Tamamı yeniden tasarlanan X-Trail, Qashqai'nin crossover segmentindeki başarısını SUV'ye taşıma hedefiyle yola çıktı. Artık üretilmeyecek Qashqai +2 modelinin yerini alacak X-Trail, Ağustos ayında Türkiye'de satışa sunulacak. X-Trail yerden yüksek sürüş kabiliyeti, tasarımı ve donanım teknolojileri dikkat çekiyor. Qashqai'nin boyut olarak bir büyüğü olarak düşünülebilinecek bu yeni SUV, stil sahibi çizgileriyle güçlü bir görünüme sahip. Selefininin köşeli hatlarından sıyrılarak daha yumuşak bir tasarıma kavuşan otomobil, geniş aks ve iz aralığı ile markanın tasarım genlerini bir araya getiriyor.
Selefine göre; 17mm (4643mm) ve aks aralığı olarak 76mm daha uzun tasarlanmış X-Trail, iç mekanda da bu boyutların getirdiği avantajı kullanıyor. Ayrıca bu yeni SUV, bir önceki nesline göre, 300mm daha geniş ve 5mm daha alçak tasarlanmış. Boyutlar büyütülmüş olsa da yine eski nesline göre 90 kg daha hafifletilmiş araçta, yüzde 50 yüksek dayanımlı çelik malzemeye yer verilmiş.
LED teknolojili X-Trail'in yüzü kardeşi Qashqai ile benzerlik gösteriyor. Bi-LED farların yer aldığı aracın ön bölümü özenle tasarlanmış ve çarpıcı bir görünüme sahip. Tıpkı Qashqai'de olduğu gibi markanın yeni nesil bumerang şeklindeki çizgilerin yansımasını arka aydınlatmalarda ortaya koyarak, markanın crossoverları ile benzer bir görünüm elde edilmiş.
X-Trail'in kabini ise tıpkı dış tasarımda olduğu gibi detaylı bir yenileme sürecinden geçmiş. Büyüyen boyutlarla daha fazla yaşam alanı sunan araçta, Yeni Qashqai'den tanıdığımız direksiyon simidi göze çarpıyor. Ayrıca gösterge paneli ve 7 inç boyutunda yüksek çözünürlüklü Nissan Connect sistemine sahip multimedya ekranı, iç mekanda dikkat çeken detaylar arasında yer alıyor. Deri, krom ve parlak siyah kaplamaların kullanıldığı X-Trail'de elektrikli panoramik cam tavan da sunuluyor. Araç içerisi ise son derece pratik. Yüzde 80 yumuşak malzemenin kullanıldığı X-Trail, birçok saklama gözüne sahip. Gösterişli tasarımını aynı zamanda işlevselliğiyle harmanlayan bu yeni nesil SUV'da ikinci sıra koltukları hareket ettirilebiliyor ve yatırılabiliyor. Düz bir bagaj zemini sağlanması adına üçüncü sıra ise iki parça halinde katlanabiliyor.
Yeni X-Trail ile birlikte, Akıllı Park Sistemi ve Çevre Görüş Sistemi, Nissan Güvenlik Kalkanı, Otomatik Çarpışma Önleyici Sistem, Yorgunluk Algılama Sistemi, Trafik İşareti Tanıma Sistemi, Şerit Takip Uyarı Sistemi, Kör Nokta Uyarı Sistemi, Hareketli Nesne Algılama Sistemi ve Otomatik Uzun Far Asistanı gibi birçok teknolojik sistem de yer alıyor.
Yeni X-Trail'in kaputunun altında ise tek bir seçenek sunuluyor. 1.6 litrelik 140 HP güç ve 320 Nm tork üreten dizel bir üniteye yer verilen araçta, ayrıca yeni nesil X-Tronic otomatik şanzımana da yer verilmiş. Turbo dizel bu ünite, aracın selefinde kullanılan 2.0 litrelik motordan elde edilen tork değerlerini koruyor. 98 bin TL baz fiyatına sahip X-Trail'de 13 farklı opsiyon seçeneği bulunuyor. Aracın 4x4 versiyonu ise 116.900 TL fiyat etiketine sahip.
Tasarım Sattırıyor
Nissan İş Birim Direktörü Mehmet Akın, X-Trail'e fazlasıyla güvendiklerini, yeni modelle birlikte bir önceki modelin global anlamdaki 1.7 milyon adetlik satış başarısına devam edeceklerini söylerken Türkiye hdefini de 4000 adet olarak açıkladı. Yaptırdıkları araştırmada bu sınıftaki otomobil kullanıcılarının yüzde 80'inin erkek olduğuna dikkat çeken Akın bu oranın yakın dönemde birbirine daha çok yaklaşacağını ifade etti. 1.6 litrelik motorla otomatik şanzımanın birlikte sunulmasını işlerini kolaylaştırdığını ifade eden Akın, "bu araçlar daha çok şehirde kullanılıyor, off-road beklentileriryle bu araçları satın alanların sayısı azalıyor" dedi.
Nissan İş Birimi Koordinatörü Mehmet Akın
Yorum- Volkan Demirkuşak
Bu sınıfta daha önce köşeli hatlarıyla dikkat çeken ve off-road gömleğiyle masada oturan X-Trail, artık çok daha şehirli olmuş. Qashqai'nin genel hatlarını benimseyen X-Trail'de yabancıladığım Amerikanvari stoplara gözümün alışması gerek. X-Trail markanın SUV ve crossover sınıflarındaki başarısını bir adım öteye taşıyacak gibi gözüküyor.