otohaber_logo
Test Merkezi
Karşılaştırma - Ford Ranger 3.2L TDCi 4x4 Wildtrak, Nissan Navara 4x4 A/T, VW Amarok 3.0 V6 TDI 4x4
Pikaplar artık SUV'lardan rol çalacak kadar modern hale geldi. Kimi V6 motorun ayrıcalığını kimi gelişmiş güvenlik donanımlarının emniyetini kimi de çok kollu arka süspansiyonun konforunu sunuyor. Kısacası karşılaştırmamıza konuk olan bu üçlü pikap sınıfı
Karşılaştırma - Ford Ranger 3.2L TDCi 4x4 Wildtrak, Nissan Navara 4x4 A/T, VW Amarok 3.0 V6 TDI 4x4

Küçükken Amerikan filmlerinde gördüğüm kamyonetler heybetli yapıları ve gürül gürül motorlarıyla beni çok etkilerdi. Çoğunlukla taşrada geçen bu filmlerde insanların neden pikapları tercih ettiğini çocuk aklımla bile tahmin edebiliyordum: Zorlu yollara dayanmak, ağır yükleri taşımak ve gerektiğinde araziye çıkabilmek. Gel zaman git zaman büyüdük ve pikaplar da artık taşradan şehirlere taşındı. Artık şehrin göbeğindeki lüks bir caddede de, bir şantiyenin giriş çıkışında da bu hamalları görebiliyoruz. Kısacası pikaplar artık her yerde. Biz de otohaber olarak SUV'larla birlikte popülaritesi git gide artan ve hatta SUV'lara da alternatif olan bu türün en iddialı modellerinden üçünü bir araya topladık. Ford Ranger, Nissan Navara ve Volkswagen Amarok bir arada...

Peki, kim, neden burada? Önceliği en yeni model olan Amarok'a verelim. Alman markanın kendi başına geliştirdiği ilk pikap modeli olan Amarok kısa bir süre önce makyajlandı. Makyajın görsel etkisini genişlik vurgusunun arttırıldığı ön ızgara ve tamponda görmek mümkün. Ancak buradan makyaj öncesi ve makyajlı versiyonların birbirinden çok farklı olduğu anlaşılmasın. Yapılan görsel değişiklikler nüanstan öteye geçmiyor. Bununla birlikte otomobilin iç mekanında çok kapsamlı değişiklikler yapılmış. Temel yerleşimi korunsa da tamamı değiştirilen kokpit, başarılı bir ergonomi seviyesinde artık göze daha hoş ve kaliteli gelen bir görünüm sunuyor. Makyajdan önce 2,0 lt'lik 4 silindirli bir motorla yollarda olan Amarok, makyaj sonrasında sadece daha prestijli bir kabine ve yüze değil aynı şekilde daha iddialı bir motora da sahip. Modeli sınıfında tek kılan 224 HP'lik V6 motor 3,0 lt'lik silindir hacmine sahip. VW Grubu'nun prestijli SUV modellerinde de kullanılan motor titreşimsiz çalışma karakteri ve tok sesiyle bir kamyonet için çok ama çok keyifli bir seçim. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, motorun ürettiği gücü sürekli 4x4 sistemiyle yola aktarıyor. Amarok'ta seçilebilir (devre dışı bırakılabilir) 4x4 sistemi sadece manuel şanzımanlı versiyonda mevcut. Ve onu da 2,0 lt'lik dizel motorlu, makyajsız versiyonda tercih etmek mümkün.

Ford Ranger, Wildtrak versiyonunda Amarok gibi büyük bir motor tercih etmiş. Ancak 3,2 lt'lik motorda 5 silindirle yetinmiş. 5 silindirin kendine has sesiyle çalışan motor 200 HP'lik gücünü 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla istendiğinde sadece arka tekerleklere de iletebiliyor. Karşılaştırmanın en ağırı olan Ranger bunu özellikle orta hızlarda seyrederken istenen ani hızlanmalardaki ağırkanlı yapısıyla belli ediyor. Makyajdan sonra özellikle sürüş konforu anlamında önemli değişimler yaşatan otomobilin direksiyon sistemi 4x4 aktarma seçili olsa bile yeterince hafif.

Geçtiğimiz yılın ortasında kapsamlı bir makyaj geçiren ve adeta yeni bir nesil algısı yaratan güncel Ranger'ın iç mekanı sınıfının en iddialı örnekleri arasında yer alıyor. Wildtrak donanımına has suni deri kaplı kokpitte gösterge tablosunda kişiselleştirilebilir iki dijital ekran ve orta konsoldaki gelişmiş bilgieğlence sistemi Ford SYNC II dikkat çekiyor.Multimedya sisteminin ekranı Ranger ile ilk kez karşılaşanlara biraz karmaşık gelebilir. Ancak kısa bir alışma süresi sonrasında neyin nerede olduğuna adapte olmak kolay.

