Jeep, Wagoneer ile arazi araçlarını konforla tanıştırdığında takvimler 1963 yılını gösteryordu. Servo destekli direksiyon ve otomatik şanzıman o zamana kadar dört tekerlekten çekişli rustik arazi araçlarında tabuydu. 1966 yılında yollara çıkan Grand Wagoneer, bunların üstüne yükseklik ayarlı direksiyon simidi ve klima da eklemişti.
Jeep o zamandan beri hem zorlu arazi maceralarına hem de lüks ve konfor beklentilerine karşılık verecek otomobiller üretiyor. Karşı karşıya getirdiğimiz iki Jeep'ten Renegade, dört tekerlekten çekiş, diferansiyel kilidi ve arazi takviyesi gibi sıkı özelliklerle donatılmış Trailhawk versiyonu. Dünyanın en zorlu arazi parkurlarından biri olan Rubicon Trail'i aşmış olan Renegade Trailhawk, bu özelliğini karoserindeki "Trailrated" plaketleriyle gururla sergiliyor. 170 HP gücündeki 2,0 lt'lik Multijet dizel motor, çalışma sesiyle araç içindeki yolcuların varlığını hissetmesini sağlıyor. 350 Nm'lik maksimum torksa motorun küçük Jeep'e akıcı bir sürüş kazandırmasını sağlıyor. Yüksek hızlardaki rüzgar gürültüsü otomobilin kübik yapısının sonuçları arasında yer alıyor. Süspansiyon sisteminde sert helezon ve amortisörlerin tercih edilmesi asfalt üzerindeki sürüş dengesine yönelik bir tercih ancak otomobilin kısa dingil mesafesi de eklenince sekmesine neden oluyor. Asfalt dışına çıkıldığındaysa Renegade'in şovu başlıyor. Sevimli Jeep, yolun bittiği yerde keyif veriyor ve sınıfındaki rakiplerinin belki de tamamının ancak hayal edebileceği bir arazi yeteneği sunuyor.
Test tüketimleri de ispat ediyor: Modern SUV'lar tutumlu da olabiliyor
Renegade'in 7,6 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi aracın köşeli karoseri ve sıkı 4x4 sistemi dikkate alındığında makul. Ancak Renegade'in ağabeyi Cherokee'nin bu konuda söyleyecek bir sözü daha var: 200 HP gücündeki 2,2 lt'lik yeni dizel motorun imza attığı 7,2 lt/100 km'lik ortalama test tüketimi 2 tonluk bir SUV için çok iddialı. Performans değerlerindeki marjinal farkların günlük kullanımda bir önem yok. Ancak sürüş karakterlerindeki farklar tam tersine büyük. Cherokee hem süspansiyon hem de gürültü konforunda küçük kardeşinden belirgin biçimde iyi. Ayrıca hem ön hem de arka koltuklardaki konfor seviyesi de daha yüksek.
Cherokee ve Renegade virajları fetheden tipte otomobiller değil ve zaten böyle bir istekleri de yok. Ancak aradaki farkları göz ardı etmemek gerekiyor. Küçük Jeep, yönlendirme taleplerine daha canlı ve akıcı tepkiler verirken bu durumun başlıca nedeni otomobilin Cherokee'den 312 kg daha hafif olmasında gizli. Cherokee'de Limited donanımında standart olarak sunulan sensör kontrollü otomatik 4x4 sistemi, ön akstaki bir transfer şanzımanıyla ön aksa gereğinden fazla güç geldiğinde güç fazlasını arka aksa iletiyor. Kademesiz güç dağılımı elektrohidrolik bir kavramayla sağlanıyor. Cherokee'yi arazi şartlarında daha da yetenekli bir hale getirmek isteyenler için arazi şanzımanı, ek bir arka diferansiyel kilidi ve arttırılmış zeminden yükseklik sunan Trailhawk versiyonu da mevcut.
Yazı: Elmar Siepen - Eray Özgür
Kazanan: BÜYÜK
SONUÇ: Renegade, Trailhawk versiyonunda arazi yeteneği ve dayanıklılık gibi klasik marka özelliklerini sunuyor. Daha büyük ve konforlu olan Jeep Cherokee, daha güçlü ve ağır olmasına rağmen düşük yakıt tüketimiyle de dikkat çekiyor ve günlük kullanımda sürücüye daha iyi eşlik ediyor.