otohaber_logo
Klasik
Jet motorlu otomobil Chrysler Turbine
Chrysler, pistonlu motorlara alternatif olarak geliştirdiği gaz türbinlerini Chrysler Turbine ile seri üretime geçirdi ama bu motorun üretim macerası çok uzun sürmedi.
Jet motorlu otomobil Chrysler Turbine

Chrysler, İkinci Dünya Savaşı’nın ardından uçak motoru yani gaz türbininin üretimini sürdürüyordu ve Amerikalı şirket, bu teknolojiyi otomobillerde de kullanmaya karar verdi. Geliştirilen ilk türbin motor Plymouth üzerinde 1945 yılında New York sokaklarında test edildi. Test sonrası yapılan iyileştirmelerin ardından Chrysler, 1954 yılında ikinci nesil gaz türbinini tasarladı. Bu motorda elden geçirildi ve üçüncü nesli 1959’da konsept otomobiller üzerinde fuarlarda tanıtılmaya başlandı. 

1 / 6

1962'de yollara çıktı

1962'de yollara çıktı

Türbin motora sahip bir model olan Chrysler Turbine, 1962 yılında Şikago Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı ve aynı yıl satışına başlandı. Teknik verileriyle V8 silindirli otomobilleri aratmayan Turbine için jet yakıtı gerekiyordu. Bu araçta görev yapan gaz türbini, 44.610 d/d’de 130 HP güç ile 22.500 d/d’den itibaren 576 Nm tork üretiyordu. Turbine modeli, 0-96 km/s hızlanması yaklaşık 10,5 saniyede tamamlanıyordu.

2 / 6

Uçağı andıran arka bölüm

Uçağı andıran arka bölüm

50’li yıllarda kuyruklu otomobil modası hızla büyürken Turbine ise uçağı andıran kendine has arka bölüm tasarımıyla da öne çıkıyordu. 

3 / 6

Karoser İtalya'da üretiliyordu

Karoser İtalya'da üretiliyordu

Elwood Engel tarafından tasarlanan aracın karoseri İtalya’da Ghia tarafından üretiliyordu. Motor, şanzıman ile mekanik parçalar Chrysler’in Detroit’te bulunan tesislerinde de tamamlanıyordu. Aracın lojistiği de maliyetini arttırıyordu. 

4 / 6

Avantajı ve dezavantajıyla gaz türbini

Avantajı ve dezavantajıyla gaz türbini

Gaz türbini, içten yanmalı benzinli motora göre hafifti ve daha az yer kaplıyordu. Bu motorun motor yağı, benzinli motordan daha uzun ömürlüydü. 

5 / 6

Uçak kokpiti gibi iç mekan

Uçak kokpiti gibi iç mekan

İç mekanda deri döşemeler, elektrikli camlar, hidrolik direksiyon ve hidrolik fren sistemi de yer alıyordu. Ayrıca gösterge paneli ve havalandırma ızgaraları da uçaklardan alınmış gibiydi.

6 / 6

55 adet üretildi

55 adet üretildi

Rakiplerine göre pahalı bir otomobil olan Chrysler Turbine, çok gürültülü çalışıyordu ve dezavantajları nedeniyle bu araç talep görmedi. Bu araç toplamda 55 tane üretildi ve proje iptal edildi.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.