Herkesin pikap satın alma sebebi farklı olabilir. Kimisi yükleme ihtiyaçları için, kimisi arazi koşullarında rahat ilerlemek için, kimisi de büyük bir araçla yol almak isteyebileceği için pikap tercih edebilir. Biz de her yönüyle pikap sınıfının üç popüler modelini incelemeye aldık.
Karşılaştırmadaki rakiplerin hepsi 4x4 çekiş sistemine, otomatik şanzımana ve modellerinin en güçlü motorlarına sahip. Fiyat seviyeleri de birbirine oldukça yakın. İncelemeye araçların boyutlarıyla başlıyoruz. Amarok 5254 mm uzunluğuyla içlerinde en kısa olanı. L200 5285 mm, Hilux 5330 mm uzunluğunda. Dingil mesafesine baktığımızda L200 3000 mm, Hilux 3085 mm ve Amarok da 3095 mm ölçülerini sunuyor. Kabin içindeki genişliğiyle en yüksek puanı Hilux alırken arkasından Amarok geliyor. Genel olarak değerlendirildiğinde her üç rakip de neredeyse binek otomobil genişliği ve konforunu yaşam alanlarında sunmayı başarıyor. 4x4 aktarmalı rakiplerin kabin içerisine ulaşmak için tırmanmak gerekiyor. Her üçünün de ön ve arka koltuklarında ferah ve yeterli genişlikte yaşam alanı sunuluyor.
Tasarım olarak bu yıl Türkiye'de satılmaya başlanan L200 ve Hilux, Amarok'a göre daha modern görünüyor. Kabin içerisine geçildiğinde de aynı etki, yine L200 ve Hilux'de devam ediyor. Amarok'a göre daha modern olan kokpitlerde malzeme ve işçilik kalitesi de binek otomobilleri aratmıyor. Amarok da bu konuda rakiplerinden eksik değil.
Hilux'ün fonksiyonelliği arttıran multimedya sisteminin 7 inçlik renkli dokunmatik ekranı var. L200'ün multimedya sistemi ekranı ise 6,2 inç büyüklüğünde. Her iki Japon'un da geri vites kamerası sunuyor olması park konusunda büyük bir ihtiyacı karşılıyor. Amarok'un donanım listesinde ise rakipleri gibi bir multimedya sistemi bulunmuyor. Ne yazık ki, rakipleri gibi geri vites kamerası da yok.
Bu üçlünün 4x4 aktarma seçeneklerine sahip olması arazi kabiliyetlerine de özel olarak eğilmeyi gerektiriyor. İçlerinde en iyi yaklaşma ve uzaklaşma açıları sunan Hilux. Ardından L200 geliyor. Amarok bu konuda rakiplerinden bir adım geride. Arazi koşullarında büyük önem taşıyan kilitli diferansiyel konusunda da Amarok yine bir adım geride kalıyor. Amarok elektronik diferansiyel sistemini standart olarak sunarken, mekanik diferansiyel kilidini opsiyonel olarak sunuyor. L200 ve Hilux'un 4x4 seçeneklerinde mekanik arka diferansiyel kilitleri standart olarak sunuluyor.
Her üç rakibin de 4x4 sistemleri pratik şekilde yönetilebiliyor. Amarok da rakipleri gibi seçilebilir bir 4x4 sistemi sunuyor. Tek bir tuşla kilit fonksiyonunu devreye sokulup tork 50:50 oranında ön ve arkaya dağıtılıyor. Otomatik şanzımanla sadece sürekli 4x4 aktarma sunan Amarok, 4x4 Low fonksiyonuyla da zorlu arazi ve yol koşullarında ilerlemeyi sağlıyor.
L200'ün çekiş kontrol sistemi de çok pratik bir kumanda ile yönetilebiliyor. 100 km/s hıza kadar 4x2'den (2H) 4x4'e (4H) geçilebiliyor. Ağır arazi koşullarında ise 4HLc seçimi yapılıp merkezi diferansiyel kilidi devreye sokulabiliyor. Karlı ve çamurlu zeminde de rahat ilerlemek için 4LLc kullanılabiliyor.
Hilux'de sunulan eğim iniş kontrolü bir düğmeyle dik yokuşlarda fren kontrolünü sisteme bırakıyor. Sistem aracın 5 ile 7 km/s hız ile yokuştan inmesini sağlıyor. Hilux'de de H2, H4 ve L4 seçenekleri sunuluyor. H2 ile arkadan itişli olarak ilerleyen Hilux, H4 ile sürekli 4x4 olarak ilerliyor. L4 ise zor yollarda etkili bir çekiş sunuyor. Her üçünde de yokuş kalkış desteği sunuluyor.
