Haberler
Peugeot 208 Hazır!
Peugeot'nun 205 ile başlayan 200’lü küçük sınıf yolculuğunun son numarası olan 208, 2012’nin bahar döneminde yollara çıkacakken, küçülen boyutlarına karşın büyüyen değerleriyle dikkat çekiyor.
- 5 Aralık 2011

Bazen doğru bildikleriniz yanlış olabilir. Ya da zamanla değişebilir. Mesela bu yaklaşımı Peugeot'nun küçük sınıf felsefesi için geçerli sayabiliriz. 2006 yılında yollara çıkan 207 ile küçük sınıfın en uzun ve cüsseli otomobillerinden birine imza atan Peugeot, 2011 yılında ise küçük sınıfta küçülme yoluna gidiyor.
207'nin yerini alan yeni küçük sınıf temsilcisi 208'in 7 cm kısalması ve versiyonuna göre 173 kilograma kadar hafifl emiş olması bizi haklı kılıyor. Küçük sınıf otomobillerde haklı bir üne sahip olan Peugeot, en son numarası 208'de gereksiz tüm fazlalıklarından arındırılmış bir otomobil üretmeyi hedeflemiş. Ancak fazlalıklardan arınmak basit ve sıradan görünmek anlamına gelmiyor. Zira aracın tasarımı küçük sınıfta saygı ve dinamizm uyandırmak için gereken pek çok detayı bünyesinde barındırıyor. Çamurluklara doğru uzanan ve LED'lerle de süslenebilen yeni farlar 207'nin abartılı büyüklükteki aydınlatma grubuna göre daha dengeli görünürken, düzleşen motor kaputu ve altıgen ön ızgara da aracın yüzünü daha albenili hale getiriyor. İlk etapta sadece 3 ve 5 kapılı karoser seçenekleriyle satışa sunulacak olan 208'in iki karoser seçeneği arasında bir takım farklar var. Her iki versiyonda da ön kapı camında yan aynaların yer aldığı noktada bir dalgalanma varken, sac yüzeylerde 3 ve 5 kapılı versiyonlara karakter detayları katılmış.
Örneğin 5 kapılı versiyonun profil tasarımında kat izleri ön kapının altında ve arka kapıdan stoplara kadar uzatılırken, 3 kapılı versiyonda ön kapıdan itibaren yükselen ve stoplara kadar uzanan tek ve daha belirgin bir ize yer verilmiş. Biraz hayal gücüyle ağzını açmış bir aslana da benzetilebilecek olan stoplarıyla oldukça farklı ve özgün bir arka tasarıma sahip olan 208'in 3 kapılı versiyonunda C sütununa kadar uzanan krom çıta da aracın ince detayları arasında yer alıyor. Dış tasarımda olduğu gibi iç mekanda da cesur davranan Peugeot tasarımcıları direksiyon simidini küçültürlerken, gösterge tablosunu da oldukça yükseğe konumlandırmışlar. Sürücü odaklı kokpitte ön konsolun tepesini donanım seviyesine göre ya dokunmatik bir bilgieğlence ekranı ya da müzik sistemi süslüyor. Peugeot'nun daha büyük modellerinden tanıdığımız Head Up Görüntüleme Sistemi sayesinde sürüşle
ilgili temel bilgiler ön cama yansıtılırken, bu özellik isteğe bağlı olarak sunulacak. Panoramik cam tavanlı versiyonlarda tavandan süzülen loş ambiyans ışıklarıyla daha elit bir kabin içi atmosferi sunacak olan 208, kısalıp alçalmasına rağmen daha geniş bir yaşam alanı vadediyor. Özellikle arka koltuklarda diz mesafesinin 5 cm arttırıldığı açıklanırken, 285 litrelik bagaj hacmi de 207'den 15 litre fazla. Kısalan boyutlar ve yapılan diyet sonrasında en hafif versiyonunda tartıda 975 kilogram değerini gösteren 208, bu yönüyle küçük sınıfın en fit üyeleri arasında yer alıyor. Azalan ağırlık ve yeni nesil motor teknolojileri sayesinde ortalama tüketim ve emisyon değerlerinin de sınıfının en iyileri arasında olması hedefl enmiş.
Toplamda sunulan beş dizel motordan dördünde e-HDi teknolojisi standart olarak sunuluyor. e-HDi'ın daha açık haliyse Start-Stop Sistemi anlamına geliyor. 208'in ekonomi odaklı e-HDi versiyonu 3.4 lt/100 km ortalama tüketim değerine imza atarken, CO2 salımı ise 87 g/km. Araçta görev yapan hiçbir dizelin 99 g/ km'lik sınır değerini aşmaması da alkışı hak eden bir özellik. 208'in benzinli motor seçeneklerinde
tamamen yeni VTi üniteler devreye giriyor. 1.0 lt ve 1.2 lt'lik 3 silindirli güç ünitelerinin CO2 salımları 99 g/
km'den başlarken, güç ve diğer teknik detaylar için biraz daha beklemek gerekecek. Çevre bilincinin ön planda tutulduğu bir araç olan Peugeot 208'in toplam kütlesindeki polimerli parçaların yüzde 25'i doğal kaynaklı ve geri dönüşümlü malzemelerden oluşuyor. Bununla birlikte aracın arka tamponu ve iç mekanında havalandırma kanalları tümüyle geri dönüşümlü malzemeden üretilerek bir ilk başarılmış. Bu sayede yılda 1.600 ton petrolün kullanılması önlenecek.
