otohaber_logo
Test Merkezi
Kia Sportage 1.6 L 150 HP DCT
Kia Sportage 1.6 L 150 HP DCT
Kia Sportage 1.6 L 150 HP DCT

Adeta ilk kez tanıtılmış gibi heyecan uyandıran Kia’nın kompakt SUV temsilcisi Sportage beşinci nesliyle Türkiye’de yollara çıktı. Kia’nın ilk neslini 1993 yılında tanıttığı kompakt SUV’u Sportage yepyeni bir platform kullanan beşinci yeni ve cesur bir tasarımla karşımıza çıktı. Slovakya’daki Kia fabrikasında üretilen Sportage, Avrupalı tüketiciler için, Avrupa yolları göz önünde tutularak geliştirilmiş.



Tasarımda ilk dikkat çeken yerin model için bir ışık imzası niteliğindeki LED gündüz farları ve far tasarımı olduğunu söyleyebiliriz. Alışıldık far tasarımından sıyrılan Sportage bu konuda çok yenilikçi. Farların arasını dolduran iri panjur tasarımı da modernliği tamamlıyor. Güçlü profil tasarımıyla birlikte otomobilin arka tasarımından da modern çizgilerle karşılaşıyoruz. LED stoplar standart olarak geliyor ve test aracımızdaki elektrikli bagaj kapağı arkasında geniş bir yükleme alanı bulunuyor. Benzinli motorla 562 litrelik yükleme alanı koltuk sırtlıkları yatırılıp 1751 litreye çıkartılabiliyor. Dizel motorda ise 526 litrelik hacim 1715 litreye ulaşıyor. Hibrit motorla ise 587 ile 1776 litre arasında değişen yükleme hacmi sunuluyor.



Otomobilin arka koltuklarına geçtiğimizde geniş ve konforlu bir yaşam alanı sunulduğunu görüyoruz. Sırtlık eğimli arka koltuklar sayesinde konfor artıyor. Arka koltuklarda ısıtma fonksiyonu bulunurken ön koltuklarda ısıtmanın yanında havalandırma da olduğunu görüyoruz. Aydınlık ve konforlu yaşam alanı önde de devam ettiriliyor. Genel olarak yaşam alanının konforlu ve ferah olduğunu söyleyebiliriz. Sürücü koltuğunda 12,3 inçlik dijital gösterge paneli ile aynı boyuttaki multimedya ekranı dikkat çekiyor. Kavisli bir panel üstüne tek parça gibi görünen iki ekranın modern tasarımı haricinde, çözünürlükleri ve içerikleri de oldukça başarılı. Kokpit tasarımında sadelik ve modernlik başarılı şekilde harmanlanmış.



Sportage’ın motor seçenekleri konusunda da rekabetçi olduğunu söyleyebiliriz. 1,6 litre silindir hacimli, hafif hibrit teknolojisine sahip, 136 HP’lik dizel ve 150 HP’lik benzinli motorlar 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanla geliyor. Önden çekiş ve dört tekerlekten çekiş seçenekleriyle üretiliyor. Bir diğer motor seçeneği ise 230 HP’lik 1.6 T-GDI Hibrit, 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla gelirken bu da önden çekiş ve dört tekerlekten çekiş seçenekleriyle fabrikadan çıkıyor.

Direksiyonu başına geçtiğimiz 150 HP’lik benzinli Sportage ilk kalkış anından itibaren canlı motor ile genel olarak makul bir hızlanma tecrübesi yaşatıyor. Çift kavramalı otomatik şanzıman hızlı vites geçişleriyle akıcı ve konforlu bir çalışma karakterine sahip ve motor ile uyumu başarılı. Genel olarak ikilinin beklenen konforu sağladığını söyleyebiliriz. Dört tekerlekten çekişli olan test otomobilimizde sürüş kişiselleştirme modları haricinde çekiş modları da kişiselleştirme seçeneklerine sahip.



Sürüş karakterine baktığımızda, net bir direksiyon sistemi bulunan Sportage’ın sürücünün isteklerine cevap vermekte gecikmediğini söyleyebiliriz. Süspansiyon da konfor ve sürüş güvenliğini dengeli bir şekilde sunuyor. Yüksek karosere rağmen ağırlık transferlerinde dengeli ve güven veren bir sürüş karakteri sağlanabiliyor.

Sportage’ın yeni nesille birlikte gösterdiği değişim ile daha geniş bir tüketici kitlesine hitap edecektir. Kia Sportage’ın yeni nesille birlikte tamamen farklı bir noktada olduğunu görüyoruz. Artık daha modern ve genç görünmesiyle birlikte donanımlarıyla da modern rakipleriyle mücadele edebilecek seviyede olan Sportage, hafif hibrit motorları, dört tekerlekten çekiş sistemi gibi teknolojileriyle de önemli seçeneklere sahip.

Yazı: Koray Kodal-Göcek


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.