Volkswagen Amarok bu karşılaştırmanın en yaşlısı. Ama hala pikaplar arasında en çok konuşulup, merak edilenlerden biri olmaya devam ediyor. Amarok'un bu kadar merak edilmesindeki en büyük sebep ise 2,0 lt'lik turbo dizel. Rakiplerinden daha küçük silindir hacimli olmasına rağmen çift turbo desteği sayesinde 180 HP güç üretiyor. Küçük silindir hacmi ise ona vergi avantajı sağlıyor. 4x4 aktarma seçeneği arazi taşıtı sınıfına girmesine sebep oluyor. Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) silindir hacmine göre değerlendiriliyor. Bu da içlerinde bu konuda en dezavantajlının Hilux olmasına yol açıyor. Amarok'a göre iki kattan fazla MTV ödenmesine yol açıyor. Bu durum da Amarok'un yıllık mayiyette önemli bir avantaj sunmasını sağlıyor.
1750 d/d'de ulaşılan 420 Nm'lik maksimum tork da Amarok'un alt devirlerden itibaren tatminkar bir şekilde hızlanmasını sağlıyor. İçlerinde en yüksek torku 2,8 lt'lik motoruyla Hilux sağlıyor. 450 Nm'lik maksimum torku 1600 ile 2400 d/d arasında üretiyor. Düşük devirde ulaşılan yüksek tork Hilux'ün başarılı bir şekilde ivmelenmesini sağlıyor.
L200, 430 Nm'lik maksimum torka 2500 d/d'de ulaşıyor. L200, alt devirlerde rakipleri kadar atak olamıyor. Ancak buL200'ün rakiplerinden çok daha yavaş hızlandığı anlamına gelmiyor. Test verilerine göre L200'ün 0-100 km/s hızlanması 11,9 saniye. Hilux 12,0 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlarken, Amarok 11,7 saniyede ulaşıyor. Esneklik test verilerini incelediğimizde Amarok'un rakiplerinden bir adım geride kaldığını görüyoruz.
Hızlanmada önemli pay sahibi olan şanzımanlara baktığımızda L200 5 ileri vitesli otomatiğe sahip olduğunu görüyoruz. Konfor odaklı çalışan geleneksek tork konvertörlü şanzıman sarsıntısız vites geçişleri sağlıyor. İstenildiğinde vites kolu üstünden manuel olarak da vites değiştirmek mümkün.
Direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıkları ise onu rakiplerinden ayırıyor. Bu kulakçıklarla vites terichi yapabilmek ergonomiyi arttırıyor.
Hilux'un otomatik şanzımanı 6 ileri vitesli. L200 gibi geleneksek tork konvertörlü otomatik şanzıman da manuel olarak vites kolu üstünden manuel olarak vites seçimine izin veriyor.
Amarok ise şanzıman konusunda en yüksekten uçan model. ZF imzalı 8 ileri vitesli otomatik şanzıman rakiplerinden çok daha sarsıntısız, hızlı ve kararlı vites geçişleri sunuyor. Sürüş özelliklerine baktığımızda Hilux'ün içlerinde en atak yapıda olmasının yanı sıra direksiyon ve süspansiyon sistemleri de sürücüye güven veriyor.
Amarok da oldukça kolay yönlendirilebiliyor. Süspansiyon sistemi de konforu gözetiyor. İçlerinde en sert yapıda olanı L200. Uzun süreli kullanımda konfordan ödün veriyor. Amarok yönlendirme hassasiyetiyle bir pikaptan çok SUV'u andırıyor. Süspansiyon sistemi konforu gözetiyor. Yüksek hızlarda da tedirginlik yaratmayan Amarok sürücünün isteklerine itaat etme konusunda çok istekli.
Güvenlik donanımları karşılaştırıldığında Amarok haricindeki rakiplerde sürücü diz havayastığı sunulurken Amarok'ta bu donanımın olmadığı görülüyor. L200 şerit takip yardımcısı gibi bu sınıfta görmeye alışık olmadığımız bir güvenlik yardımcısına da sahip. Güvenlik konusunda önemli bir yeri olan fren testi sonuçlarında 41 metrelik 100- 0 km/s verisiyle Amarok öne geçiyor. Ardından Hilux gelirken üçüncü sıraya L200 yerleşiyor.
Yazı: Koray Kodal
Fotoğraf: Ersan Sezer