Büyüklüğün göreceli olduğunun en somut ispatlarından biri bu karşılaştırma olabilir. Zira 5,05 metre uzunluğundaki ve tartıda 2,2 ton gelen Audi Q7'nin kardeşi Q5'in küçüklüğü tamamen izafi. Daha açık konuşmak gerekirse, küçük rolündeki Q5'in genişlik ve yükseklik farkı birkaç santimetreden öteye geçmiyor ve otomobilin boş ağırlığı da 2 ton sınırında.
Ve üstelik motor kaputunun altında da tıpkı büyük kardeş Q7'de olduğu gibi 3,0 lt'lik bir dizel görev yapıyor. Her iki Audi de yerden yüksek yapıları, heybetli karoserleri ve büyük Singleframe ön ızgaralarıyla Q ailesine ait olduğunu belli ediyor. Bununla birlikte büyük kardeş Q7'nin gerilmiş gibi duran yapısının yüksek bir MPV'yi andırdığı da bir gerçek. Q7'ye dışarıdan bakıldığında oluşan bu izlenim otomobilin içinde de devam ediyor: Kabindeki tüm koltuklarda birinci sınıf bir genişlik sunuluyor ve bagaj zemininde gizlenebilen üçüncü koltuk sırası da yetişkinlere uygun.
890 litrelik bagaj hacmini koltukları katlayarak neredeyse hafif ticari araçların seviyesi olan 2075 litreye kadar çıkartmak mümkün. Kendi içinde değerlendirildiğinde cömert bir yaşam alanı sunan Q5 buna karşın Q7'yle rekabet edemiyor: Arka koltuk sırasında sırtlık eğim ayarı ve ileri-geri kaydırma opsiyonel de olsa mevcut. Ancak yolculara sunulan yaşam alan Q7'nin bir sınıf altında. Ve kullanışlı bir yapıya sahip olan bagaj da yine kendi içinde yeterli bir hacme sahip olsa da (540-1560 litre) Q7'ye göre birkaç seyahat çantası daha az alıyor.
Q7 her detayıyla Q5'e göre daha modern inşa edilmiş bir otomobil
İki kardeş arasındaki yaşam alanlarındaki büyüklük farkından çok daha belirgin. İkinci nesil Q7'nin yollara çıkmasının üzerinden henüz bir yıl bile geçmemiş olduğu; buna karşın Q5'in 2008'den beri üretildiği hemen belli oluyor. Q7'nin son nesil MMI sistemi, Q5'teki kontrol sistemine göre çok daha modern. Hele bir de programlanabilir ve yüksek çözünürlüklü dijital gösterge tablosu da tercih edildiyse. Ancak bu çok gelişmiş yapının sahip olduğu çok kapsamlı özellikler yüzünden kullanım alışkanlık gerektiriyor.
Q5, kabininde kullanılan kaliteli malzemelerle bir üst sınıfta yer alan daha yeni Q7 kadar değerli. Ancak orta konsoldaki nispeten küçük ve düşük çözünürlüklü bilgi ekranı kalite algısını azaltıyor. Eski nesil MMI sistemi de hem menüleri hem de geride kalan ön ayar düğmeleriyle değişim zamanının geldiğini belli ediyor. İki kardeş de 3,0 lt'lik dizel motorları sayesinde yola çıkıldığında kendinden emin performans sunmayı başarıyor.
V6 motor Q5'te 258 HP güç ve 580 Nm maksimum tork üreterek SUV'un çekiş gücü eksikliği olmadan hareket etmesini sağlıyor ve etkileyici bir çalışma sesi sunuyor. Aynı motor Q7'de modifiye edilmiş haliyle görev yaparken 14 HP güç ve 20 Nm tork avantajına sahip. Aradaki fark ağırlığı dengelemeye yeterken, kardeşler arasındaki performans ve tüketim farkları kayda alınmayacak kadar küçük. İş şanzımanlara geldiğinde SUV'lar farklı yöntemleri takip ediyor.
Q5'te 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik görev yaparken, büyük kardeşte 8 ileri vitesli tork konvertörlü bir otomatik tercih edilmiş. Q7'nin şanzımanı daha yumuşak ancak bir o kadar da hızlı vites değişimleri gerçekleştiriyor ve yüksek hızlarda motorun daha düşük devir çevrmesini sağlıyor. Q7'deki opsiyonel havalı süspansiyon sistemi otomobilin başka bir konfor dünyasına ait olmasını sağlıyor. Opsiyonel adaptif amortisörlerle donatılan Q5 ise Q7'nin karşısında sarsıntılı ve sert bir sürüşe sahip.
Kazanan: BÜYÜK
SONUÇ: Lüks, konforlu ve çok modern; Audi Q7'nin kısaca tanımı bu. Yıllanmış Q5 de hala iyi bir SUV. Ama yaşam alanı, multimedya ve asistan sistemler konusunda geride kalıyor. 2,0 lt'lik benzinli versiyonların Türkiye fiyatları arasındaki yaklaşık 110.000 TL'lik farka değer.