Range Rover Sport ve küçük kardeşi Evoque markanın gözdeleri konumunda. İki dinamik SUV sadece satış adetleriyle değil, İngiliz arazi aracı üreticisine yeni ufuklar açmasıyla da önemli bir yere sahip. Range Rover logosunun ağırlığını ve lüksünü daha demokratik bir hale getirerek, markanın daha geniş kitlelere ulaşmasının önünü açan Evoque, tanıtıldığı günden bu yana SUV sınıfının stil ikonlarından biri olmayı sürdürüyor. Bununla birlikte ağabeyi Range Rover Sport ile arasındaki boyut farkı bir yana, benzer bir tarzı 103.000 Euro daha ucuza sunabilmesi de Evoque'u çok ilginç bir konuma taşıyor .
Küçük Range de en az ağabeyi kadar fazla İngiliz yaşam tarzını yansıtıyor. İki otomobilin tasarımları arasındaki benzerlikler ikiz algısını oluşturacak kadar fazla ancak boyutlar arasında iki beden fark var. Bu farkı tam anlamıyla hissetmek sadece Evoque ve Sport'a dışarıdan bakıldığında mümkün oluyor. Evoque gövde gösterisi yapmak yerine içsel değerleriyle öne çıkmayı tercih ediyor: Sürücü Evoque'un direksiyonuna geçtiğinde otomobile daha iyi entegre oluyor. Sport'ta herhangi bir sıkışıklıktan bahsetmek elbette mümkün değil. Ancak çok geniş tutulan orta konsol koltukların kapılara doğru yerleştirilmesine neden oluyor ve bu oturma pozisyonu da biraz basık bir his veriyor. İki kardeş arasındaki farklar arka koltuklara geçildiğinde belirgin bir hal almaya başlıyor. Bununla birlikte bir detayı da atlamayalım: Sport'un arka koltukları kesinlikle çok geniş ama otomobilin boyutları dikkate alındığında daha iyisi sunulabilirmiş. Hele ki 50 cm daha kısa olan Evoque'un sahip olduğu yaşam alanı dikkate alındığında. Kompakt Range Rover, dört yolcuyu ve eşyalarını en iyi biçimde konuk edebiliyor.
Range Rover Sport ile Evoque arasındaki ağırlık farkı yarım tondan fazla
Örnek işçilik kalitesi iki kardeş arasındaki önemli ortak noktalardan biri. Tıpkı detaylarına kadar benzerlik gösteren kokpit yerleşimi gibi. İngiliz SUV'ları arasındaki farklar sürüşle birlikte daha belirgin hale geliyor. Sport'un 2.395 kilogramlık boş ağırlığı aracın adının hakkını tam anlamıyla vermesine engel oluyor. Hele karşısındaki araç Evoque gibi çevik bir karakterse,
Range Rover Sport için ağırkanlı tanımı bile yapılabilir. Otomobilin havalı süspansiyonunun temel ayarlarının sertlik odaklı olması ve 22 inçlik tekerleklerle yola basması zemindeki pürüzlerin gereksiz bir asabiyet ve sertlikle karşılanmasına neden oluyor. Evoque bu konuda 19 inçlik opsiyonel tekerleklerine karşın daha akıcı tepkiler vermesiyle beğeni topluyor. Range Rover Sport, bakımlı otoyol etaplarında ağırlığını ortaya koyuyor ve hızdaki artışla birlikte daha huzursuz bir hale bürünen kardeşinin karşısında yüksek hızlarda daha fazla güven ve huzur veren uzun yol SUV'una dönüşüyor. Bu karakterde heybetli V6 dizelin de payı büyük.
Range Rover Sport, henüz 1500 d/d'de üretilen 700 Nm sayesinde kararlı ve akıcı bir biçimde hızlanıyor. Evoque'un 180 HP'lik 4 silindirli dizeli de canlı tepkileri ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla olan uyumuyla otomobilin sürüş keyfini destekliyor. Ancak hız yükseldikçe Sport'un V6'sı karşısında şansı kalmıyor. İki otomobil arasındaki yüksek ağırlık farkı ve Sport'un performans artısı yakıt tüketiminde etkisini gösteriyor: Evoque 100 km'de 8,7 litre yakıtla yetinirken, Sport 9,9 litreye ihtiyaç duyuyor.
Türkiye fiyatlarına bakıldığında iki otomobil arasında dramatik farklar ortaya çıkıyor. En donanımlı Range Rover Evoque ile baz donanımlı Sport arasındaki fiyat farkı 90.000 Euro civarında.
Yazı: Michael Godde - Eray Özgür
Kazanan: KÜÇÜK
SONUÇ: Hem büyük Range Rover Sport hem de kompakt Evoque kendilerine has karakterleriyle çekici otomobiller. Bu karşılaştırmadan küçük kardeşin galip çıkmasının esas nedeni, Evoque'un nispeten makul bir fiyat karşılığında şaşırtıcı derecede çok ve gerçek Range Rover hissi sunması.