
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Sert arazi koşulları için üretilen gerçek arazi taşıtlarının en önemlilerinden Toyota Land Cruiser Prado ve Land Rover Discovery 3, doğaya başkaldırının birer simgesi olarak yeteneklerini ortaya döküyorlar.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Toyota’nın ön konsolu ergonomik açıdan sorunsuz olsa da orta konsoldaki düğme sayısı biraz fazla. Direksiyonda müzik sistemi kumandasına yer verilmemesi bir eksiklik.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Toyota Land Cruiser Prado’nun gösterge tablosu sade ancak okunaklı.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Ön konsolun üst bölümündeki dijital ekran, yol bilgisayarı, pusula, altimetre ve barometre görevi görüyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Vites kolunun önündeki düğme, diferansiyel kilidini aktif hale getiriyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Toyota Land Cruiser Prado’nun süspansiyon sertliği 4 kademeli olarak ayarlanabiliyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Discovery’nin iç mekanına köşeli hatlar hakim. Kullanımı kolay düğmelere yer verilen ön konsol ergonomik açıdan başarılı. Otomobilin iç mekanında Türk tasarımcı Mehmet Özöztürk’ün imzası mevcut.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Discovery’nin okunaklı gösterge tablosu şık bir tasarıma sahip. Direksiyon kolonunun solunda far kontrolleri yer alıyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Ön koluklar arasındaki kapaklı göz, soğutucu görevi görüyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Arazi şartlarında çekiş kontrol sistemini devredışı bırakmak için DSC düğmesine basmak gerekiyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Otomobilin yükseklik ayarı ve uygun zemin seçimi vites kolunun arkasındaki kumandalarla yapılıyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Toyota’nın 3.0 litrelik D-4D motoru hem yolda hem de arazide yeterli performans sağlıyor. Keşke biraz daha sessiz olabilseydi.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Discovery’nin kalbindeki 2.7 litrelik V6 turbo dizel oldukça sessiz. Otomobilin yüksek ağırlığı, V6’nın gücünü gölgeliyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Prado’nun 615 litrelik bagajı rakibininkinden daha küçük. Üçüncü kotluk sırası yan bölümden aşağı doğru indirilerek açılıyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Discovery’nin rakibininkinden 70 litre daha büyük olan bagajının zeminine üçüncü koltuk sırası gizlenmiş.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Otohaber Yorumu
Gerçek bir arazi aracına ihtiyacınız varsa Toyota Land Cruiser Prado tam size göre bir otomobil. Ancak dağ tepe aşmayacaksanız Land Rover Discovery hem görüntüsü, hem premium olarak algılanan marka imajı hem de sessiz ve konforlu yapısıyla sizi mutlu etmeyi başaracaktır. Kaya gibi dayanıklı rakibinden daha uygun bir baz fiyatla sunulan bu otomobilin aks kollarının 2718 kg’lık boş ağırlığı taşımakta zorlandığı görülüyor.
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Sonuç
Her ne kadar arazi şartlarında rakibi kadar başarılı olamasa da dikkat çekici özellikleri sayesinde Discovery, karşılaştırmanın lideri oluyor. Geniş iç mekan, donanım, baz fiyat ve ergonomi gibi özelliklere sahip olan bu otomobil şehrin büyük bulvarlarına aitmiş izlenimi yaratıyor.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.