otohaber_logo
Haberler
Klasik: Cadillac V16
Lüks ve güçlü otomobillerin yeni bir akım olduğu 1920’lerde, motor geliştirme konusunda uzmanlaşan Cadillac, bu deneyimini V16 motorunda en uç noktaya taşırken, birçok ilke de imza attı.
Klasik: Cadillac V16



Otomobil motoru dendiğinde bir çoğumuzun aklına 4 silindirli makineler gelirken V16'yı duyduğumuzda pek çoğumuzun tüyleri diken diken olur. Bu şaşkınlığımız içerisinde bir düşünüp çok sayıdaki modelde V8 veya V12 silindirli motor olduğunu hatırlayıp V16'yı daha çok merak etmeye başlarız. 1930'da Cadillac ve Marmon tarafından üretilen 16 silindirli motorlu araçlar yıllar içinde Lincoln, Cizeta ve Bugatti ile karşımıza çıkmıştı. 16 silindirli motorun öyküsünde çok özel bir müşterinin etkisi büyük. Cadillac, özel müşterisinin isteğini rakipleri Lincoln, Paccard ve Studebaker'ı da geride bırakacağını düşünerek kabul etti ve 1926 yılında çalışmalara başladı.

Şef Lawrence Fisher ve tasarımcı Harley Early tarafından titizlikle yürütülen gelişme aşamaları büyük bir gizlilikle yürütülürken V16'nın iç döşemeleri için Avrupa'da bir kaç şirketle anlaşma yapıldı. İlk V16 Cadillac, 4 Ocak 1930'da New York Otomobil Fuarı'nda tanıtılmasının ardından hemen üretilmeye başlandı. Başlangıçta 2 kapılı ve tenteli olarak üretilen Cadillac V16'ya 1931'de cabrio seçeneği eklendi. 1932'de uzun şasili 4 kapılı V16 tanıtıldı. Bu araç 2.8 tonluk boş ağırlığıyla 150 km/s maksimum hıza ulaşıyordu. Cadillac, geliştirdiği seri 452 olarak isimlendirilen 45 derece açıya sahip V16 motorda dünyanın ilk hidrolik supap iticilerini kullandı. Hidrolik supap iticileri sayesinde supap ayarına ihtiyaç duymayan bu motor, ilk hareketini de marş motorundan alıyordu. Marş motoru dünyada ilk kez Cadillac tarafından 1914 yılında kullanılırken, V16'da görev yapması sayesinde sürücü aracın ön bölümünde bulunan kolu çevirerek motoru çalıştırmak zorunda kalmıyordu. Zaten 16 silindirli bir motoru çalıştırmakta oldukça zordu.

Teknolojik özelliklerini tasarımıyla tamamlayan Cadillac V16'nın uzun motor kaputu, üzerinde stepnesi bulunan şişkin ön çamurluklu yan basamakları, arka çamurlukları ve küçük bagajıyla 1930'ların otomobillerinden önemli bir farkı yoktu. Cadillac, Oldsmobile ve Buick'ın birlikte geliştirdiği bağımsız süspansiyon sistemi bu araçta da görev yapıyordu. İç mekan malzemesi ve işçilik kalitesiyle öne çıkan V16'nın bol göstergeli iç mekanı sürücüye spor bir otomobildeymiş hissi veriyordu. Bu otomobilin ön ile arka koltukları arasında bulunan ara cam, araç hareket halindeyken rüzgarı keserek yolcuların güvenliğini arttırıyordu.

Cadillac ve Oldsmobile dünyanın en büyük otomotiv gruplarından biri olan General Motors'un (GM'in) iki beyin takımıydı. GM'nin bu iki büyük markası arasında lüks otomobil üreticisi olan Cadillac tarafından geliştirilen ve üretilen V16'lar, başta Amerika olmak üzere tüm dünyada Cadillac kulüpleri tarafından düzenlenen organizasyonlarda öncü modellerden biri oluyor. Cadillac V16 Seri 452'ler bugün artık garajlarda veya otomobil müzelerinde köşelerine çekilmiş durumdayken nadir de olsa Amerika ve İngiltere'de düzenlenen açık arttırmalarda yeni müşterilerini buluyorlar.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.