Soğuk bir kış gününde otomobilinizi çalıştırıp yola çıktığınızda kaloriferin soğuk hava üflemeye devam ettiğini fark ettiniz. Buz gibi bir havada otomobil kullanırken sinirlenmekte haksızsınız. Bu durum tamamen araç sahibinin ihmalinden kaynaklıdır. Kalorifer, yani araç ısısının yükselmesinin yanında camlarda oluşan su buharını eriten, hararet yapacak bir motorun ısısını kendi üzerine alarak az da olsa soğumasını sağlayan bu sistemin görevini tam yapamamasında çeşitli hortumların, vana ve ızgaraların sorunsuzca çalışmaması yatar. Bu tür olumsuzluklarla karşılaşmamak için çeşitli kontrolleri yapmak gerekir. Özellikle ayar vanaları, arızalanma riski çok yüksek olan parçaların başında olduğu için kontrol edilmelidir. Özellikle kaloriferin çalışma yönünü ve kademelerini belirleyen bu parçalar, çok sık arıza yaptığı için ihmal edilmemelidir. Ayrıca kabin içinde bulunan ızgaraların klima bakımıyla birlikte düzenli olarak kontrol edilmesi ve çeşitli tortulardan arındırılması gerekir.
Ayrıca zamanla kireçlenen kalorifer petekleri tıkanarak sıcak suyun çevrim yapamamasına neden olurken yeterli suyun akışı sağlanamaz. Bu da aracın ısınmaması için bir nedendir. Ayrıca tıkanan radyatör peteklerinin açılmasında şişleme adı verilen uygulamanın yaptırılmamasını öneriyoruz. Tıkanan radyatörü orijinaliyle yenilemek yapılması gereken en doğru iştir. Çıkma bir radyatör ise kısa vadeli bir çözüm olacağı için uzun dönemde maliyeti daha yüksek olabilir. Yine tıkanan radyatörlerin açılmasında özel temizleyici maddeler işe yarayabiliyor. Kaloriferin önemli parçaları arasında bulunan sıcak su hortumları, aracın iç bölümünde gizlendiği için yırtılma ve sızıntı riski yok denecek kadar azdır. Özellikle zamanla esnekliğini kaybeden hortum, conta veya kelepçeler soğutma suyunun sızıntı yapmasına neden olurken sistemin çalışma verimini de direkt etkiler. Hortum bağlantılarında oluşan sızıntılar bazen otomobilin içerisinde de birikerek aracın çeşitli parçalarının deforme olmasına neden olur. Tüm bunların dışında aracın termostatını sürekli kontrol etmek gerekiyor.
Soğutma sisteminde bulunan genleşme kabının içerisindeki sıvı miktarının seviyesini de her zaman tamamlamak güvenli ve sıcak bir sürüş için şart. Tüm bu kontroller özellikle eski otomobillerde ihmal edilmemelidir. Ayrıca soğuk havalarda motor, ideal çalışma ısısına ulaşana kadar kaloriferin çalıştırılmaması da bizden size küçük bir öneridir. Bu bekleme süresi karbüratörlü otomobillerde uzun sürebilir.
Haberler
Kalorifer bakımında dikkat edilmesi gerekenler
Araçlarda 4 mevsim görev yapan havalandırma ya da iklimlendirme sisteminin bir parçası olan kalorifer, uzun ömürlü bir yapıya sahip olsa
da bakımsızlık durumunda çeşitli arızalar çıkartabilir. Kış mevsiminde
ısıtma sisteminde çıkabilecek bir arıza da mu
- 11 Ocak 2011
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.