BMW çatısı altındaki İngiliz marka MINI'nin "Oxford İkizleri" olarak da bilinen Coupe ve Roadster konseptleri 2009'da tanıtıldıklarında pek çok otomobil sever minimalist ikizlerin bir an önce yollara çıkması için dualar etmeye başlamıştı. Edilen duaların ilk sonucu 2011'in Haziran ayında Coupe versiyonun seri üretim haliyle tanıtılmasıyla kendini göstermişken, şimdi de sıra Roadster'da. Coupe ikizi gibi iki kişilik bir keyif otomobili olan Roadster, kumaş tavanı dışında ikiziyle aynı tasarımı sunuyor. MINI Coupe'ye göre 2 cm daha alçak olan Roadster'ın tavanı geçmişin roadsterları gibi elle katlanıyor. Son dönemde ortalığı işgal eden katlanır metal tavanlara tezat biçimde minimalist bir katlanır kumaş tavana sahip olan MINI Roadster, bu yönüyle aynı zamanda Mazda MX-5'in de pazarına göz dikiyor. MINI'nin gelenekleri arasında yer alan sürüş dinamizmini sunmak adına elektromekanik bir hidrolik direksiyon, dinamik stabilite kontrolü ve rijit bir karosere sahip olan Roadster'da opsiyonel olarak sportif bir yürüyen aksam da sunuluyor. Bu özellik modelin en güçlüsü olan 211 HP'lik John Cooper Works'te standart olarak sunulurken, tüm versiyonlarda standart donanımda yer alan ve 80 km/s'den itibaren otomatik olarak yükselen arka spoyler yol tutuşu iyileştiriyor. İç mekanında MINI ailesinin diğer fertlerinden tanıdığımız bir yapı karşımıza çıkarken, klima ve park sensörleri tüm versiyonlarda standart olarak sunuluyor. 1.6 lt 122 HP, 184 HP ve 211 HP'lik benzinli motorların yanında sunulan 143 HP gücündeki 2.0 lt'lik dizel ünite ilginç bir seçenek olarak göze çarpıyor. Dünya prömiyeri Mart 2012'deki Cenevre Otomobil Fuarı'nda gerçekleşecek olan Roadster'ın satışları da bu tarihle birlikte başlayacak.