Nissan kompakt SUV/Crossover sınıfında ustalığını birinci nesil Qashqai ile ilan etmiş bir üretici. Belki de bugün etrafımızın bu kadar çok kompakt crossover'la çevrili olmasının en büyük nedeni olan Qashqai, ikinci neslinde de bir numaranın başarısını sürdürüyor. Birinci nesilde 7 kişilik +2 versiyonuna da sahip olan Qashqai güncel nesildeyse bu görevi bir SUV'dan crossover'a devşirilen X-Trail'e devretti. Nissan'ın kompakt crossoverlar'ı ilk bakışta birbirine çok yakın otomobil gibi görünse de aralarında belirleyici farklar da var. Bunları keşfetmek için aile içi bir düello şart.
İşe iç mekandan başlayalım. Her iki Nissan'da da sürücü ve öndeki yolcu için, birbirine yakın seviyede, geniş bir yaşam alanı sunuluyor. X-Trail daha yüksek olmasının avantajını fazladan baş mesafesi olarak sunuyor. Otomobillerin detaylarındaki farklar arka koltuklarla birlikte daha belirgin hale geliyor.
Qashqai, kompakt sınıfta hatchbackler'in crossover alternatifi olarak mutlak genişlikte bir arka koltuk sunmaya odaklanmıyor. Bu yüzden de arka koltuklardaki yaşam alanı kompakt hatchbackler'den hallice. Aynı şekilde hacmi 430 ile 1585 litre arasında değişem bagaj da X-Trail'le doğrudan bir karşılaştırma yapıldığında mütevazı kalıyor. Qashqai'nin büyük kardeşi, uzun dingil mesafesi ve yüksek tavanı sayesinde arka koltuklarında oturanlara lüks sınıfı aratmayan genişlikte bir yaşam alanı sunabiliyor. Benzer bir durum otomobilin bagaj hacmi için de geçerli. 1982 litrelik bagaj hacmi BMW X5 (1870 litre), VW Touareg (1642 litre) veya yeni XC90 (1886 Liter) gibi devleri de aşıyor. Bununla birlikte otomobilin büyük arka kısmı üçüncü koltuk sırasının yerleştirilebilmesine de olanak tanıyor.
Qashqai daha fazla performans sunarken daha az yakıt tüketiyor
Qashqai'nin bilançosuna bakıldığında artı hanesinde daha çevik yol tutuşu dikkat çekiyor. Akslara binen daha az ağırlıkla virajları çevik bir karakterle geride bırakan otomobilin aksine daha konforlu olan X-Trail ise ağırkanlı sürüş özelliklerine sahip. Benzer bir durum motor için de geçerli. 1.6 DIG-T kısaltmalı direkt enjeksiyonlu turbo benzinkli motor büyük Nissan'da arka planda kalıyor. 163 HP ve 240 Nm ise Qashqai'ye canlılık katıyor. Beşinci veya altıncı viteste yapılan spontan sollama manevraları Qashqai'de stressiz bir biçimde gerçekleşiyor ve otomobilin daha hafif olması yakıt tüketimine de olumlu etki ediyor. Qashqai'nin 7,6 lt/100 km'lik ortalama tüketim değeri X-Trail'den 0,6 litre daha az.
Donanım özelliklerine bakıldığında küçük ve büyük kardeşin aynı özellikleri sunduğu görülüyor. Güvenlik donanımlarıyla kompakt sınıfın en önde gelen ikilileri arasında yer alan Qashqai ve X-Trail, karşılaştırmadaki benzinli ünitenin dışında, 1,6 lt'lik dizel motorla da büyük ilgi görüyorlar.
Yazı: Michael Godde - Eray Özgür
Kazanan: BÜYÜK
SONUÇ: X-Trail makul bir fark karşılığında daha fazla otomobil sunuyor. İki kardeş arasında donanım ve kalite açısından fark yokken belirleyici olan konu sunulan yaşam alanı. Üçüncü koltuk sırasıyla başlı başına fark yaratan X-Trail'in diz ve baş mesafesi de çok başarılı bir seviyede. Qashqai'nin en büyük avantajı motor çeşitliliği.