Karşınızda Porsche Taycan
Porsche'nin genişleyen ürün yelpazesinin son halkası olan Taycan, yüzde 100 elektrikli altyapısıyla markanın geleceğine giriş anlamı da taşıyor. 4,96 metre uzunluğundaki otomobilin aks mesafesi 2,90 metre. Boyutlara bakıldığında Taycan'ın Panamera'ya çok yakın olduğu görülüyor.
Karşınızda Porsche Taycan
Kıvrımlı çamurluklar ve yan cam çizigisi ilk Porsche 911'den bu yana aşina olduğumuz tarzı yansıtırken Taycan'ın arkasını enine kaplayan ışık bandı ve onun hemen altındaki cam Porsche logosu dikkat çekiyor. Otomobilin en şık ve göz okşayan pozlarının arka çapraz açıda olduğunu söylemeliyiz.
Karşınızda Porsche Taycan
Bununla birlikte ön tamponun alt kısmına doğru uzanan "garip" far yuvası ve köşeleri yumuşatılmış farlar sanki tasarımın genel bütünlüğüne gölge düşürüyor.
Karşınızda Porsche Taycan
İç mekanda dokunmatik ekranların hakimiyeti göze çarparken ön yolcunun önünde de bağımsız bir ekran sunulması ilginç bir detay.
Karşınızda Porsche Taycan
Porsche'nin içten yanmalı motora sahip motorlarında göstergelerin ortasında devir saati yer alır.
İlk elektrikli Porsche'de ise dijital gösterge tablosunun dairesel grafiklerinde ortada hız ve motorun güç üretim karakterine yer verilmiş.
Karşınızda Porsche Taycan
Yine bir Porsche geleneği olan direksiyonun solundaki anahtar yuvası da Taycan'da evrim geçirerek TV, bilgisayar gibi elektrikli cihazlardan tanıdığımız "açma-kapama" düğmesiyle yer değiştirmiş.
Karşınızda Porsche Taycan
İlk etapta Turbo ( 500 kW-680 HP, 0-100 km/s: 2,8 sn, menzil: 450 km) ve Turbo S ( 560 kW- 761 HP, 0-100 km/s: 3,2 sn, menzil: 412 km) olmak üzere iki versiyonla tanıtılan Porsche Taycan'da ilerleyen süreçte daha düşük güçlü farklı versiyonlar da sunulacak.
Karşınızda Porsche Taycan
Model isimlerinin sonundaki Turbo takısı turbonun çalışma prensibini bilenler için biraz absürt olsa da Porsche'nin bu ismi bir pazarlama stratejisi olarak kullandığını tahmin etmek zor değil.
Karşınızda Porsche Taycan
Maksimum hızlar her iki versiyonda da 260 km/s ve güç aktarımı da arka akstaki 2 ileri vitesli yenilikçi bir otomatik şanzımanla dört tekerleğe birden gerçekleşiyor.
Karşınızda Porsche Taycan
800 volt elektrik sistemine sahip dünyanın ilk seri üretim otomobili olan Taycan, doğru akımlı (DC) hızlı şarj ünitelerinde 5 dakikada 100 km'lik sürüş menzili elde edilebilirken ideal koşullar altında yüzde 5'ten yüzde 80 şarja ulaşmak için gereken süreyse 22,5 dakika.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.