirmişti. Tüm özellikleriyle Opel Manta, Ford Capri ile kıyasıya mücadele edebilecek Manta SR adındaki bir versiyona bile sahipti. Manta SR, motor devir göstergesi, spor direksiyon ve geniş tabanlı lastikleriyle daha sportif bir Manta idi. Manta'nın en güçlü modeli olan GT/E seçeneği 1973'te Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtıldıktan sonra Mart 1974'de satılmaya başlandı. Manta GT/E'de, karbüratörün yerine görev yapacak olan Bosch L-Jetronik yakıt enjeksiyon sistemi eklendi. Bu sistem sayesinde beygir gücü 90 HP'den 105 HP'ye çıktı. Daha sert süspansiyon ve helezon yaylara sahip olan bu araç selefinden 5 cm daha alçaktı. İlk nesil Manta, 1975 yılında üretim bantlarına veda ederek yerini ikinci nesil Manta'ya bıraktı. İkinci nesil Manta'nın üretimine Ağustos 1975'de
başlandı. Bu araçta bir önceki modelden alınan 1.6 lt ve 1.9 lt'lik motorlara ek olarak 1.2 lt'lik benzinli motor da görev yapıyordu. Başlangıçta 2 kapılı coupe olarak üretilen Manta'ya 1977'de 3 kapılı HB bir versiyon daha eklendi. 1982 yılında makyajlanan Manta B2'nin başta ön panjur tampon ve bagaj tasarımı olmak üzere çok sayıda parçası yenilenmişti. Bu araca 1.3 lt, 1.8 ve 2.0 lt'lik yeni motorlar eklendi. Manta'nın en güçlü modeli olan GT/E ise 1983'de yerini GSI'a bıraktı. Efsaneleşen Manta 400, özel karoser kitleri, GSI motoru ve performansıyla ön plana çıkıyordu. Bu araçta 5 kademeli Getrag marka spor şanzıman kullanılıyordu.
Manta'nın üretimi 1988'de sona ererken, aracın satışları 1989'a kadar devam etti. Hep arkadan itişli olarak üretilen bu coupe, Ford Capri ile kıyasıya mücadele ederken, Toyota Celica, VW Scirocco gibi rakipleriyle de mücadele etmek zorunda kaldı. 18 yıl boyunca üretilen Manta, 40 sene önce günümüz coupe Opel'lerine de yol göstermişti.
Haberler
Klasik: Opel Manta
Hızın, konforun ve lüksün ön plana çıktığı spor otomobillerde Ford Capri’nin ardından coupe kavramına yeni boyutlar kazandıran Opel Manta, özellikle ikinci nesliyle kendi zamanına damgasını vurmuştu.
- 5 Şubat 2010
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.