Otomotiv sektöründeki yeniliklere paralel olarak gelişen akaryakıt sektöründe Türkiye, kaliteli yakıtla biraz
geç tanıştı. Buna rağmen Türkiye genelinde akaryakıt istasyonlarının birçoğu Avrupa standartlarını yakalarken istisna da olsa satın alınacak düşük kaliteli benzin veya mazot aracın motorunda ciddi hasarlar meydana getiriyor.
Yakıta karıştırılan Solvent gibi katkı maddeleri, motorda ateşleme ve püskürtme sisteminin zamanının değişmesine neden olarak motor parçalarının kısa sürede arızalanmasına yol açar. Özellikle yeni nesil benzinli motorlarda görev yapan enjektörler kalitesiz benzin karşısında kolayca tıkanır. Bu durum oksijen sensörünün düzensiz çalışmasına neden olurken katalizatörün de arızalanmasına yol açar. Motor verimi
hızla düşerken çözüm bir yetkili servistedir. Dizel motorlardaysa durum daha ciddidir. Yüksek basınçlı yakıt sistemine sahip (common-rail) motorlar kalitesiz mazotla karşılaştığında yakıt sisteminde ciddi arızalar oluşabilir. Kalitesiz yakıt geçmişin dizel motorlarında ve karbüratörlü benzinlilerde de aracın yolda kalması için yeterlidir. Oysa Türkiye'de ki çok sayıdaki akaryakıt istasyonu sürekli denetlenirken
az da olsa kalitesiz yakıtla karşılaşma ihtimalimiz var. Yeni yakıt alırken her zaman kullanılan istasyonu ve tanınmış markaları tercih etmek gerekiyor. Yol kenarındaki tanınmamış akaryakıt istasyonlarından çok ihtiyacınız yoksa yakıt almayın. Yakıt aldıktan sonra KDV fişini bir sonraki doluma kadar mutlaka saklayın. Yakıt aldıktan sonra aracın motor sesinde, performansında herhangi bir değişim fark ederseniz mutlaka istasyona geri dönerek durumu yetkililere bildirin. Burada bir sonuç çıkmazsa genel merkezine durumu şikayet edin.
Yakıt alırken bir diğer tehlike de yanlış yakıt kullanımıdır. Çok sık karşılaşılan bir durum da pompacının bir anlık hatası veya bilgisizliği sonucu dizel araçlara konan benzindir. Bu durumda pompacının başında durarak oluşacak bir tehlikenin önüne geçmek en doğrusudur.
Son olarak, yakıt ister istemez yakıt deposuna bir miktar tortu bırakır. Bu tortuların azalan yakıtta ki yoğunluğu artarken yakıt fi ltresinde gereksiz yere birikir. Hem yakıt fi ltresinin ömrünü kısaltmaması hem de bu tortuların sisteme gitmemesi için depodaki yakıtın tamamen bitmemesi gerekir. Sonuçta, yakıtın nereden ve hangi miktarda alındığına dikkat edilmelidir. Otomobilinizin motoru, almış olduğunuz yakıttan zarar görürse, en azından yakıtı nereden aldığınıza dair bir belgeye sahip olursunuz.
Haberler
Kalitesiz yakıt kullanmanın sonuçları
Kim bilir bugün belki de ilk kez geçeceğiniz yollarda yakıt almak için mola vereceksiniz. Bu noktada alınacak kalitesiz bir yakıtın yolculuğunuzu zehir edebileceğini aklınızdan çıkartmayın.
- 1 Kasım 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.