Büyük sedanlar ve spor otomobiller; Jaguar, markanın 1945 yılında kuruluşundan bu yana aynı kriterlerle yoluna devam etti. Tıpkı E-Type ve Mark 2 gibi otomobillerle marka imajını boy gösterdiği segmentlerde üst sıralara çeken İngiliz üretici, bu sayede tüketicinin de ruhunu okşamayı başardı.
Markanın son ataklarından, Jaguar'ın en küçüğü ve en atak otomobillerinden biri tam da BMW 5 Serisi'nin karşısına çıkan XF de gösterdi ki İngiliz üretici, BMW, Mercedes-Benz ve Audi gibi önemli rakiplerinin sedanlarına kafa tutacak oyuncular sahaya sürmeyi hedefliyor. Nitekim, yeni XE modeli de bunun bir diğer kanıtı… Paris Otomobil Fuarı'nda dünya prömiyeri yapılan model artık bantlardan inmeye başladı.
Alüminyum ağırlıklı monokok gövdesiyle dikkat çeken modelde, Jaguar'ın son dönemdeki tasarım dili açıkça görülüyor. Land Rover'ın modüler platformu üzerine geliştirilen Jaguar XE, alçak oturma pozisyonu, sportif hatları ve tasarımıyla coupe bir otomobil imajı çiziyor. Geniş ve bölüm bölüm kabartılmış kaput otomobilin kaslı tasarımını ortaya koyarken, yükseltilmiş bel çizgisi hareket algısını arttırıyor.
Aracın arka tasarımında ise F-Type Coupe modelinden izler görmek mümkün. 0.26 Cd sürtünme katsayısına sahip otomobil, bu zamana kadar üretilen Jaguar modelleri arasında en düşük veriye sahip olmasıyla da dikkat çekiyor.
Jaguar XE'nin kaputunun altında Ingenium motor ailesine ait 2.0 litrelik dizel motor 163 HP güç ve 380 Nm tork üretiyor. Bu motorun bir de 180 HP güç ve 430 Nm tork üreten farklı bir versiyonu da yer alıyor. Benzinli cephesinde ise 2.0 litrelik dört silindirli 200 HP ve 280 Nm tork üreten motora ek olarak modelin performanslı versiyonu XE S'de ise 340 HP ve 450 NM'lik bir değer sağlayan V6 benzinli ünite yatarken, iki motor da 8 kademeli ZF şanzımanla gücünü yere aktarıyor.