Chrysler, İkinci Dünya Savaşı’nın ardından uçak motoru yani gaz türbininin üretimini sürdürüyordu ve Amerikalı şirket, bu teknolojiyi otomobillerde de kullanmaya karar verdi. Geliştirilen ilk türbin motor Plymouth üzerinde 1945 yılında New York sokaklarında test edildi. Test sonrası yapılan iyileştirmelerin ardından Chrysler, 1954 yılında ikinci nesil gaz türbinini tasarladı. Bu motorda elden geçirildi ve üçüncü nesli 1959’da konsept otomobiller üzerinde fuarlarda tanıtılmaya başlandı.
- 13 Kasım 2022
1962'de yollara çıktı
Türbin motora sahip bir model olan Chrysler Turbine, 1962 yılında Şikago Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı ve aynı yıl satışına başlandı. Teknik verileriyle V8 silindirli otomobilleri aratmayan Turbine için jet yakıtı gerekiyordu. Bu araçta görev yapan gaz türbini, 44.610 d/d’de 130 HP güç ile 22.500 d/d’den itibaren 576 Nm tork üretiyordu. Turbine modeli, 0-96 km/s hızlanması yaklaşık 10,5 saniyede tamamlanıyordu.
Uçağı andıran arka bölüm
50’li yıllarda kuyruklu otomobil modası hızla büyürken Turbine ise uçağı andıran kendine has arka bölüm tasarımıyla da öne çıkıyordu.
Karoser İtalya'da üretiliyordu
Elwood Engel tarafından tasarlanan aracın karoseri İtalya’da Ghia tarafından üretiliyordu. Motor, şanzıman ile mekanik parçalar Chrysler’in Detroit’te bulunan tesislerinde de tamamlanıyordu. Aracın lojistiği de maliyetini arttırıyordu.
Avantajı ve dezavantajıyla gaz türbini
Gaz türbini, içten yanmalı benzinli motora göre hafifti ve daha az yer kaplıyordu. Bu motorun motor yağı, benzinli motordan daha uzun ömürlüydü.
Uçak kokpiti gibi iç mekan
İç mekanda deri döşemeler, elektrikli camlar, hidrolik direksiyon ve hidrolik fren sistemi de yer alıyordu. Ayrıca gösterge paneli ve havalandırma ızgaraları da uçaklardan alınmış gibiydi.
55 adet üretildi
Rakiplerine göre pahalı bir otomobil olan Chrysler Turbine, çok gürültülü çalışıyordu ve dezavantajları nedeniyle bu araç talep görmedi. Bu araç toplamda 55 tane üretildi ve proje iptal edildi.
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.