Sayın Tarık ÜNLÜ,
Yaz lastikleri, +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda sertleşerek yola tutunmayı azaltır. Kış lastiği; özel sırt karışımı ve desen yapısı, omuz bloklarının dişli yapısı, özel profi lleriyle yumuşak malzemeden üretilmesi özellikleriyle +7 derecenin altındaki soğuk hava şartlarında kuru asfalt, kar ve buzda tutunmayı arttırır. Kış lastikleri tüm bir kış sezonu boyunca takılmalı yani hava sıcaklığının düşmeye başladığı andan itibaren yani sonbaharda takılmalı ve yine ilkbaharda çıkartılmalıdır. Karlı ve buzlu zeminlerde yere tutunmayı sağlayıp zorlu kış koşullarına çok iyi cevap veren kış lastikleri, aynı zamanda, kuru ve ıslak zeminlerde sürüş güvenliğinde bir azalma olmaksızın güvenle kullanılırlar. Özellikle ıslak zeminlerde suyu en hızlı biçimde tahliye ederek lastiğin yolla temasını devamlı sağlamaya çalışarak aquaplaning/ hydroplaning (suda kızaklama/ yastıklama) riskini en aza indirir. Kış lastikleri yazın kullanıldığında kullanılan sırt karışımının özelliğinden dolayı diğer lastiklere oranla daha çabuk aşınırlar, tekerlek gürültü seviyeleri daha yüksektir ve yüksek yuvarlanma direncinden dolayı aracın yakıt tüketimini arttırırlar. Havalar ısınmaya başladığında çıkarılması gereken kış lastikleri, karanlık ve rutubetsiz bir ortamda saklanmalıdır. Kış lastiklerinin en önemli avantajı düşük sıcaklıklarda özelliğini kaybetmeyen özel sırt karışımı ile kış koşulları için üretilmiş olmalarıdır.