çevreleyen metal çıta farlara kadar uzanırken, bu yapı aracın konsept olmasına özel bir detay ve seri üretim Mazda6'da farlar ve tampon daha aklı başında bir görünüme bürünecek. Mazda'nın tasarımlarında kullanmayı çok sevdiği karoser dalgaları Takeri konseptinde de özellikle ön çamurlukların yapısı dikkat çekici. Sportif elbisenin altında Mazda'nın Skyactiv adını verdiği çevreye saygılı üretim teknolojisine yer verilirken, Skyactiv'de motor, şanzıman, yürüyen aksam ve karoserde çevrenin korunması ön planda tutuluyor. Rejeneratif fren sistemi sayesinde frenleme esnasında ortaya çıkan kinetik enerjinin elektrik enerjiye dönüştürülerek depolanıyor. Depolanan enerji de klima, müzik, bilgi ve eğlence sistemi ile farlar gibi elektrik harcayan sistemlere elektrik enerjisi sağlanarak, motorun üzerine binen yükün, dolayısıyla ortalama yakıt tüketiminin de, azaltılması sağlanıyor. Bir Japon konsept otomobilinde pek de alışkın olmadığımız şekilde dizel bir motorla donatılan Takeri'nin teknik özellikleri hakkında şimdilik sayısal bir açıklama yapılmasa da, Mazda, yüksek performansa karşılık çok düşük tüketim değerlerini vadediyor.