otohaber_logo
Haberler
Japonların Gururu
Mitsubishi’nin 50 yıl önce küçük kamyon sınıfında pazara sunduğu Canter modeli; ekonomikliği, sağlamlılığı ve güvenliğiyle bugün 3.7 milyonu aşan satış rakamına ulaşırken Türkiye de dahil dünya geneline yayılan üretim ağı bulunuyor.
Japonların Gururu
Japon sanayinin en büyük markalarından biri olan Mitsubishi, bir dönem otomotiv sektörünü yönlendiren markalardan biriydi ve ilk kamyonunu 1918'de üretmesinin ardından 1931 geliştirdiği dizel motoru, araçlarında kullanmaya başladı. Büyük ticari araçlar ve otomobildeki çizgisini tutturan Japon üretici, hafif ticari araç sınıfında ilk küçük kamyonunu yani ilk Canter'i Mart 1963'te pazara sundu. Canter T720 isimli bu küçük kamyon, 2 ton taşıma kapasitesine sahipti ve dayanıklılığı ve sağlamlığıyla oldukça iddialıydı. Bu özellikleriyle ünü artan Canter'in tamamen yenilenen ikinci nesli yani T90, Temmuz 1968'de üretilmeye başlarken farklı güçte motor seçenekleri vardı. Japonya pazarına ek olarak Asya'da da başarılı bir satış grafiği çizen Canter'in üçüncü nesli Mayıs 1973'te T200 adıyla üretilmeye başlandı. Artık farklı hacimlerdeki dizel motor seçeneklerine ek olarak 2.5 ve 3 tonluk taşıma kapasiteleriyle büyümeye devam ediyordu. 1970'lerin sonunda, Canter'in dünya üzerindeki pazar payı yüzde 20'yi geçerken dördüncü nesli Ekim 1978'de yollara çıktı. Bu modelin büyüyen kabini müşteri profiline olumlu yansırken ünü de hızla artıyordu. Otomobil kadar olmasa da konforu ve rahatlığıyla iddialı bir model olan beşinci nesil Canter, Ekim 1985'te üretilmeye başlanırken 130 HP gücündeki turbo dizel motoruyla artık Avrupa pazarının tamamına yakınında boy gösteriyordu. 1991'de Japonya'da 1 milyonuncu araç satıldı. Özellikle artan motor ve gövde seçenekleriyle üretilmeye devam eden Canter, 1993'de 30 yaşını altıncı nesil modelle kutlarken bu araç, aerodinamik tasarım özelliklerine göre geliştirilen yuvarlak köşeli küp şeklinde kabine sahipti. Mitsubishi'nin ortağı olan Chrysler'in Daimler Grubu ile birleşmesi sonucu Mitsubishi Motors'ta da kırılmalar başladı. Japon üreticinin kamyon ve otobüs bölümü FUSO adıyla Daimler Grubu'nda kaldı. Canter'in sağlamlığı, dayanıklılığı ve köklü geçmişine saygı duyarak üretimine devam eden Daimler, bu modeli 2005'te yenileyerek Euro 3 motor ekledi ve hibrid teknolojili Canter Eco Hybrid'i sunmaya başladı. Akabinde 2012'de Canter'in tanıtılan 4x4 seçeneği, BlueTec teknolojisi, Duonic isimli çift debriyajlı otomatikleştirilmiş manuel şanzımanı bu modelin canlılığını hızlandırmaya devam ediyor.
Yazı: Baturhan Boyacılar

Sağlam, ekonomik ve kullanışlı bir model olan Canter, hibrid teknolojisi sayesinde ard arda çeşitli ödüller de kazandı.

1963'te tanıtılan ilk nesil, dönem özelliklerine sahipken, 1973'te tanıtılan üçüncü nesilde çift far kullanılıyordu.



Dördüncü nesille artan seçenek sayısı güncel modelde çok fazla.


Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.