otohaber_logo
Haberler
Klasik: Lincoln Continental
Ortadan ikiye doğru açılan kapılarıyla şimdilerde “Öyle Bir Geçer Zaman Ki” dizisinin bir üyesi olan Continental, tenteli tavanıyla Amerikan Eski Başkanı John F. Kennedy’nin de makam otomobili olurken bu otomobilde yaşanan suikast ile unutulmazlar arasın
Klasik: Lincoln Continental
Geniş ve konforlu bir iç mekan, güçlü ve gürültülü V8 motor ile otomatik şanzıman varsa, işte bu geçmişin Amerikan otomobillerinin en iyi tanımı olabilir. Bu özelliklere sahip Amerikan otomobilleri petrol krizlerinde dalgalı bir tarihe sahip olurken istikrarını bozmayan yani lüks ve konfordan ödün vermeyen heybetli görüntüsüyle öne çıkan markaların başında Lincoln geliyordu. Ford Motor Company tarafından lüks modeller üretmek için kurulan Lincoln'un çok sayıdaki enlerini taşıyan Continental modeli, 1939 ile 2002 yılları arasında üretildi. 1981'de ise en lüks bayrağını da Town Car modeline devretti. Ancak bu modelin bir yıldız olmasındaki en büyük pay ise üçüncü nesil Continental'e aitti. Üçüncü nesil Continental, Elwood Engel tarafından tasarlanmıştı. Aslında konsept Ford Thunderbird için düşünülmüştü. Lincoln yöneticilerinin baskısı üzerine Lincoln Continental olarak 1961 yılında üretilmeye başlandı. Tasarımıyla sıradan bir Amerikan otomobili gibi dursa da önden arkaya doğru açılan arka kapılarıyla oldukça radikal bir tasarıma sahipti. Bu kapı tasarımı iniş binişleri oldukça kolaylaştırırken özellikle kadınların çok beğendiği bir otomobil oldu. Continental'in cabrio seçeneğinde ise tentesi, tek bir düğmeyle elektrikli olarak açılıp kapanıyordu. Dev bir bagaj kapağının içine yerleşen tentesi sayesinde Continental, bugün bile benzeri olmayan bir 4 kapılı cabrio bir sedan sunuyordu. Continental'in krom egzozu da tasarımını zenginleştirirken tampon ve çamurlukları sayesinde daha şık bir görünme sahipti.

Amerika'daki 2 yıl garanti kapsamında satılan ilk otomobil olma özelliğine de sahip olan Continental'de 7.0 lt ile 7.6 lt'lik MEL serisi V8 motorlar görev yapıyordu. Bu motorda hidrolik iticili supap mekanizması bulunduğu için supap ayarına gerek yoktu. 3 kademeli otomatik şanzımanın bulunduğu bu araçtaki bağımsız süspansiyonlar ve hidrolik direksiyon sistemi ise Amerikalılar için yeni sayılmazdı. 1961'de 25.000 adet satılan Continental, 1962'de ise 36.000 adetlik satış rakamlarını yakaladı. 1965 yılında değişen ön panjuru, sinyaller ve park lambalarıyla birlikte diskli frenleriyle kısa bir makyaj gördü. 1966'da ise model yelpazesine 2 kapılıyı ekleyen Continental, Cadillac müşterilerini de kendisine çekerken adeta Amerikalıların gözdesi oluverdi. Continental'de 1967 yılında küçük değişiklikler yapılsa da bunları ancak aracı çok iyi tanıyanlar anlayabiliyordu. İntihar kapısı olarak adlandırılan ters yönlü açılan kapanan kapıların yasaklanmasıyla 1969 yılında Continental yerini dördüncü nesline bıraktı. Müfettiş Gadget, The Last Action Hero ve Matrix gibi çeşitli Hollywood filmlerinin görev alan Continental'e Türkiye'de az da olsa rastlayabiliyoruz.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.