Japon otomobil üreticisi Toyota'nın SUV segmentindeki modeli RAV4, kendi segmenti içinde en az arıza yapan ve en az değer kaybeden otomobiller arasında başarıyla yer almaya devam ediyor. Özellikle Land Cruiser modeli ve pick-up'ları ile arazi koşullarında ününe ün katan Toyota, 1994 yılında vizyona çıkardığı RAV4 modeli ile yepyeni bir segmentin öncüsü oldu. RAV4'ün öncülük ettiği SUV (Sport Utility Vehicle) olarak adlandırılan bu segmentteki güçlü rakipleri Honda CR-V, Nissan X-Trail, Mitsubishi Pajero Pinin ve Land Rover Freelander gibi otomobilleri listeleyebiliriz. Avrupa'da RAV4, 1.8 lt 125 HP ve 2.0 lt 128, 129, 150 HP'lik VVT-i motorlarla 3 ve 5 kapılı karoserlerle pazarda yer alırken, ülkemizde ilk iki jenerasyon sadece 2.0 lt'lik motorlu olarak geldi. Güncel modelde de 2.2 lt'lik dizel bir versiyon daha mevcut. RAV4'ün iç mekanı, piyasaya çıktığı yılların da etkisiyle biraz geride kalmış izlenimi veriyor. Yaris modelinden tanıdığımız direksiyon bu model için biraz ufak duruyor. İç mekanda kullanılan malzeme kalitesi 2000'den önce üretilen RAV4'lere göre daha yüksek. Arka koltukları 150 mm ileri-geri hareket ettirilebilen RAV4'ün 400 litrelik bagaj hacmi ise 970 litreye kadar genişleyebiliyor. RAV4'de VVT-i (Variable Valve Timing-intelligence - Değişken Subap Zamanlaması) teknolojisine sahip 2.0 lt'lik bir motor kullanıyor. Supapların açık kalma süresini, gaz pedalından gelen emirler ve motor sıcaklığı gibi pek çok bilgiyi göz önünde bulundurarak belirleyen bu motor türü daha fazla güç, daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Hafif arazi koşullarında kolaylıkla ilerleyebilen RAV4 macera sevenlerin ilgisini çekebilecek bir otomobil. Ancak safkan bir arazi aracı olmadığından çok zorlu koşullarda kullanılması sorun yaratabiliyor. Yapılan detaylı inceleme ve testlerde RAV4'ün olumsuz yanları arasında far ve fren sistemi arızalarının yer alıyor.
Model tarihçesi
1994 RAV4 3 kapılı tanıtıldı.
1995 5 kapılı versiyon tanıtıldı.
1998 Cabrio tanıtıldı.
2000 İkinci nesil RAV4 tanıtıldı.
2003 Makyajlandı.
2006 Üçüncü nesil RAV4 tanıtıldı. Türkiye'deki ilk dizel versiyon 136 HP'lik üretiyor.
Artılar ve eksiler
+ 5 kapılıda geniş iç mekan
+ Değişken iç mekan
+ Konforlu koltuklar
+ Kolay kullanım
+ Çok iyi vites geçişleri
+ Güvenli viraj karakteristiği
+ Tasarruflu dizel motorlar
- Zorlu arazideki performans
- Yetersiz süspansiyon konforu
- Düşük hassasiyetli direksiyon
- Yüksek yakıt tüketimi (benzinli)
- Küçük bagaj hacmi (iki kapılı)
- Dizelde otomatik şanzıman yok
- Dizel, yüksek vergi diliminde kalıyor
Zayıf Noktalar
• Fren sistemi arızası
• Far sistemi arızası
• Elektrik arızası
Tavsiye Edilen Motor Seçenekleri
2.0 lt, benzinli, 152 HP
Otomatik şanzımana sahip tek seçenek. Ortalama yakıt tüketimi 8.6 lt/100 km.
2.2 lt, dizel, 136 HP
Yüksek tork sayesinde verimli sürüş özellikleri. Ortalama yakıt tüketimi 6.6 lt/100 km.
Haberler
İkinci el karnesi: Toyota RAV4
1994 yılında tanıtıldığında arazi aracı kavramını SUV’a döndüren ikonların başında gelen RAV4, 1996 yılından itibaren Türkiye’de de dünyada olduğu gibi ilgi görmüştü. RAV4’ün fiyatları ikinci elde 14.000 YTL’den başlıyor.
- 7 Şubat 2010
Etiketler:
Otomobil dünyasının en güvenilir bilgi kaynağı
Otomobil dünyasındaki tüm önemli gelişmeleri, doğru ve tarafsız şekilde okura ulaştıran otohaber dergisi yılda 12 sayı çıkan tek otomotiv dergisidir. Yıl boyunca çıkardığı birçok ek yayınla otomobil dünyasına dair her konuda okuruna zengin bir içerik sunar. Elektrikli ve hibrit otomobillerden safkan spor otomobillere, klasik ve antika taşıtlardan SUV ve crossoverlara uzanan zengin bir özel yayın çeşitliliği sunan otohaber dergisi ayrıca yıl boyunca gerçekleştirdiği test ve karşılaştırmaları da Test Yıllığı dergisinde bir araya topluyor.
e-Bülten aboneliğimize kayıt olmak için e-posta adresinizi giriniz.