Volkswagen'in 2013 Dünya Ralli Şampiyonası'na girmesiyle üretilen Polo R WRC, takımın Monte Carlo'daki lansmanında resmi olarak tanıtıldı. Mayısta VW Grubu'un Avusturya'nın Wörthersee kentinde düzenlediği GTI Treffen etkinliğinde sergilenen Polo WRC Street konsepti ile Volkswagen, Polo R WRC'nin önizlemesi sunulmuştu. Beşinci nesil Polo platformunu temel alan araç gücünü Golf GTI'daki turbo beslemeli, 4 silindirli 2.0 lt'lik benzinli motordan alıyor. En hızlı Polo 4500-6300 d/d aralığında 220 HP maksimum güç ve 2500-4400 d/d arasında 350 Nm maksimum tork üretiyor. Aracın boş ağırlığı 1324 kg. Yol ve ralli Polo'ları arasındaki bağı vurgulayan VW yetkilileri Polo R WRC'nin ralli aracının onaylanmasına yardımcı olmak için yapıldığını da teyit etti. Kısa oranlı altı ileri manuel şanzımanla sunulan Polo R WRC, 0'dan 100 km/s'ye 6.4 saniyede çıkıyor ve 243 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor.
Bu Da Ralli Versiyonu
Sebastien Ogier ve Jari-Matti Latvala'nın pilotajlarındaki WRC aracında FIA kuralları gereği 311 HP gücündeki 1.6 lt'lik turbo beslemeli ünite görev yapıyor. 6 kademeli sıralı şanzıman üzerinden 4 tekerleğe aktarılan güç, aracın ayarına göre 0-100 km/s hızlanmasının 3.9 saniyeye kadar düşmesini sağlarken, maksimum hız yaklaşık 200 km/s. Ön ve arkada çok diskli, limitli kaydırmalı diferansiyel kilitleri sayesinde 425 Nm'lik abartılı torkun kontrollü bir biçimde yola aktarılması sağlanıyor.