Ford'un en iddialı olduğu konuların başındaysa bir kamyonet olmasına rağmen Ranger'da bazı orta sınıf binek otomobillerde bile sunulmayan güvenlik donanımlarına yer vermesi geliyor. Şerit takip yardımcısı, adaptif hız sabitleyicisi, kör nokta uyarısı, acil durum frenlemesi ve sürücü diz havayastığı gibi donanımlar değil pikaplar için, üst düzey binek otomobiller için bile çok başarılı.

Nissan rakiplerine göre daha mütevazı bir motorla rekabette yer alıyor. Bir önceki nesilde 2,5 lt'lik 4 silindirli ve 3,0 lt'lik V6 dizel motorlarla üretilen Navara, 2015'te yollara çıkan güncel neslindeyse artık sadece 2,3 lt'lik 4 silindirli bir dizelle satılıyor. Otomatik şanzıman sadece bu motorun çift turbo beslemeli 190 HP'lik versiyonunda mevcut. Rakiplerinden kağıt üzerinde daha güçsüz görünen Navara, buna karşın boş ağırlığı 2 tonun altında kalan tek model. Özellikle Ranger ile arasındaki fark 210 kg'ye ulaşıyor. Karoserin rakiplerinden daha hafif olması kendini yeterince canlı sürüş özelliklerinde gösteriyor. Navara da tıpkı rakipleri gibi kendisini sınıfında "tek" haline getiren detaylara sahip bir model. Bunlardan ilki otomobilin çok noktadan bağlantılı, 5 kollu ve helezon yaylı arka aks ve kanal kesitli yerine tamamen kapalı merdiven tipi şasi ikilisi. Arka aksın çok kollu olması sayesinde süspansiyon tepkilerinin bir kamyonet için oldukça konforlu bir hale gelmesi sağlanmış.Aynı şekilde otomobilin koltukları da konfor seviyesini destekleyen bir yapıda. Bir diğeriyse çevre görüş sistemi. Yan aynalara, yük bölümü kapağı ve ön ızgara yerleştirilen dört kameranın oluşturduğu kuş bakışı kesit sayesinde otomobilin hem arazi şartlarında hem de otoparklarda manevra yapması kolaylaşıyor. Qashqai ve Pulsar'ın bir sentezi gibi duran kokpit, Navara gibi görev odaklı bir otomobil için yeterince modern ve değerli görünüyor.

Karşılaştırmanın en güçlü otomobili olan Amarok V6, bunu asfalt üzerinde çok net olarak hissettiriyor. Biraz ağır kalan direksiyon dışında büyük boy bir SUV'dan çok da farklı olmayan sürüş özellikleri V6 motorla adeta taçlanıyor. Otomobilin imza attığı ilk hızlanma ve esneklik değerleri sportif tanımını hak ediyor. Evet, sportif bir kamyonet. Kulağa garip gelse de Amarok V6 böyle bir araç. Ön ve arka aks arasında 40:60'lık sabit güç dağılımı sunan sürekli 4x4 sisteminde otomatik devreye giren Torsen merkezi kilitli diferansiyel var. Arazi takviyesinin sunulmaması Amarok'un çok dik engelleri aşarken rakipleri kadar rahat davranamamasına neden oluyor. Ayrıca otomobilin karoser açıları da rakipleri kadar iddialı değil. 18 derecelik uzaklaşma ve 15,6 dercelik karın açıları karşılaştırmanın en kötü değerleri. Tıpkı 500 mm su geçiş derinliği gibi. Ford Ranger, 800 mm'lik su geçiş derinliği, 28 derecelik uzaklaşma ve 25 derecelik karın açılarıyla rakiplerine üstünlük sağlıyor. Otomobilin rakiplerinin gerisinde kaldığı tek değer olan yaklaşma açısı da 28 derece ile yeterli seviyede. Konu yaklaşma açısı olduğunda Navara, 32,2 dereceyle üçlünün en iyisi konumundayken, 600 mm'lik su geçiş derinliği ve 22 derecelik karın ve 25,1 derecelik uzaklaşma açılarıysa Ranger ve Amarok arasında yer alıyor.

Yazı: Eray Özgür Fotoğraflar: Ersan Sezer

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.