otohaber_logo
MULTIMEDYA
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6
Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6
1 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Sert arazi koşulları için üretilen gerçek arazi taşıtlarının en önemlilerinden Toyota Land Cruiser Prado ve Land Rover Discovery 3, doğaya başkaldırının birer simgesi olarak yeteneklerini ortaya döküyorlar.

2 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Toyota’nın ön konsolu ergonomik açıdan sorunsuz olsa da orta konsoldaki düğme sayısı biraz fazla. Direksiyonda müzik sistemi kumandasına yer verilmemesi bir eksiklik.

3 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

4 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Toyota Land Cruiser Prado’nun gösterge tablosu sade ancak okunaklı.

5 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Ön konsolun üst bölümündeki dijital ekran, yol bilgisayarı, pusula, altimetre ve barometre görevi görüyor.

6 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Vites kolunun önündeki düğme, diferansiyel kilidini aktif hale getiriyor.

7 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Toyota Land Cruiser Prado’nun süspansiyon sertliği 4 kademeli olarak ayarlanabiliyor.

8 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Discovery’nin iç mekanına köşeli hatlar hakim. Kullanımı kolay düğmelere yer verilen ön konsol ergonomik açıdan başarılı. Otomobilin iç mekanında Türk tasarımcı Mehmet Özöztürk’ün imzası mevcut.

9 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Discovery’nin okunaklı gösterge tablosu şık bir tasarıma sahip. Direksiyon kolonunun solunda far kontrolleri yer alıyor.

10 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Ön koluklar arasındaki kapaklı göz, soğutucu görevi görüyor.

11 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Arazi şartlarında çekiş kontrol sistemini devredışı bırakmak için DSC düğmesine basmak gerekiyor.

12 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Otomobilin yükseklik ayarı ve uygun zemin seçimi vites kolunun arkasındaki kumandalarla yapılıyor.

13 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

14 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Toyota’nın 3.0 litrelik D-4D motoru hem yolda hem de arazide yeterli performans sağlıyor. Keşke biraz daha sessiz olabilseydi.

15 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Discovery’nin kalbindeki 2.7 litrelik V6 turbo dizel oldukça sessiz. Otomobilin yüksek ağırlığı, V6’nın gücünü gölgeliyor.

16 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Prado’nun 615 litrelik bagajı rakibininkinden daha küçük. Üçüncü kotluk sırası yan bölümden aşağı doğru indirilerek açılıyor.

17 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

18 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Discovery’nin rakibininkinden 70 litre daha büyük olan bagajının zeminine üçüncü koltuk sırası gizlenmiş.

19 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

20 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Otohaber Yorumu

Gerçek bir arazi aracına ihtiyacınız varsa Toyota Land Cruiser Prado tam size göre bir otomobil. Ancak dağ tepe aşmayacaksanız Land Rover Discovery hem görüntüsü, hem premium olarak algılanan marka imajı hem de sessiz ve konforlu yapısıyla sizi mutlu etmeyi başaracaktır. Kaya gibi dayanıklı rakibinden daha uygun bir baz fiyatla sunulan bu otomobilin aks kollarının 2718 kg’lık boş ağırlığı taşımakta zorlandığı görülüyor.

21 / 21

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Karşılaştırma: Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D, Land Rover Discovery 2.7 TDV6

Sonuç

Her ne kadar arazi şartlarında rakibi kadar başarılı olamasa da dikkat çekici özellikleri sayesinde Discovery, karşılaştırmanın lideri oluyor. Geniş iç mekan, donanım, baz fiyat ve ergonomi gibi özelliklere sahip olan bu otomobil şehrin büyük bulvarlarına aitmiş izlenimi yaratıyor.

Diğer Haberler