otohaber_logo
Test Merkezi
Karşılaştırma · Opel Insignia, Renault Talisman, Skoda Superb
Konforuna düşkünler için aradıkları nerdeyse her şey orta sınıfta mevcut. Donanım, genişlik, dizel motor ve otomatik şanzımanlarıyla orta sınıfın en güncel üçlüsü karşı karşıya geldi.
Karşılaştırma · Opel Insignia, Renault Talisman, Skoda Superb

Orta sınıf sedanlar arasından üç yeni otomobil karşımızda. Güncellik konusunda Insignia'nın karoseri en eski kalan olsa da yeni dizel motor ve otomatik şanzıman ikilisi ve makyajla gelen yenilemelerle sınıfının hala güçlü bir üyesi. Superb'in tamamen yeni karoseri karşısında rakiplerinden daha düşük güç ve tork ile mücadeledeki durumu merak konusu. Talisman'ın ise bu sınıfa girişiyle rekabet daha da heyecanlandı.

İncelemeye boyutlardan başlayalım. İçlerinde en kısa olan 4842 mm ile Opel Insignia. Uzunluk dışında 2737 mm'lik dingil mesafesi de karşılaştırmadaki en kısa olan otomobil. Bu da arka koltuklardaki yaşam alanının daha kısıtlı olmasına yol açıyor. Her ne kadar diz mesafesi başarılı seviyede olsa da kısa koltuk minderleri ve kısıtlı baş mesafesiyle rakiplerinden geride kalıyor. Talisman ise 4848 mm uzunluk ve 2808 mm'lik dingil mesafesiyle Insignia'dan daha cömert yaşam alanı sunuyor. Bunu uzun karoseriyle sağlarken, aracın Insignia'dan daha alçak olmasına rağmen daha fazla baş mesafesi sunabilmesi de iç mekanın akıllıca tasarlanması sayesinde mümkün oluyor. Skoda Superb ise iç mekan hacmi denildiğinde sınıfının yıldızı. 4861 mm uzunluk ve 2841 mm'lik dingil mesafesiyle oldukça cömert bir yaşam alanı sunuyor. Üstelik geniş yaşam alanı bagaj hacminden çalmıyor. 595 litrelik hacim sınıfının en iyilerinden olurken karşılaştırmada Talisman'ın 608 litrelik hacminin 13 litre gerisinde kalıyor. Insignia ise 500 litre ile rakipleri arasında üçüncü sıraya yerleşiyor. En geniş açılan bagaj kapağı da Superb'in. Arka camla birlikte açılan cam sayesinde yükleme pratikliği konusunda rakipsiz.

Kabin içerisindeki malzeme ve işçilik kalitesiyle üç otomobil de sınıf standartlarını karşılıyor. Insignia'da konsol ve kapı arasındaki hizalama gözü tırmalarken, kapı ve konsolda akıcı bir tasarım sağlayan parlak kaplama, gün ışığının cama yansımasına yol açıyor. Talisman içlerinde en az düğmeye yer veren otomobil. Bu sayede karmaşadan daha uzak bir görüntü çiziyor. En büyük dokunmatik ekrana sahip olan Talisman bu konuda daha ergonomik olduğunu gösteriyor.Ancak dokunmatik ekranın kullanımı alışkanlık istiyor. Superb ise bu konuda içlerinde en geleneksel ve kolay alışılabilir olanı.

Her birinde 1,6 litrelik turbo dizel bulunuyor. Insignia'da 136 HP, Talisman'da 130 HP ve Superb'de ise 120 HP güç sunuluyor. Superb gücü haricinde torkuyla da rakipleri arasında en zayıf olanı. Ancak bu eksikliğini, 250 Nm'lik maksimum torka 1500 d/d'de ulaşıp 3250 d/d'ye kadar sürdürüp iyi hızlanma dereceleri elde ederek, hiç belli etmiyor. Bunda 7 ileri vitesli DSG'nin verimli çalışma karakteri de etkili oluyor. İçlerinde en doğru ve kararlı vites geçişlerini DSG sunuyor. Insignia, rakiplerinden farklı olarak çift kavramalı değil, geleneksel tork konvertörlü otomatik şanzıman sunuyor. Bu şanzımanın rakiplerden daha sakin vites geçişleri sunması, rakiplerinden daha güçlü olan Insignia'nın öne çıkmak yerine biraz geride kalmasına yol açıyor. Talisman'ın 6 ileri vitesli çift kavramalı otomatiği de Superb'in DSG'si gibi hızlı vites geçişleriyle sürüş kalitesini arttırıyor.

Yakıt tüketimlerine baktığımızda Insignia'nın 6,2 lt/100 km, Superb'in de 6,0 lt/100 km'lik ortalama test tüketimleri sunduğunu görüyoruz. Talisman ise 5,8 lt/100 km ile rakiplerinin önüne geçiyor. Her üçünün de cüsseleri karşısında sundukları ortalama test tüketimleri çok başarılı.

Konu sürüş dinamiklerine geldiğinde Insignia en sportif hissettiren oluyor. Süspansiyon ve direksiyon sistemleriyle oldukça çevik bir otomobil. Talisman'ın 80 km/s altında çalışan 4Control ve adaptif süspansiyon sistemleriyle otomobilin dinamizmi tatminkar seviyeye ulaşmış. Superb ise rakiplerinden daha yumuşak ve sakin bir sürüş karakterine sahip.

Üç rakip arasında seçim yapmak oldukça zor. Genel değerlendirmede hepsinin rakiplerinden öne çıktığı noktalar bir kez daha bakmak gerekiyor. Geniş yaşam ve yükleme alanı konusunda Talisman ve Superb çok cazipler. İç mekan ergonomisi ve fonksiyonelliğiyle Superb öne çıkıyor. Hızlanma performansları birbirlerine çok yakın. Superb rakiplerinden güçsüz görünse de ara hızlanmalarda şanzımanın yeteneğiyle daha çabuk olabiliyor. 0 km/s'den hızlanmalarda da ise rakiplerinden biraz daha iyi sonuçlar ortaya koyuyor. Insignia ise boyutlarının da avantajıyla içlerinde en "kıvrak" sürüş özelliklerine sahip. Park ve manevralarda avantajlı olan Insignia, direksiyon ve süspansiyon dinamiğiyle de bir adım önde yer alıyor. Kullanım maliyetleriyle Talisman öne çıkarken baz fiyat konusunda rakipleri kadar cazip değil. Bu konuda Insignia ikinci sırayı alırken, Superb en cazip başlangıç fiyatına sahip. Seçim yapmak için kriterler belirlendiğinde en uygun otomobili bulmak sorun olmayacaktır.

Yazı: Koray Kodal Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.