otohaber_logo
Haberler
Klasik: Alpine A110
Ralli parkurlarında fırtına gibi eserek şampiyonluk kupalarını müzesine kazandıran modellerden biri olan Alpine, küçük boyutlarıyla adeta boyundan büyük zaferler imza atmıştı.
Klasik: Alpine A110


En heyecanlı ve keyifli motorsporlarından biridir ralli… Geçmişin ralli parkurlarında fırtınalar gibi esen Lancia, Audi, Toyota veya Ford gibi markalarla kıyasıya mücadele ederek birçok zafere imza atan otomobillerden biri de Alpine A110'du. Ralli pilotu Jean Redele'in kendi yarış otomobillerini üretmek için 1955 yılında Fransa'da kurduğu Alpine markasının ilk modellerinde Renault mekaniği görev yapıyordu. İki Fransız üreticinin ortak geliştirdiği en önemli model ise A110 oldu. İtalyan Berlinetta tarafından tasarlanan ve 1961 yılında üretimine başlanan A110'un çelik şasisinin üzerinde fiberden yapılmış bir karoser vardı. Alpine A110'da, Renault 8 Gordini'de görev yapan 1.1 lt'lik 4 silindirli 95 HP gücündeki motor görev yapıyordu. Renault ve Alpine, yol tutuşu ön planda tutmak için bu aracı arkadan motorlu ve arkadan itişli olarak tasarladı. Özellikle 1960'lı yıllarda Avrupa'da küçük sınıf coupe otomobil modelinin az olması Alpine A110'un daha cazip bir model olmasına neden oluyordu. Birçok performanslı coupe otomobile göre uygun fiyatlar sunan Alpine, fiyat-fayda performansıyla adından söz ettiriyordu. Küçük ve ergonomik bir iç mekana sahip olan A110'da, bir çok sistemin çalışması hakkında bilgi veren bol miktarda göstergeye yer verilmişti. A110, küçük boyutları, geniş sayılabilecek koltukları ve basık yapısıyla, spor otomobil hissini sahibine fazlasıyla veriyordu. A110'da 1967 yılında kullanılmaya başlanan 1.5 lt'lik yeni benzinli motor, Renault 16 TS'de ve Lotus Europa'da da görev yapıyordu. A110 sahip olduğu çift boğazlı weber karbüratörü ve 5 ileri manuel şanzımanıyla 685 kg'lik boş ağırlığının sayesinde 210 km/s'ye ulaşıyordu. Alpine A110, hafif ve hızlı bir otomobil olduğu için 4 tekerleğinde disk frenlerin kullanılması aracın durmasını kolaylaştırırken, çapraz fren bağlantısı da sürüş güvenliğinin artmasına katkı sağlıyordu. 1969 yılında bayrağı devralan A110 1600S'ler yine Renault motoruyla 140 HP güç üretirken, artık motor sporlarındaki başarıları yollardaki satışlarına da yansıyordu. Alpine'in kurulmasında Jean Redele'e büyük destek veren Pierre Dreyfus, Fransa'da bir Renault bayiliğine sahipti. Jean Redele, 1964, 1966 ve 1968 yıllarında Le Mans yarışlarını kazanarak otomobillerin iyileştirilmesini sağlıyordu Bu arada Dreyfus'un desteği de devam etti. 1971 yılında A110, Alpine A310 ile birlikte üretilmeye devam ederken, Alpine 1974 yılında ortağı Renault'nun model yelpazesine katıldı. 1970'lerin sonlarında çıkan petrol krizi hızlı, performanslı bir çok otomobilin sonunu hazırlarken, haliyle yüksek tüketimli enjektörlü motorlara sahip Alpine A110 (1976-1978) gibi modeller de krizden etkilendiler. Artık bir Renault olarak üretilen Alpine A110, sunduğu daha fazla performans ve düşük yakıt tüketimine rağmen petrol krizine yenik düştü. Artık Renault, spor modellerini Alpine A310 ve Alpine A610 isimleriyle 1995 yılına kadar üretti. Ayrıca başta Renault 5 olmak üzere birkaç modelin performanslı araçları Alpine özel serisi ile üretildi. Alpine'in Renault tarafından önemsenmesinde ve uzun yıllar üretilmesinde en büyük pay A110'a aitti.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.