207'nin yerini alan yeni küçük sınıf temsilcisi 208'in 7 cm kısalması ve versiyonuna göre 173 kilograma kadar hafifl emiş olması bizi haklı kılıyor. Küçük sınıf otomobillerde haklı bir üne sahip olan Peugeot, en son numarası 208'de gereksiz tüm fazlalıklarından arındırılmış bir otomobil üretmeyi hedeflemiş. Ancak fazlalıklardan arınmak basit ve sıradan görünmek anlamına gelmiyor. Zira aracın tasarımı küçük sınıfta saygı ve dinamizm uyandırmak için gereken pek çok detayı bünyesinde barındırıyor. Çamurluklara doğru uzanan ve LED'lerle de süslenebilen yeni farlar 207'nin abartılı büyüklükteki aydınlatma grubuna göre daha dengeli görünürken, düzleşen motor kaputu ve altıgen ön ızgara da aracın yüzünü daha albenili hale getiriyor. İlk etapta sadece 3 ve 5 kapılı karoser seçenekleriyle satışa sunulacak olan 208'in iki karoser seçeneği arasında bir takım farklar var. Her iki versiyonda da ön kapı camında yan aynaların yer aldığı noktada bir dalgalanma varken, sac yüzeylerde 3 ve 5 kapılı versiyonlara karakter detayları katılmış.
Örneğin 5 kapılı versiyonun profil tasarımında kat izleri ön kapının altında ve arka kapıdan stoplara kadar uzatılırken, 3 kapılı versiyonda ön kapıdan itibaren yükselen ve stoplara kadar uzanan tek ve daha belirgin bir ize yer verilmiş. Biraz hayal gücüyle ağzını açmış bir aslana da benzetilebilecek olan stoplarıyla oldukça farklı ve özgün bir arka tasarıma sahip olan 208'in 3 kapılı versiyonunda C sütununa kadar uzanan krom çıta da aracın ince detayları arasında yer alıyor. Dış tasarımda olduğu gibi iç mekanda da cesur davranan Peugeot tasarımcıları direksiyon simidini küçültürlerken, gösterge tablosunu da oldukça yükseğe konumlandırmışlar. Sürücü odaklı kokpitte ön konsolun tepesini donanım seviyesine göre ya dokunmatik bir bilgieğlence ekranı ya da müzik sistemi süslüyor. Peugeot'nun daha büyük modellerinden tanıdığımız Head Up Görüntüleme Sistemi sayesinde sürüşle
ilgili temel bilgiler ön cama yansıtılırken, bu özellik isteğe bağlı olarak sunulacak. Panoramik cam tavanlı versiyonlarda tavandan süzülen loş ambiyans ışıklarıyla daha elit bir kabin içi atmosferi sunacak olan 208, kısalıp alçalmasına rağmen daha geniş bir yaşam alanı vadediyor. Özellikle arka koltuklarda diz mesafesinin 5 cm arttırıldığı açıklanırken, 285 litrelik bagaj hacmi de 207'den 15 litre fazla. Kısalan boyutlar ve yapılan diyet sonrasında en hafif versiyonunda tartıda 975 kilogram değerini gösteren 208, bu yönüyle küçük sınıfın en fit üyeleri arasında yer alıyor. Azalan ağırlık ve yeni nesil motor teknolojileri sayesinde ortalama tüketim ve emisyon değerlerinin de sınıfının en iyileri arasında olması hedefl enmiş.
Toplamda sunulan beş dizel motordan dördünde e-HDi teknolojisi standart olarak sunuluyor. e-HDi'ın daha açık haliyse Start-Stop Sistemi anlamına geliyor. 208'in ekonomi odaklı e-HDi versiyonu 3.4 lt/100 km ortalama tüketim değerine imza atarken, CO2 salımı ise 87 g/km. Araçta görev yapan hiçbir dizelin 99 g/ km'lik sınır değerini aşmaması da alkışı hak eden bir özellik. 208'in benzinli motor seçeneklerinde
tamamen yeni VTi üniteler devreye giriyor. 1.0 lt ve 1.2 lt'lik 3 silindirli güç ünitelerinin CO2 salımları 99 g/
km'den başlarken, güç ve diğer teknik detaylar için biraz daha beklemek gerekecek. Çevre bilincinin ön planda tutulduğu bir araç olan Peugeot 208'in toplam kütlesindeki polimerli parçaların yüzde 25'i doğal kaynaklı ve geri dönüşümlü malzemelerden oluşuyor. Bununla birlikte aracın arka tamponu ve iç mekanında havalandırma kanalları tümüyle geri dönüşümlü malzemeden üretilerek bir ilk başarılmış. Bu sayede yılda 1.600 ton petrolün kullanılması önlenecek.
Etiketler:
Diğer Haberler
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.