
Gelelim turbo benzinli motorun performansına. Fabrika verilerine göre 8,4 saniyelik 0-100 km/s değer, test verilerinde de benzer bir sonuçla, 8,6 saniye olarak kayda geçti. Alt devirlerden (1400 d/d) itibaren 240 Nm'lik maksimum torka ulaşılabiliyor olması, 308'in "canlı" hissettirmesini sağlıyor. 6000 d/d'de gelen 156 HP'lik maksimum güç ile de otomobil hızlanma isteklerini aşırı tepkiler vermeden karşılıyor. 308'in tam gaz ile yapılan kalkışta da tutunma konusunda sorun yaşamaması, ön tekerleklerdeki gücün kolay kontrol edilmesini sağlıyor. Aynı kontrol hissi, viraj çıkışındaki hızlanma isteğinizde de kaybolmuyor.

6 ileri manuel şanzımanın kemikli ama belirgin vites geçişleri sportif beklentileri karşılayabilir. Küçük çaplı direksiyon simidi de bu yönüyle aynı hissi doyuruyor. Netlik konusunda tatminkar hissettiren direksiyon sistemi ise konu sportif sürüş hissi olduğunda çok daha fazla sertlik beklentisi doğuruyor. Süspansiyon sistemi de kabin içerisine rahatsız edici sert tepkiler yansıtmadan, karoser salınımlarını başarılı bir şekilde kontrol altında tutuyor.
Peugeot 308 1.6 THP, "dozunda sportiflik" isteyenler için biçilmiş kaft an. Kontrol etme zorluğu yaşatmayan otomobil, istenildiğinde oldukça tatminkar bir dinamizm sunuyor.